Trygghansa skitbolag??

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Trygghansa trodde ja bra om!! (Tills nu)
Fick dubbla månads kostnaden nu sista månaden på avtalet.
Och det tog nästan en vecka för dom att ta reda på varför räkningen låg på 2700 istället för 1500 (för en månad).
Dom säger att dom dragit för lite pengar under året för att jag teckna försäkringen mitt i en månad?!

Dom bad om ursäkt att jag inte blivit upplyst innan ja teckna avtalet. Men jag frågade verkligen vad den dyraste månaden på året kommer att ligga på(TH har ju rörlig kostnad) Och fick då svaret 1500 under högsesong.

Man känner sej rätt lurad att dom inte ens har förklarat vad räkningen var grundad på (dras på autogiro) Utan jag fick ringa o tjata 3 gånger och prata med 3 olika handledare för att få det luddiga svaret.

Är väl inte mitt problem att hålla reda på att min totala premie ska bli 12000 kr/år när det är dom som ska dela upp den och skicka räkningarna:va

Nu går inte ja personligen under att betala detta. Men finns säkert dom som skulle få svårt att få månaden gå ihop eller iaf få skita i det roliga dom tänkt köpa när en extra kostnad på 1200 kommer en månad.

Funderar stark på att flytta mina fordon tack vare detta! Kompensation eller delbetalning fanns det ingen möjlighet till.

Och JA det är en åretruntförsäkring som inte ska vara några konstigher med. Och NEJ har aldrig ställt av den.

En liten varning till dom som väljer detta bolag!!!
Jävla skit stil:tummenner :tummenner

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Och det tog nästan en vecka för dom att ta reda på varför räkningen låg på 2700 istället för 1500 (för en månad).
Dom säger att dom dragit för lite pengar under året för att jag teckna försäkringen mitt i en månad?!

Dom bad om ursäkt att jag inte blivit upplyst innan ja teckna avtalet. Men jag frågade verkligen vad den dyraste månaden på året kommer att ligga på(TH har ju rörlig kostnad) Och fick då svaret 1500 under högsesong.

Man känner sej rätt lurad att dom inte ens har förklarat vad räkningen var grundad på (dras på autogiro) Utan jag fick ringa o tjata 3 gånger och prata med 3 olika handledare för att få det luddiga svaret.

Är väl inte mitt problem att hålla reda på att min totala premie ska bli 12000 kr/år när det är dom som ska dela upp den och skicka räkningarna:va

Nu går inte ja personligen under att betala detta. Men finns säkert dom som skulle få svårt att få månaden gå ihop eller iaf få skita i det roliga dom tänkt köpa när en extra kostnad på 1200 kommer en månad.

Funderar stark på att flytta mina fordon tack vare detta! Kompensation eller delbetalning fanns det ingen möjlighet till.

Och JA det är en åretruntförsäkring som inte ska vara några konstigher med. Och NEJ har aldrig ställt av den.

Nu tycker jag vi utser TryggHansa till dagens skitbolag :)

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Jag har haft alla mina försäkringar här...tills nu...De är 250% dyrare på min MT-03:a än Bilsport. De påstod att min mc (sort) har varit inblandad i många olyckor :D . Tyckte det lät lite konstigt då det knappast sålts några. De kanske räknade den som supermotard, inte vet jag, dyra är de i alla fall.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD

Hände mig i december. När jag teckande försäkringen sa dom att det skulle bli billigare under vinter-månaderna. Blev lite paff när det dök upp en räkning som var högre än vad dom var i mitten av sommaren. När jag ringde dit sa dom att dom hade räknat fel och tagit för lite betalt tidigare under året.
Känns lite amatörmässigt! :mad:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Skönt att höra att man inte är ensam då:rolleyes:

Jag fråga om det var min huvudvärk att ha reda på hur mycket dom ska ta betalt.( och det tyckte ju inte han såklart..haha)
Men det kan ju inte vara så svårt att dela upp ett år på 12 månader och lösa det så det blir lite jämn betalning?! Kunde aldrig i helvete tror det iaf om ett av sveriges största f-bolag. Pinsamt iaf!!

