Niklasinorr skrev:2694845Man skulle ju kunna börja leta försäkring innan förfallodagen på den gamla...typ?
Och om man missar det så kan man ta en tillfällig garageförsäkring. Poängen var ju att slippa betala dyra pengar till TFF...Men du tycker kanske det är okej med 190 spänn om dagen för en simpel garageförsäkring?
Citat:
Inskickat av Niklasinorr
Det berodde ju på att den var påställd, ställ av när du säjer upp försäkringen så kan du leta en ny försäkring i lugn och ro
...utan stöld/brand försäkring
Var har du hittat den siffranFrozt skrev:2695918Bla bla. Om man har hojjen påställd men inte har någon försäkring kostar det typ 800kr per dag.. Sanslöst konstigt. Men bra.. FÖr de finns ingen anledning att ha de så.. Aja.. peace out
Niklasinorr skrev:2694737Det berodde ju på att den var påställd, ställ av när du säjer upp försäkringen så kan du leta en ny försäkring i lugn och ro
lightvave skrev:2691959Hayabusa trafik 1750:- -07 plus 34 % . summa 3260:- Hel/helår
Mikey skrev:2696040DU skriver ju att man kan ställa av - säga upp förs.- och sen leta ny förs. i lugn och ro. Då har du ju ingen stöld eller brand förs
Vad är oklart??????????
Fattar över huvud taget inte varför detta är en som nyhet för vissa! Äger du ett fordon så har man ju en förs. på det! Vare sig det är på- eller avställt!
devo81 skrev:2696099det var när jag köpte den , på en helg.... men men nu har man lärt sig den läxan..... å fler kommer det
Detta var ju precis det jag lade till när du föreslog att man kan stalla av - säga upp förs. - och sen i lugn och ro leta förs.Niklasinorr skrev:2696229
Om man ställer av hojen och säjer upp försäkringen så behöver man inte pröjsa skjortan till TFF, detta innebär dock att man inte har någon försäkring eftersom den sas upp...är alla fortfarande med?
Då kan man ta en tillfällig garageförsäkring, som inte kostar redan nämda skjorta, så är man skyddad och kan i lugn och ro leta en ny försäkring...ok?
Frozt skrev:2695918Länsförsäkringar ville ha 16000 för hel/hel för min hoj. Det är ne -89 och kostade 15 o köpa.. Det är lite lurigt.. Samtidigt som jag vet att det inte är hojjen endast som man försäkrar. Om man har hojjen påställd men inte har någon försäkring kostar det typ 800kr per dag.. Sanslöst konstigt. Men bra.. FÖr de finns ingen anledning att ha de så.. Aja.. peace out
Mikey skrev:2696320Detta var ju precis det jag lade till när du föreslog att man kan stalla av - säga upp förs. - och sen i lugn och ro leta förs.
Jisses...
Har du kollat T-H?Isåfall vad fick du där?Om inte kolla här online http://trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html ,hade vart kul och se hur stor skillnaden blir.weasel79 skrev:2696358ringde till salusansvar idag och fick 7400:- halvförsäkring på en yamaha r1 -01.haft körkortet i två år, och 27 år gammal. billigaste jag har kunnat hitta iaf.
Niklasinorr skrev:2696445Ja, och? Jag lade till det för att du ville det eftersom du förutsatte att folk inte fattade att om man säjer upp sin försäkring så har man ingen försäkring...
Jag fattar fortfarande inte vad det är du hänger upp dej på?
Är problemet att jag skriver att man i lugn och ro kan leta försäkringar fastän hojen är helt oförsäkrad? Det är väl upp till var och en isåfall. Bor man i Yttre Långsele så är inte en brand och stöldförsäkring en nödvändighet under den dom timmarna/minuterna/dagen eller vad det är frågan om som man letar försäkring. Dessutom börjar det vara ganska många som bara kör med trafikförsäkring och då spelar det ju heller ingen roll.
Har man tänkt ha den avställd en längre tid (eller om man bor i storstan) så är det väl lämpligt att skaffa en garageförsäkring men det handlade inte den här tråden om. Frågan gäller fortfarande huruvida varför TFF går in och pröjsar ifall försäkringen säjs upp och det var det jag svarade på och det har ingenting med någon annan försäkring att göra.
Ifall TFF står för försäkringen för din hoj så har den ju under den tiden iallafall inte någon försäkring annat än trafik...
Men återigen så har det inte med frågeställningen att göra, kan du släppa detta nu och förslagsvis gå hem och ta en bärs? Det skall iallafall jag göra...
Mikey skrev:2697049
Allt ditt dravvel om TFF har jag inget att säga om, fattar SOM JAG SKREV TIDIGARE inte vad som är problemet, borde väl alla veta att man enligt lag är skyldig att ha en giltig trafikförs. på ett inreggat fordon om det är i trafik
Niklasinorr skrev:2697069Alla är inte lika duktiga som dej på att ha koll vet du...det är faktiskt mänskligt att fela och då får plånboken tala istället, men du har förmodligen aldrig gjort misstag i ditt liv va?
Och nej, jag bor inte i Utopia och jag har gärna en stöldförsäkring motsvarande, men världen är inte svart eller vit, det finns faktiskt, tro det eller ej, människor som bara kör med trafik på sina hojar eftersom dom inte har råd med annat. Men återigen så handlade inte den här tråden om det utan om TFF...
Är du alltid så här grinig eller har du en dålig hårdag?
Mikey skrev:2697097Kanske skulle ha formulerat mig så här istället: Tänk nu på att om man säger upp sin försäkring för att man skall leta efter en ny så är mc:n inte stöld eller brandförsäkrad under de timmarna/minuterna/dagen...tänkte bara upplysa alla om det, ifall ni inte tänkte på det...isf ber jag om ursäkt.
I ställer för: "...utan stöld/brand försäkring"
fan snake du får köpa en ducce så du får en hyffsad försäkringvbg_snake skrev:2692080Jodå Swedie, jag vet ju att det nästan inte har någonting med priset på motorcykeln att göra egentligen. Men 30 000 för helförsäkring, känns som gata börjar suga rejält nu. Önskar jag hade någon polare i närheten som gillade att köra bana. Då hade jag satsat. Önskar också på att jag kunde mecka rejält .
Jag ställde av min motorcykel sista augusti (osmart beslut märker jag nu) .
Så TFF borde inte komma och tjata på mig Jag skall försöka ringa runt och mejla och se.
Kanske kan få halvförsäkring för 16 000 / år och köra 6 mån. Själva slutsumman blir dock inte 8000.
Swedie skrev:2691891Man betalar ju inte för hojens värde utan dina läkekostnader, eller andras utgifter (om du blir vållande). Men japp, mitt mål att köra på gata det här året kanske inte blir nått denna gång heller.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|