Har personligen ingen erfarenhet då jag inte tycker om hur Michelindäck beter sig. Power 3CT testade jag på V4:an ett tag, ungefär det sämsta moderna skräp jag kört på. Temperaturkänsliga och ojämna i beteendet. Power One som var första "Power"-däcket var faktiskt bättre men saknade allt vad våtgrepp heter.
Generellt är dock inga däck från det dryga senaste decenniet dåliga med undantag om de är gjorda för den asiatiska marknaden. Det mesta i form av radialdäck från kända tillverkare de senaste 15 åren är alltså mer än tillräckligt bra för gatåka. Till och med våtgreppsdäck som första generationens Pilot Road duger för knäskrap på bana om man kan leva med att de rör sig ganska mycket och hellre går rakt än svänger.
Pilot Power är ju inget svårt att få tag på annars, det finns fortfarande. Power utan nån siffra efter är den äldsta konstruktionen med bara en gummiblandning. Värdelöst i regn. 2CT har två olika gummiblandningar, fortfarande inget touringdäck och trivs heller inte på bana men fullgott gatdäck. 3CT... tjaaa... Enligt min text ovan inget dåligt däck, men funkade inte alls för mig och har som de flesta sportigare Michelin ganska smalt användningsområde. Om jag tolkar webben rätt är nog Power 3 det senaste däcket och det finns i dimension för TRX, vill man vara lite baninriktad heter däcket RS/RS+.
Tack för din input, nu lutar det åt Metzeler M7 RR som verkar ha fått mycket bra kritik om man läser lite på nätet...