Hände mig i december. När jag teckande försäkringen sa dom att det skulle bli billigare under vinter-månaderna. Blev lite paff när det dök upp en räkning som var högre än vad dom var i mitten av sommaren. När jag ringde dit sa dom att dom hade räknat fel och tagit för lite betalt tidigare under året.
Känns lite amatörmässigt! :mad:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Nu har jag sagt upp trygghansa och förklarat vad ja tycker om dom:D

Har numera Sveland och 2000 mindre per år på hojen..och 1000 mindre på bilen:tummenupp + jämn månadskostnad året runt :yoparty

Blir man behandlad som skit ska dom inte ha några mer pengar av mej iaf!!

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jag bad T-H dra:mad: för flera år sedan, tog med mig bilar,mc o hem därifrån!
Har nu mera endast barnförsäkringar där! Det sägs att dom har det bästa barnförsäkringarna!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Har numera Sveland och 2000 mindre per år på hojen..och 1000 mindre på bilen:tummenupp + jämn månadskostnad året runt :yoparty

Inte nog med att man inte kunde få en prisuppgift på mc-försäkring hos Sveland om man inte redan var befintlig kund hos dom, inte heller gick det att bli kund på studs för att få mc-försäkringsuppgift. Nej först skulle en bilförsäkring tecknas, därefter fick man vänta på inbetalningskort, betala bilförsäkringen, för att först därefter kunna få en offert på hojförsäkring. Kundservice? :huvet

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Du kan göra två saker:

1. Acceptera situationen.

2. Inte acceptera situationen, vilket innebär att ringa och vara helt åt helvete förbannad eller rent av åka till deras kontor om du nu skulle bo nära ett. Du bör tydligt markera att du inte ger upp förrens du fått din vilja igenom. Lycka till!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
personligen hatar jag TH, när de inte ens vill ersätta mig för något deras kund har åstakommit mig å mitt fordon, resultatet var efter många och hårda diskutioner om ersättningen och att det faktiskt inte var mitt fel att jag blir på körd fick ut en alldeles för låg ersättning som resultera i ett banklån på 15K för att köpa en likvärdig bil.

spotta å fräsa på TH!!

Du kan göra två saker:

1. Acceptera situationen.

2. Inte acceptera situationen, vilket innebär att ringa och vara helt åt helvete förbannad eller rent av åka till deras kontor om du nu skulle bo nära ett. Du bör tydligt markera att du inte ger upp förrens du fått din vilja igenom. Lycka till!

låter som du har rutin på de där ;)

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nästan samma sak hände mig...
Ställde på min förra r6a i början av sommaren (förra året) och betalade det jag trodde skulle vara min premie. Det kostade ca 500kr / månad men jag ställde på i mitten av april så tänkte att det är inte högsäsong än och att det var därför det var så billigt. Sedan kom den vanliga premien på 1800kr/månad i juni och vidare. När jag sedan ställde av så var det den 3e eller 4e, men jag hade via autogiro redan betalat för månaden. Så jag väntade på att de skulle skicka tillbaka pengarna som blev "över". Ringde efter en vecka och frågade vart mina pengar var. Fick som svar, NÄÄÄ inte ska du få nå pengar tillbaka. Du har haft en skuld sedan april på nästan 3.000:- för att du betalat för lite på din månadspremie. Du har även 1500kr som du måste betala in NU.

Men för i helvete, kunde de inte kläckt ur sig detta i april / maj / juni / juli / augusti.. Det passade så bra in också att jag precis hade spenderat mina pengar på en ny tv, men inte fan gick det att vänta med den inbetalningen på 1500kr. Var bara snällt låna pengar av mamma för att kunna äta den månaden, men efter det aldrig mer trygg hansa...

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Inte nog med att man inte kunde få en prisuppgift på mc-försäkring hos Sveland om man inte redan var befintlig kund hos dom, inte heller gick det att bli kund på studs för att få mc-försäkringsuppgift. Nej först skulle en bilförsäkring tecknas, därefter fick man vänta på inbetalningskort, betala bilförsäkringen, för att först därefter kunna få en offert på hojförsäkring. Kundservice? :huvet

Nej det är sant..Man måste ha en tidigare försäkring där.
Jag flytta både bil o hoj så då var det lugnt. Fick pris uppgift direkt på hojen genom insplanet när jag skulle flytta båda. Fast teckna hoj försäkringen fick ja vänta till första bil betalningen var gjord.

