Tt 8/8

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
.
Maverick_ou812 skrev:
2362523 Alla är välkomna i MCK Vilse men i detta fallet känns det inte som om det var ditt fel.

Har analyserat R o H:s gruppkörning inatt och här kommer mina slutsatser om varför det tappas bort deltagare titt som tätt.

• Det finns ingen naturlig ledare som bestämmer vart det ska åkas på TT.
  • Alla väntar på att "någon" ska ta tag i gazzet.
  • Ingen gruppindelning mellan snabbare/rutinerade gazzare och långsammare/ orutinerade.
  • Ingen kommunikation mellan reisleiter och sisteman. Om dessa har kontakt är ju alla däremellan med.
  • Ingen kommunikation ut till gazzarna om var det ska fikas och var det ska lekas utan allt blir lite på en höft.
  • Ingen kollektiv respekt för 30/50- stäckor där man har chans att samla ihop gruppen.
  • 200+ på rakor. (Hur kul är det? Alla kan väl köra 200+ rakt fram?) Detta splittrar gruppen ännu mer.
  • Få tar ansvar om den som är bakom utan ser bara till att "jag" ska inte bli ifrånkörd.

Jag vet... gnäll, gnäll, gnäll... men ni säger ju samma sak själv under gazzets gång och kom inte o skyll på att "vi blev så många". Jag har själv dragit runt grupper på 25 pers utan större problem (mer än att vi inte riktigt körde vägen som var tänkt).

Mjaa ! håller inte med helt o hållet.
Detta TT:t var där ingen som helst organisering alls men det brukar dock finnas en o annan tanke samt kontakt mellan förste o siste man, tackar Roy som flera gånger roddat den rollen.

Vårt största problem är just att ingen vill ta på sig en ledande roll bara så där utan det blir oftast på plats men det brukar dock lösa sig.

Grupp indelningen är väl vårt största problem då vi oftast bara kör en grupp.
För min del kan det fungera hur bra som om alla tillämpar de mest enklaste reglerna för grupp körning.

1. Placering sick sack vid körning i lägre hastighet, minst 2 o 2 vid stopp etc.
2. Kontakt med bakom varande förare, tappar man kontakt sakta ner o vänta.
Detta gäller oavkortat vid samtliga tillfällen då gruppen byter färdrikting , alltså korsning etc. annat fall kör man som sagt rakt fram.
Mer än så behöver detta inte vara.

Visst om nu någon känner sig ovan så läs tråden för TT körning eller vad den nu kallas där det står lite mer om inte det räcker så finns det säkert hundratals trådar på SH att läsa mer i ämnet.

Nog om detta.

Förväntar mig en lagom go grupp tills nästa TT.
Vid bra väder så kastar vi in rundan över H-Åsen med lite goa böjar hit o dit.
Fika o tankning blir i Knäred (Shell) så kom fulltankad på plats eller vänta vid Yamaha center o tanka där.
Lekplats finns, kanske inte den bästa men den får duga.
Mat är på plan i Farhult innan de stänger för året.
Kan rekomendera deras burgare :tummenupp

Kommer att kolla att Solvik har öppet o isåfall viken tid som gäller där.

OBS !
Samling 17:30 vi kör 17:45....
Sorry men vi kan inte stå o mala i en timme tanke på att det mörknar på lite tidigare numera.

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Såld!
Maverick_ou812 skrev:
2362523 Alla är välkomna i MCK Vilse men i detta fallet känns det inte som om det var ditt fel.

Har analyserat R o H:s gruppkörning inatt och här kommer mina slutsatser om varför det tappas bort deltagare titt som tätt.

• Ingen gruppindelning mellan snabbare/rutinerade gazzare och långsammare/ orutinerade.
  • Ingen kommunikation mellan reisleiter och sisteman. Om dessa har kontakt är ju alla däremellan med.
  • Ingen kommunikation ut till gazzarna om var det ska fikas och var det ska lekas utan allt blir lite på en höft.
  • Ingen kollektiv respekt för 30/50- stäckor där man har chans att samla ihop gruppen.
  • 200+ på rakor. (Hur kul är det? Alla kan väl köra 200+ rakt fram?) Detta splittrar gruppen ännu mer.
  • Få tar ansvar om den som är bakom utan ser bara till att "jag" ska inte bli ifrånkörd.

Jag vet... gnäll, gnäll, gnäll... men ni säger ju samma sak själv under gazzets gång och kom inte o skyll på att "vi blev så många". Jag har själv dragit runt grupper på 25 pers utan större problem (mer än att vi inte riktigt körde vägen som var tänkt).

