TRX-problem

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
Har fått ett oväntat problem med min TRX. :confused: ..den startar inte längre.. var ute en sväng i går o körde ca en timme med lite stopp här o var. Den funkade fint hela dagen. Nu i eftermiddags så ville den dock inte vara med alls. Inte ett livstecken, inte startmotorljud, inte ljuset, inte ens en liten kontroll-lampa lyste....totalt död. Har provat med friskt batteri (iof) från en annan hoj, funkade inte alls, samma visa.....Var skall jag börja leta??
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
säkringar,kontakter.....

TRIXXER skrev:
Har fått ett oväntat problem med min TRX. :confused: ..den startar inte längre.. var ute en sväng i går o körde ca en timme med lite stopp här o var. Den funkade fint hela dagen. Nu i eftermiddags så ville den dock inte vara med alls. Inte ett livstecken, inte startmotorljud, inte ljuset, inte ens en liten kontroll-lampa lyste....totalt död. Har provat med friskt batteri (iof) från en annan hoj, funkade inte alls, samma visa.....Var skall jag börja leta??
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
TRIXXER skrev:
Har fått ett oväntat problem med min TRX. :confused: ..den startar inte längre.. var ute en sväng i går o körde ca en timme med lite stopp här o var. Den funkade fint hela dagen. Nu i eftermiddags så ville den dock inte vara med alls. Inte ett livstecken, inte startmotorljud, inte ljuset, inte ens en liten kontroll-lampa lyste....totalt död. Har provat med friskt batteri (iof) från en annan hoj, funkade inte alls, samma visa.....Var skall jag börja leta??

Låter som om huvudsäkringen har gått. Den sitter ihop med startrelät. Följ kabeln från batteriets pluspol, den går direkt till huvudsäkringen/startrelät.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Låter som tändlåset lagt av - tror det är ett liknande lås på en trx som på min xj och där har en "krets" gått i låset men en strategiskt placerad biltema-el-klämma löste problemet så det går att åka ändå...
 

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
K-Micke skrev:
Låter som om huvudsäkringen har gått. Den sitter ihop med startrelät. Följ kabeln från batteriets pluspol, den går direkt till huvudsäkringen/startrelät.

Tror att jag har kollat dem med...om de är två st 30 A som sitter på pluskabeln
 

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
UltraMarine skrev:
Låter som tändlåset lagt av - tror det är ett liknande lås på en trx som på min xj och där har en "krets" gått i låset men en strategiskt placerad biltema-el-klämma löste problemet så det går att åka ändå...


oki tackar .....skall kolla upp detta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top