Sen tog det säkert en halvtimme att komma fram till dom men det är det värt:tummenupp

Fastball

Drinkare
Gick med
7 May 2003
Hoj
CBR 970RR Race kammar, Portad topp, Helsystem mm.
Har råkat ut för precis samma sak med T-H.
Fick hojen stulen i augusti. Räkningarna fortsatte trilla in. I oktober ringer jag och frågar när räkningarna ska sluta komma? Får som svar att dom inte riktigt vet?????? Har jag kommit till trygg-hansa, frågar jag. I november får jag en saftig räkning och ringer igen. Njaa, våran dator är alltid en halv månad efter så du har kvar att betala från april! En halv månad??, snarare ett halvår!
Jag frågar om dom är helt säkra på att det inte kommer fler räkningar. Dom TROR inte att det ska komma fler...
Riktig oseriös och jag fick aldrig en bra förklaring på vad som hänt. Känner mig blåst. Tydligen har dom satt detta i system verkar det som när man läser här.

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Hoppas att några iaf får sej en ordentlig varning här och slipper det som tydligen en hel del fått uppleva!!!

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Ständiga frågan

Vad rekomenderar ni? Jag bor i Nässjö ~30000 invånare, 24 år och mc kort i 2. bor i lägenhet med garage.

Kollade på IF och det är DUBBELT så dyrt som Trygg Hansa på en Honda CBR 954 RR... då har IF ändå Honda special försäkring....

Vet att när jag skulle försäkra min bil för.. pfff 3 år sedan fanns det en sida som sökte rätt på det bolag som gav mej billigast försäkring. Vid det tillfället var det något företag i skåne som höll på med vete och sånt som skulle börja med försäkringar. fick en billig försäkring där.. någon som hört talas om denna websida som man kan söka så på.. den söker tydligen på massor av försäkringsbolags sidor...

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
GSXR750TURBO -97
Vad rekomenderar ni? Jag bor i Nässjö ~30000 invånare, 24 år och mc kort i 2. bor i lägenhet med garage.

Kollade på IF och det är DUBBELT så dyrt som Trygg Hansa på en Honda CBR 954 RR... då har IF ändå Honda special försäkring....

Vet att när jag skulle försäkra min bil för.. pfff 3 år sedan fanns det en sida som sökte rätt på det bolag som gav mej billigast försäkring. Vid det tillfället var det något företag i skåne som höll på med vete och sånt som skulle börja med försäkringar. fick en billig försäkring där.. någon som hört talas om denna websida som man kan söka så på.. den söker tydligen på massor av försäkringsbolags sidor...

www.insplanet.se
Dom som hitta sveland till mej:tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
insplanet.se eller var det com.
Men man ska tydligen få en massa spamm och telefonförsäljare som börjar ringa..

Kolla folksam och länsförsäkringar. Jag hittade den billigaste försäkringen på länsförsäkringar, dock var jag tvungen att ta en hemförsäkring där också men för 54kr extra i månaden var det billigast iaf.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
ehum.. en liten fråga bara.. det står ju inget om MC försäkring på den sidan?!?! Insplanet.se asså

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
T-H är bra :D :mad: :va .... jag hade dem när jag kvaddade...

de anser att det är helt okey att skita i att betala ut ersättning ..

fått vänta 7 mån. på min inkomstersättning...

tog dem 4 mån. att lösa in hojen....

fick betala påställd försäkring under hela sjukhusvistelsen typ 1 mån. fast jag låg i koma och de hade dömt ut hojen efter 2 dagar....

sen krävde de mig på avställningsavgift med...:tummenupp

sen tyckte de att jag borde klara mig utan vård hemma fast jag fick följande skador:

krossat högerknä.

krossat höger handled

bröt höger ben på 2 ställen..

bröt vänster fot..

hjärnblödning

hjärnsvullnad.

diskbråck på 2 ställen..

kunde inte ens ta mig ner i rullstolen själv...

T-H kan dra åt helvete i mina ögon..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...