Trx styling

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Skulle gärna vilja ha lite tips vart man kan finna litr trx 850 prylar som undertray mm.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Goodstuff har nog en hel del tips och bra länkar på lager! Svarar han inte här får du väl PM:a honom :tummenupp

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
tjena!
håller själv på att kolla delar till min.
hugger har d på touringbutiken www.touring.se
annars e d rätt tunnsått med grejjer till TRX (den e ju lite gammal nu).
andra sidor med med kul trx grejjor (mest tips dock...):
http://www.whitworths.fsnet.co.uk/TRXUK/index.htm
http://www.trx850.de/seiten/index.htm
om du vill ha bredare bakfälg=180 däck ska visst FZR1000 fälgen passa rätt av. (har dock inte provat själv)
på den engelska sidan finns det en bra beskrivning på hur man sätter dit en R1-gaffel (d blir en del pill å meck). har sett flera TRX´er med enkelsving, mycket läckert.
på den tyska sidan finns det en hel del bilder på moddade TRX`er för inspiration.
hittar du undertrays, så säg gärna till
lycka till

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OK. Då kör vi.

Den första och bästa, i mitt tycke i varje fall, affären för oss med TRX är tyska www.kedo.com eller www.kedo.de
De har alla reservdelar och allt trim du kan tänka dig - in och kika även om sidan är på tyska. De har även en väldigt bra hugger i kolfiber, kåpglas, tankpads, aluminiumdelar, förgasare, Braking skivor etc. etc. Dessutom har de suverän service, maila på engelska och fråga så svarar de. Leveranserna jag har fått därifrån har varit på mindre än tre dygn! Kanon.

När det gäller kåpor och undertrays så har jag hittat saker www.performancemotorcycleparts.co.uk dock inga undertrays men bellypans och racekåpor.
I sverige säljer ju S-racing en del kåpdetaljer från Powerbronze.
www.s-racing.com

Angående bredare fälg så passar inte FZR1000 fälgen rakt av vad jag vet. De som racear byter ofta till en sving från YZF750 och det går men man måste tillverka en del distanser och annat. Hur det påverkar körkänslan vet jag ej.

Ni kan även regga er på TRX gruppen på Yahoogroups för en bra och aktiv mailinglista.

Om ni vill kika på en speciell TRX så kika på denna SpondonTRX. http://home.wanadoo.nl/spondontrx/start.htm

Jag har en kolfiberlookalike hugger från Powerbronze om någon vill köpa. Pris ny är ca 1000 sek hos S-racing. Bilden är från en Bandit 1200 men de är lika.
Ni får den för 500 sek och den är nästan aldrig använd.

Lite andra roliga länkar.

http://www.trx-spezial.de/ Tysk race TRX.
http://www.trx850.de/seiten/index.htm Fler tyska TRX hojar.

Bifogat

• bandit1200k-look.jpg
    bandit1200k-look.jpg
    11.2 KB · Visningar: 902

Ozfactor

vill ha sol!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
zx6r
ett bra och biligt slip on till trx:en vart hittar man det? Är personligen mest ute efter ett fetare ljud.

Ozfactor

vill ha sol!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
zx6r
finns det nå 2-1 system så man bara behöver ha ett slipon? man borde spara lite vikt då också.
Vad kan man eventuellt förlora på det?

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
:tummenupp mycket bra som kom upp nu.
Goodstuff du som hade lite koll kanske vet om det går att flytta in bakljuset en bit(en sån grej som stör mig)?

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bergis skrev:
Goodstuff du som hade lite koll kanske vet om det går att flytta in bakljuset en bit(en sån grej som stör mig)?

jo d ska gå å flytta in baklyset. det är gjort på min, så det inte sticker ut nånting. d var redan gjort på min när jag köpte den, men jag kan kolla upp hur det är gjort nu i helgen. den blir fan så mycke snyggare så.

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
TRX-joCCe skrev:
jo d ska gå å flytta in baklyset. det är gjort på min, så det inte sticker ut nånting. d var redan gjort på min när jag köpte den, men jag kan kolla upp hur det är gjort nu i helgen. den blir fan så mycke snyggare så.
:tummenupp Det tycker jag med

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ozfactor skrev:
finns det nå 2-1 system så man bara behöver ha ett slipon? man borde spara lite vikt då också.
Vad kan man eventuellt förlora på det?

Det finns inga 2-1 system att köpa utan det får bli hemsnickrande, har sett en TRX med ett Muzzy-system i Sthlm som kallades Konrad och hade en hemsida men jag har inte adressen är.
Det du kan förlora har med avgaspulserna att göra men de konkreta och faktiska konsekvenserna av det vet jag inget om - kolla med ulf lundin, RG500-Johannes eller Anders Brink. De kanske vet.

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
TRX-joCCe skrev:
Har du kikat nåt på hojen än? :confused:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
K-Micke skrev:
Akrapovic har ett 2-1 till TRX.

yamaha_trx850_97.jpg

Där ser man. Alltid lär man sig något!

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
flytta in baklyset

Bergis skrev:

tjenare
nu har hunnit kolla på lyset.
d gick inte att se så bra om man inte strippade bakänden på all plast, å d ville jag inte :rodnar
men vad jag såg så behöver man inte såga bort nån plast el. metall.
det verkar som det sitter fasta skruvar i lamparmaturen. de stack ut långt in i det utrymme som finns under kutsen. armaturen var skruvad i bakväggen i det utrymmet mellan ramrören som går där. på andra sidan var plåten till reg.skylten nitad. fick inte håll i en digitalkamera tyvär, men ska försöka få håll i en nu i helgen å då lägger jag upp lite bilder ( lite lättare att förstå då :) )

du får höra av dig om du vill ha nåt förklarat.

lycka till!

Last edited:

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Re: flytta in baklyset

TRX-joCCe skrev:
tjenare
nu har hunnit kolla på lyset.
d gick inte att se så bra om man inte strippade bakänden på all plast, å d ville jag inte :rodnar
men vad jag såg så behöver man inte såga bort nån plast el. metall.
det verkar som det sitter fasta skruvar i lamparmaturen. de stack ut långt in i det utrymme som finns under kutsen. armaturen var skruvad i bakväggen i det utrymmet mellan ramrören som går där. på andra sidan var plåten till reg.skylten nitad. fick inte håll i en digitalkamera tyvär, men ska försöka få håll i en nu i helgen å då lägger jag upp lite bilder ( lite lättare att förstå då :) )

du får höra av dig om du vill ha nåt förklarat.

lycka till!
:bow :tummenupp Tycker det var bra förklarat och ser fram emot lite bilder på hur det ser ut under kutsen och även hur det ser ut utanpå :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024