Tt 13/6

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Tjena

Jag, Willow och några till kommer ner till SV men sen tänkte vi vara obstinata och köra en TTlight söderut med Löddeköpinge och utställningen där som slutmål.

Tempot blir mellan light och mesigt helt beroende på vilka som hänger med.
Ingen behöver känna att de inte kan hänga med, varken med oss eller ett vanligt TTlight!!
Vi ska ha kul och det har man inte om man sitter med endorfin uppe över öronen hela tiden.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fluffig skrev:
2230065med Löddeköpinge och utställningen där som slutmål.

Vad är det för utställning? Jobbar kväll i veckan så jag kan inte vara med men jag funderade på att åka ner till Bröderna Hörberg nu och kolla läget.
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Fluffig skrev:
2230065Jag, Willow och några till kommer ner till SV men sen tänkte vi vara obstinata och köra en TTlight söderut med Löddeköpinge och utställningen där som slutmål.

Vad för utställning? Om det inte har något med teknik att göra är det ointressant. Misstänker att det är konst ni ska titta på... Det är så :trött om det inte föreställer :tuttar :hihi
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Fluffig skrev:
2230152 Hej igen

Det ska vara någon träff med bilar och MC som de har varje tisdag. :tuttar har jag själv och konst är inte riktigt min grej.

Jag har ingen aaaaaning om mer men trivs man inte så kan man alltid åka vidare.

Hittade det här som jag tror det är
http://www.vikingatider.se/pages/tisdagstraffen2.html

Du e rätt på det, Fluff. Det är rätt adress men de gör dålig reklam för det. Det brukar vara massor med hojjar o schyssta bilar. Naturligtvis finns fika o sluringar i bröd.
Ska bli gött ikväll. Fluff e reisleiter o jag e sisteman. :banana

Motorrad skrev:
2230144 Vad för utställning? Om det inte har något med teknik att göra är det ointressant. Misstänker att det är konst ni ska titta på... Det är så :trött om det inte föreställer :tuttar :hihi


Tuttar har jag mer än nog av när jag tittar mej i spegeln, men jag tror att du kommer tycka det är cewlt med alla hojjar o bilar. Give it a go, e det inte kul så kör vi vidare. :pannkyss
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Kan göra det lite klarare för er, var där på Nationaldagen.

Det är en lite inofficiell, "oorganiserad" träff. Mest blyslädar med diverse inslag av sport, touring, offroad, quad och moppeglin :hihi

Massor med bilar fast med en annan inriktning än Vallåkra, alltså minimalt med ombyggda Volvo tex. Bra utbud av jänkare, både gamla och nya och en del nyare sportbilar. Annars så var där ett lokalt band som rockade lite på ett gammalt traktorflak och man kunde köpa korv och läsk :tummenupp

Fanns en hel del riktigt snygga ombyggda glidare om man vill se sånt.

Men nu var ju detta på en röd dag, vet inte om det blir lite mindre skala på en vardag. Var väl hyfsat trevligt på vägarna dit och hem trots diverse u-svängar på 70-vägarna :hihi
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Köra

Jag blir ingen bättre förare genom att stå och titta på hojar i ett svettigt skinnställ. Vill köra. De jag läste mellan raderna som vill köra är:

1. Motorrad
2. Beck
3. sNaIjK
4.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fluffig skrev:
2230152Det ska vara någon träff med bilar och MC som de har varje tisdag. :tuttar har jag själv och konst är inte riktigt min grej.

Jasså Tisdagsträffen, jag trodde det var en riktig utställning... :tungan

Mina jobbarkompisar tjatar på mig att jag ska åka ut dit "och kolla på alla häftiga bilar och sånt". De tillhör för övrigt släktet som kör blyslädar och jag kan tänka mig att de gärna vill se en riktig sport-mc och att det är därför de tjatar på mig... :hihi
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
imaster skrev:
2230215 Jasså Tisdagsträffen, jag trodde det var en riktig utställning... :tungan

Mina jobbarkompisar tjatar på mig att jag ska åka ut dit "och kolla på alla häftiga bilar och sånt". De tillhör för övrigt släktet som kör blyslädar och jag kan tänka mig att de gärna vill se en riktig sport-mc och att det är därför de tjatar på mig... :hihi


Det var ett j---la tjat om blyslädar. Det finns massor av hojjar i olika modeller...ocj JA, många av dem ÄR sporthojjar
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Willow skrev:
2230220 Det var ett j---la tjat om blyslädar. Det finns massor av hojjar i olika modeller...ocj JA, många av dem ÄR sporthojjar

Jag sa inget om träffen, det är säkert jättetrevligt, jag kan inte komma i alla fall för jag jobbar. MEN, jag föredrar att vara ute på nån fin, kurvig väg och dra tanken tom framför att stå på en gräsmatta. Vill jag se fina bilar och hojar åker jag hellre till MECA Raceway (Malmö) på onsdagkvällar då man får se lite fräsch rödljusräjsing också.

Ang. blyslädar så var det en pik till mina jobbarkompisar, inget alls mot nån annan.
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Willow skrev:
2230220 Det var ett j---la tjat om blyslädar. Det finns massor av hojjar i olika modeller...ocj JA, många av dem ÄR sporthojjar

Nja, var kanske ett 50-tal hojar när vi var där och förutom vi 5 som kört dit så var där kanske 5 andra sportisar, resten var blyslädar mer eller mindre. Många riktigt fina ombyggda :D

Fanns ett par riktigt gamla hojar också, nu snackar vi cykeldäck-hojar hehe

Motorrad skrev:
2230200 Jag blir ingen bättre förare genom att stå och titta på hojar i ett svettigt skinnställ. Vill köra. De jag läste mellan raderna som vill köra är:

1. Motorrad
2. Beck
3. sNaIjK
4.


Jupp, vill köra. Du kan ju bedöma vilken grupp jag hänger på bäst i? Har övat friskt i helgen hehe Iofs med spätta men hon e duktig nu :tummenupp
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Beck skrev:
2230270 Du kan ju bedöma vilken grupp jag hänger på bäst i?
Vanlig TT går bra för dig om du är lite längre bak i ledet. Det gäller mig också för den delen.

Har övat friskt i helgen hehe Iofs med spätta men hon e duktig nu :tummenupp

Det lät som om du har fördommar mot tjejer på hoj :va :). På BKK:n var det en tjej som lärde mig bli bättre.
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Motorrad skrev:
2230447
Det lät som om du har fördommar mot tjejer på hoj :va :). På BKK:n var det en tjej som lärde mig bli bättre.

Inte det minsta, har blivit frånåkt både en och två ggr av tjejer på hojar :) Lär inte va sista gången heller :D

Menade bara att hon hänger med bättre nu, kombination av att jag blir duktigare på hojen och att hon blir mindre nervös när man lägger den i kurvorna kanske? I vilket fall som helst så känns det mycket smidigare nu, knappt man märker av att hon är där :hihi Vilket belönas med ett hårt slag på njurarna när man åker förbi SV hehe

Edit: Hmm kom på att mitt tidigare inlägg kan tolkas som om tjejen körde själv, hon åkte på min hoj alltså...
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Jobbar så jag dyker inte upp =(
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Inte omöjligt att jag dyker upp. Tar ev. en tur innan också om någon är sugen på att hänga med. Dock inget bestämt än
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top