Det var förvånansvärt många bilar som var inblandade i olyckor dock, är det inspirerad körning, eller bara för krokig väg för medelsvensson som mest sitter och slötwittrar bakom ratten?
Kör där med bil ibland. Inte för att det är The Bult, utan för att gena mot bebodda trakter.
Har förvånas över hur lugnt det går där. Jag kommer i kapp customhojar, faktiskt ibland när jag har släp kopplat till bilen.
Somliga sporthojar kommer herrejössesfort, men verkar ha koll.
De som verkligen beter sig illa är förare av sportiga bilar.
Tappar ut bilen i slutet av kurvan, antingen plogandes, eller med en svansviftning dom inte klarar av att förutse. Eller efterarbeta...
Antingen det, eller också att dom hittar på ett nytt spår i böjen - som ofta involverar lite innerdike, lite grässvål, aningens magskrap och en hel del utspridd stödremsa innan man hoppar upp på vägen igen och tycker att jääädrar vad bra jag tog den böjen.
Den stora skillnaden jag tycker mig se på mina utspridda visiter längs sträckan är att dom MC som verkligen laddar på, gör det med minst en kurvserie klar för sitt inre, och troligen även hela sträckan känd.
Man finslipar tekniken och ser helheten i sträckan.
Killarna som köpt sig en ball bil verkar bara ute efter att få kört fort i nästa kurva. Dom synes jaga G-krafter och tivolikänsla styckesvis liksom, utan att kunna ta in helheten.
Att bli omkörd av cabbar inför en sväng är extra kul. Det är sällan man ser så många händer fara upp mot nacke/bakhuvud efter kurvpassager - som kanske inte riktigt blev som tänkt. Den som kan det här med kroppsspråk vet vad det betyder...
Så, mina små slantar från besök med vanlig vardagsbil.
Jag har kört där någon gång med MC också, men är inte särdeles imponerad.
Landet har en miljard kurvor. De allra flesta är roligare än vad man hittar där.
Ligga och nöta sönder en och samma vägstump verkar bara underligt för mig som hellre vill komna någonstans.
Men, jag gillar inte Brudfjällsvägen heller. Orytmisk och utan harmoni, och för mycket bilar.
Där med.