Trottelmembran till Kawasaki KZ750 -81, omöjligt att hitta?!

kroffe88

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Övik
Hoj
1981, Kawasaki KZ750 LTD
Har en Kawasaki KZ750 LTD 4-cyl 1981 som har två spruckna trottelmembran.
Har varit i kontakt med Northern custom MC men dom hade inte till exakt min modell.
Det jag kollade med dom var utbytes membran som man moddar på orginaltrotteln.

Har kollat runt på ebay men hittar inget vettigt där heller.

Är det någon som har koll på vilka membran som passar imellan olika modelller?
Förgasarna som sitter på hojen är av märket Keihin.

Har limmat ihop membranen med "stövvel-limmet (liqusol, stavning?).. Men känns inte som en lösning jag vill köra på i sommar.

Sjukt tacksam för snabba svar då jag försöker få iordning på hojen till mitten av nästa vecka pga besiktning.

Tack på förhand :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Finns en del 80-tals cyklar där membranet inte säljs löst utan ingår i trotteln dvs skitdyrt att byta. Det brukar dock gå att lösa då förgasarna nästan alltid tillverkas av keihin så man kan få dit ett membran från en annan cykel. Bild skulle underlätta!
 

kroffe88

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Övik
Hoj
1981, Kawasaki KZ750 LTD
Hittade en bild på ebay hur dom ser ut, utan nål!
Söker bara efter själva membranet, finns piratdelar till bla. kawasaki 1000cc.

1000x1000.jpg


Sprängskiss, Del 4:
carburetor-parts-80-kzy-50-e1_mediumkar10149535_cbcb.jpg
 

kroffe88

Ny medlem
Gick med
6 May 2014
Ort
Övik
Hoj
1981, Kawasaki KZ750 LTD
Så långt är till och med jag med ;) men frågan som jag ställde var vilka andra modeller använder keihin cv34 förknasare?
Har som sagt varit i kontKt med northern custom mc och även dom säljer DIY ersättningsmembran men hade inte till exakt min modell.. så försöker lista ut vilken modell som har samma förgasare.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Så långt är till och med jag med ;) men frågan som jag ställde var vilka andra modeller använder keihin cv34 förknasare?
Har som sagt varit i kontKt med northern custom mc och även dom säljer DIY ersättningsmembran men hade inte till exakt min modell.. så försöker lista ut vilken modell som har samma förgasare.

Du skulle ju kunna börja att kolla på hojar i samma storleksordning från samma tidsperiod. T.ex: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_gpz750f 84.htm

Annars är ju ebay ett alternativ om du nu nödvändigt ska fortsätta använda den typen av förgasare.
http://www.ebay.co.uk/itm/Keihin-34...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35d60667a3

Även Mikuni BS34 borde väl fungera, det var den varianten som satt på min hoj.

Själv valde jag att ersätta mina vakuumförgasare med dessa:
http://www.nichecycle.com/ncs/index...34-roundslide-carburetor-right-by-mikuni.html
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Så långt är till och med jag med ;) men frågan som jag ställde var vilka andra modeller använder keihin cv34 förknasare?
Har som sagt varit i kontKt med northern custom mc och även dom säljer DIY ersättningsmembran men hade inte till exakt min modell.. så försöker lista ut vilken modell som har samma förgasare.

Tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Där finns en uppsjö av upplagor av CV34 till de olika tillverkarna där vissa interna delar passar och vissa inte.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top