Det var väll inget gnäll..
Bara fakta

Jag kan bara hålla med....

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Maverick_ou812 skrev:

Men lilla maddikken då.
Du vet också att vi har testat med bättre roddning 2 ggr(TT light) när det var vissa som tyckte att TT gick för fort.

Detta slog väl ut tyckte dem som åkte långsammare o stog o sjöng om att dem skulle ta över detta bums då jag själv inte finner det intressant att alltid köra i glidar tempo.

Var e alla dessa nu då??:va

YappE skrev:
2362800 Det var väll inget gnäll..
Bara fakta

Jag kan bara hålla med....
Ta tag i det då:rolleyes:

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Skutte skrev:
2362770

Vårt största problem är just att ingen vill ta på sig en ledande roll bara så där utan det blir oftast på plats men det brukar dock lösa sig.

Det är väl inte svårare än att vi innan tisdagen bestämmer vem som är huvudreisleiter, att denne person hälsar alla välkommna, berättar var färden kommer gå, hållplatser med rök och kissmöjlighet samt eventuellt delar in i snabb och medeltempogrupp.

Vi är så pass många som kört så pass mycket så att det inte borde vara några problem.

Det behöver inte vara samma person alla gångerna. Jag kan ta det vbid något tillfälle till exempel.

Just nu känns det som vi är mer oorganiserade än var Sex Pistols var i sina glansdagar... :rolleyes:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
blacktriple skrev:
2362839 Just nu känns det som vi är mer oorganiserade än var Sex Pistols var i sina glansdagar... :rolleyes:
Mohahahahahaha! Liknelsen var bra!

Dom lirade bara tre accord här kommer RoH:s tre:

1. Stoppie
  2. Wheelie
  3. Full gas

Zmurfen skrev:
2362824Detta slog väl ut tyckte dem som åkte långsammare o stog o sjöng om att dem skulle ta över detta bums då jag själv inte finner det intressant att alltid köra i glidar tempo.

Var e alla dessa nu då??:va
Dom är fortfarande ute o letar efter resten av gruppen... :näsblod

Last edited:

Sniper

Guest
Det är helt rätt det blev ingen bra soppa med alla kockar i går, jag va själv en
av dom:rodnar

Skutte och jag ska snacka i hop oss tills nästa tt, och försöka rodda det på
ett tillfreställand sätt för alla oavsett hur många vi blir!!

Kom fulltankade och startklara till sv kl 1730 så ses vi då :tummenupp

ps, om det inte regnar eller snöar ,ds

Maverick_ou812 skrev:
2362856 Mohahahahahaha! Liknelsen var bra!

Dom lirade bara tre accord här kommer RoH:s tre:

1. Stoppie
  2. Wheelie
  3. Full gas

Dom är fortfarande ute o letar efter resten av gruppen... :näsblod

Tack mavve! Nu vet jag varför jag inte kan Wheela ,jag vet inte vad ett accord är och helt omusikalisk:tummenupp :D

Last edited:
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Köpt
blacktriple skrev:
2362839 Det är väl inte svårare än att vi innan tisdagen bestämmer vem som är huvudreisleiter, att denne person hälsar alla välkommna, berättar var färden kommer gå, hållplatser med rök och kissmöjlighet samt eventuellt delar in i snabb och medeltempogrupp.

Vi är så pass många som kört så pass mycket så att det inte borde vara några problem.

Det behöver inte vara samma person alla gångerna. Jag kan ta det vbid något tillfälle till exempel.

Just nu känns det som vi är mer oorganiserade än var Sex Pistols var i sina glansdagar... :rolleyes:

Hur svårt kan det vara att åka hoj? :tungan Till alla er som har svårt att hitta rätt så har jag lite tips.......... Lägger er bakom han som kör först och vägra tappa bort honom.....:näsblod :D Om han nu kör ifrån dig så har du hela gruppen kvar bakom. :tummenupp :) Då är det ju han som får köra själv. :tummenupp :D

Nu vågar inte jag skaffa hoj detta året. :D

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Skutte skrev:
2362770 Förväntar mig en lagom go grupp tills nästa TT.
Vid bra väder så kastar vi in rundan över H-Åsen med lite goa böjar hit o dit.
Fika o tankning blir i Knäred (Shell) så kom fulltankad på plats eller vänta vid Yamaha center o tanka där.
Lekplats finns, kanske inte den bästa men den får duga.
Mat är på plan i Farhult innan de stänger för året.
Kan rekomendera deras burgare :tummenupp

Kommer att kolla att Solvik har öppet o isåfall viken tid som gäller där.

