Maverick_ou812 skrev:2362523Alla är välkomna i MCK Vilse men i detta fallet känns det inte som om det var ditt fel.
Har analyserat R o H:s gruppkörning inatt och här kommer mina slutsatser om varför det tappas bort deltagare titt som tätt.
- Det finns ingen naturlig ledare som bestämmer vart det ska åkas på TT.
- Alla väntar på att "någon" ska ta tag i gazzet.
- Ingen gruppindelning mellan snabbare/rutinerade gazzare och långsammare/ orutinerade.
- Ingen kommunikation mellan reisleiter och sisteman. Om dessa har kontakt är ju alla däremellan med.
- Ingen kommunikation ut till gazzarna om var det ska fikas och var det ska lekas utan allt blir lite på en höft.
- Ingen kollektiv respekt för 30/50- stäckor där man har chans att samla ihop gruppen.
- 200+ på rakor. (Hur kul är det? Alla kan väl köra 200+ rakt fram?) Detta splittrar gruppen ännu mer.
- Få tar ansvar om den som är bakom utan ser bara till att "jag" ska inte bli ifrånkörd.
Jag vet... gnäll, gnäll, gnäll... men ni säger ju samma sak själv under gazzets gång och kom inte o skyll på att "vi blev så många". Jag har själv dragit runt grupper på 25 pers utan större problem (mer än att vi inte riktigt körde vägen som var tänkt).
Mjaa ! håller inte med helt o hållet.
Detta TT:t var där ingen som helst organisering alls men det brukar dock finnas en o annan tanke samt kontakt mellan förste o siste man, tackar Roy som flera gånger roddat den rollen.
Vårt största problem är just att ingen vill ta på sig en ledande roll bara så där utan det blir oftast på plats men det brukar dock lösa sig.
Grupp indelningen är väl vårt största problem då vi oftast bara kör en grupp.
För min del kan det fungera hur bra som om alla tillämpar de mest enklaste reglerna för grupp körning.
1. Placering sick sack vid körning i lägre hastighet, minst 2 o 2 vid stopp etc.
2. Kontakt med bakom varande förare, tappar man kontakt sakta ner o vänta.
Detta gäller oavkortat vid samtliga tillfällen då gruppen byter färdrikting , alltså korsning etc. annat fall kör man som sagt rakt fram.
Mer än så behöver detta inte vara.
Visst om nu någon känner sig ovan så läs tråden för TT körning eller vad den nu kallas där det står lite mer om inte det räcker så finns det säkert hundratals trådar på SH att läsa mer i ämnet.
Nog om detta.
Förväntar mig en lagom go grupp tills nästa TT.
Vid bra väder så kastar vi in rundan över H-Åsen med lite goa böjar hit o dit.
Fika o tankning blir i Knäred (Shell) så kom fulltankad på plats eller vänta vid Yamaha center o tanka där.
Lekplats finns, kanske inte den bästa men den får duga.
Mat är på plan i Farhult innan de stänger för året.
Kan rekomendera deras burgare
Kommer att kolla att Solvik har öppet o isåfall viken tid som gäller där.
OBS !
Samling 17:30 vi kör 17:45....
Sorry men vi kan inte stå o mala i en timme tanke på att det mörknar på lite tidigare numera.