Truckertråd: Hata I-Shift

tommi

Guest
I-shift + volvos nya intelligenta färddator/farthållare is the shit.
Alla tröga chaffisar får vänja sig, framtiden är här för att stanna.
I-shift spar vikt, spar tid, spar bränsle och i-shift sparar också plats iom att den lådan är mycket mindre. Lär ni er köra den också så är det en gudagåva, växlar snabbare och mjukare än vad ni nånsin skulle kunna lära er.
Jobbar inte med volvo längre men har gjort det om nån undrar.

ja vad ska man säga.... det är ju jättebra att ha en farthållare som bromsar hela ekipaget varje gång som en personbilist svänger in snävt efter omkörning :rolleyes:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
3149922 öhh mindre låda ? ska va samma låda fast en överdel som e hydraulisk som i shiften sköter förklarade dom på volvo ?! , och så många ggr som min bil stått i verkstaden istället för att va på vägen o rulla e 3 siffrigt . spara tid ? sämsta jävla låda som funnits på moder jord. näpp kommer rekommendera manuell om det e ngn som frågar #!%/#&¤#/%/(&%/#% j....la skit låda:mad: :mad: :mad: :huvet
Nej det "ska" inte vara samma låda. knappt en pryl som är lika enda som är lika är antalet växlar och moment-tåligheten.

3151499 ja vad ska man säga.... det är ju jättebra att ha en farthållare som bromsar hela ekipaget varje gång som en personbilist svänger in snävt efter omkörning :rolleyes:
Ja, för det är ju bara bluff att oberoende testorgan fått fram en bränsleförbrukning som även för en erfaren åkare sänktes upp till 3-5%.
Den stora fördelen är att skillnaden mellan en riktigt duktig förare och en mer oerfaren blir mycket mindre.

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003

Ja, för det är ju bara bluff att oberoende testorgan fått fram en bränsleförbrukning som även för en erfaren åkare sänktes upp till 3-5%.
Den stora fördelen är att skillnaden mellan en riktigt duktig förare och en mer oerfaren blir mycket mindre.

Självklart sänks förbrukningen om man håller motorn inom ett register på 50 v.p.m. (raljant). Om vi modifierade din motorcykel så att den bara gick att köra mellan 4800 v.p.m. och 5050 v.p.m. skulle du få fantastiska bränsledata, men hur kul skulle det vara att köra?

Jag struntar i om åkeriet sparar 3-5%, för det hamnar ändå inte på min lön. Miljön kan behöva lite mer kväve så att den växer bättre! :näsblod
Tycker inte om att sitta i en nyckfull gungstol och göra mitt jobb, så enkelt är det.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Nej det "ska" inte vara samma låda. knappt en pryl som är lika enda som är lika är antalet växlar och moment-tåligheten.

Sänkte bränsleförbrukningen?
vet inte om du kör lastbil eller bara jobbar med dom?

Smiter in med en liten fråga. Är det värt att gå på någon trafikskola när man tar C-kort? Eller räcker det som med allt annat att man läser på teorin hemma?

Körlektioner skall givetvis tas på någon trafikskola. Mer om man behöver den lilla hjälp man får på en bilskola?

Som gustav1 säger kan funktionsbeskrivningen bli lite klurig, du ska redogöra hur bromssystemet fungerar, kunna redogöra i stora drag om motor, transmission och likanande! Mycket frågor om sånt kommer även i teoriprovet!
kan vara smart att kolla på en körskola om vad du behöver kunna och inte!
men körningen borde inte vara några problem!

nån som vet någon mer bra lastbilsfilm?? convoy är bra men det måste finnas fler godingar, jävligt sugen på att börja köra nu:yoparty

Testa att kolla på Black dog! (tror den heter så)
Med patrik Swaize och Meat Loaf!
:tummenupp

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
några riktigt bra filmer som nämns, kan ju passa på att tala om att jag har kört med "Long John" idag.... ett 3-axlat trailersläp som håller 17 M i längd längsta släp jag nånsin sett faktiskt.
fellows:yoparty varför slutade jag inte mitt gamla kneg tidigare???? Det här är ju skitkul:) ,
chefen sa... fixar du det släpet så är du inskolad: ):):) ska fota det så ni får se:yoparty

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
några riktigt bra filmer som nämns, kan ju passa på att tala om att jag har kört med "Long John" idag.... ett 3-axlat trailersläp som håller 17 M i längd längsta släp jag nånsin sett faktiskt.
fellows:yoparty varför slutade jag inte mitt gamla kneg tidigare???? Det här är ju skitkul:) ,
chefen sa... fixar du det släpet så är du inskolad: ):):) ska fota det så ni får se:yoparty

Give us the pictures you hairy animal! :gnissla

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Här kommer lite bilder!!! :yoparty

synd skiten inte är tvättad bara!

Bifogat

• P9170091.JPG
    P9170091.JPG