OBS !
Samling 17:30 vi kör 17:45....
Sorry men vi kan inte stå o mala i en timme tanke på att det mörknar på lite tidigare numera.

Tycker att Skutte gör ett bra jobb, vi får samla ihop till en blomma när säsongen är över :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Holy Rider skrev:
2363469 Tycker att Skutte gör ett bra jobb, vi får samla ihop till en blomma när säsongen är över :tummenupp
Blomma?!? Köp en korv till honom istället, eller ett presentkort på massor av korvar är kanske bättre?

Då blir han glad! :D

Tycker också Skutte gör sig bra i ledarrollen så :tummenupp

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
.
:rodnar blir ju lite rörd...

Jag kanske inte e snabbast varisig där de svänger eller rakt fram ( se jäkla R1:eek:r )
Ouuuiillaar ! gärna men inte längre än hojen har varvstopp.

Men jag tycker det e så jjöööääkla gött o gazza med er alla bara vi slipper massa strul o sånt...

Jobbar som sagt på nästa TT så det blir bra :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hade ni bara stanant till i Allerum hade det inte blivigt en sådan soppa. :tungan

Det var några nybörjare i slutet och jag höll mig bakom dem och stressade itne på, för jag visste ju att ni kommer att stanna i Allerum och visa vilken väg ni kör :hihi
Men, så bestämde sig en av de nya att det nog gick lite för fort fortfarande, så de två hoppade av, och jag kom i kapp Motorad som trevligt nog stannade till och visade att ni svängde av. Tyvärr stanande de framför i sin tur inte och visade Motorad vart ni svängde sedan :lol

Sedan att jag missade att Skutte nämnde Mölle som fikaställe for nog jag ta på mig... :rodnar

Ja ja, tur mobiltelefoner finns...

Och så fick jag se några nya vägar runt Änglaholma så för min del var det en produktiv TT :hej

PS. Jag tycker oxå Skutte gör ett fin fint jobb :tummenupp DS.

PPS. Jag tänkte skriva ihop en kortfattad "Körregler" som man snabb kan ögna igenom och är enkel att komma ihåg. Benkars är bra, men lite seg att läsa igenom. Jag fixar den under veckan. DS.

Last edited:

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Zmurfen skrev:
2362824 Men lilla maddikken då.
Du vet också att vi har testat med bättre roddning 2 ggr(TT light) när det var vissa som tyckte att TT gick för fort.

Detta slog väl ut tyckte dem som åkte långsammare o stog o sjöng om att dem skulle ta över detta bums då jag själv inte finner det intressant att alltid köra i glidar tempo.

Jag är en av dem som gärna kör lightversionen på TT men vissa av oss jobbar faktiskt :argpådato
Men nu närmar sig semester så då jäklar ska det bli lite TT för kärringen.

Är det någonsom kan tänka sig att skicka lite vägbeskrivningar till mig för de olika rundorna för jag är inte så bra på att hitta, okej jag är urusel och följer mest solens läge.
Nåja jag är bättre än Willow som kör vilse på vägen mellan Fleninge å Ödåkra.:7peta

Vi ses för nu slipper ni oss inte så länge till.

Last edited:

Sniper

Guest
Fluffig skrev:
2365027 Jag är en av dem som gärna kör lightversionen på TT men vissa av oss jobbar faktiskt :argpådato
Men nu närmar sig semester så då jäklar ska det bli lite TT för kärringen.

Är det någonsom kan tänka sig att skicka lite vägbeskrivningar till mig för de olika rundorna för jag är inte så bra på att hitta, okej jag är urusel och följer mest solens läge.
Nåja jag är bättre än Willow som kör vilse på vägen mellan Fleninge å Ödåkra.:7peta

Vi ses för nu slipper ni oss inte så länge till.

Ni hittar till sv det räcker nu ska vi inte tappa bort fler på vägen!!

cypher

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
--==SÅLD==--
PutteLiten skrev:
2364548
Sedan att jag missade att Skutte nämnde Mölle som fikaställe for nog jag ta på mig... :rodnar

Inte ska du ta på dig det.

Jag hade hört att vi skulle mot Båstad. Så där var jag och körde.
MEN hade jag inte gjort det så hade jag inte mött er igen.

Nåja. Bättre lycka nästa tisdag. På mig själv och alla andra.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år