TT Festival Gotland Ring

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Hej på er!
Vad skulle ni tycka om att det blev en TT festival på gotland ring nästa sommar i juli. Den ska i så fall pågå i 3 dagar.
Under dom tre dagarna ska man kunna få hjälp med spårval och öka sin säkerhet på hoj, serpentinbana, för förare med licens kan det även avslutas med en tävling och folk som inte har licens ska kunna ha en tävling mot klockan, förslag på aktiviteter kan ni hjälpa till med allt av intresse är välkommet. På kvällarna är tanken att man ska kunna sitta ner och prata om hojåkning med grillning mm. Alla idér mottages tacksammt. Har ni förslag på datum eller aktiviteter tala om det för mig. Just nu gör jag bara en koll om det finns intresse.

Ni kan skicka ett pm till mig eller hålla er till forumet för att se vilket intresse det finns. Så får vi se om det kan bli ett riktigt racing event på ringen.

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Johan skrev:
Vilken Size beräknas banan ha nästa år?
Låter som en bra idé iaf..

Som den är nu är 3200 meter gjort och det ska bli godkänt för tävling nu i noveber. Sen ska slinga 3 börja jobbas med. Om hela slinga 3 är klart då är ännu oklart. Men vi hoppas den ska bli färdig till dess!!!:)

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Iceman1975 skrev:
Nu när man vet vem du är lät det ju genast intressant... :Bugar

/Nichlas

Jo det blir ju roligare om man vet vilka som är med och arrangerar..:) Jag tror nog det kan bli en ganska stor grej av det..:)

ludde1

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
ZX6R
Låter grymt bra, är det någon som vet när den är helt klar och om dem har planerat att ha några stora tävlingar där!

KawaJeppe

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX-9R 2000
Kanon med TT

[Ett TT under industrisemestern då många är lediga hade varit intressant. Tänk på alternativt boende istället för tält.

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
ludde1 skrev:
Låter grymt bra, är det någon som vet när den är helt klar och om dem har planerat att ha några stora tävlingar där!

I november ska banan bli klassad. Sen fortsätter jobbet på slinga tre mm. Det kommer förmodligen att kunna bli en del större tävlingar men jag vet ännu inte hur dom är inplanerade.

Festivalen är tänkt att vara i juli. Sen får man se om jag får ihop finansiärer och grejs. Jag sitter dagligen och räknar o ringer just nu för att göra detta evenemang möjligt..

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
KawaJeppe skrev:
[Ett TT under industrisemestern då många är lediga hade varit intressant. Tänk på alternativt boende istället för tält.

Det är en grej jag osså planerar. Boende. Jag ska på ett lunchmöte nu på måndag med en som har en stugby. Sen får vi se vad det kan resultera i.. Men tanken på vandrarhem och boende är även med i planeringen.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Hej !!

Kommer ni att dela upp förarna i grupper efter förkunskaper, och dessutom ha en licensgrupp??

Beträffande boendet så ligger väl Lärbo vandrarhem bra till?

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Jocke K skrev:
Hej !!

Kommer ni att dela upp förarna i grupper efter förkunskaper, och dessutom ha en licensgrupp??

Beträffande boendet så ligger väl Lärbo vandrarhem bra till?

Jo jag ska ikontakt med vandrarhemet och ett par ställen till. Sedan vad det gäller så blir det gruppindelningen. Snabb, Snabbare, Super Snabb och Race.
Så tanken är fyra klasser varav sista klassen ska bara va oregade och licensierade förare i.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
print_screen skrev:
Jo jag ska ikontakt med vandrarhemet och ett par ställen till. Sedan vad det gäller så blir det gruppindelningen. Snabb, Snabbare, Super Snabb och Race.
Så tanken är fyra klasser varav sista klassen ska bara va oregade och licensierade förare i.

Det låter bra! Det är bara att hoppas på fint väder och många deltagare!!

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
print_screen skrev:
Hej på er!
Vad skulle ni tycka om att det blev en TT festival på gotland ring nästa sommar i juli. Den ska i så fall pågå i 3 dagar.
Under dom tre dagarna ska man kunna få hjälp med spårval och öka sin säkerhet på hoj, serpentinbana, för förare med licens kan det även avslutas med en tävling och folk som inte har licens ska kunna ha en tävling mot klockan, förslag på aktiviteter kan ni hjälpa till med allt av intresse är välkommet. På kvällarna är tanken att man ska kunna sitta ner och prata om hojåkning med grillning mm. Alla idér mottages tacksammt. Har ni förslag på datum eller aktiviteter tala om det för mig. Just nu gör jag bara en koll om det finns intresse.

Ni kan skicka ett pm till mig eller hålla er till forumet för att se vilket intresse det finns. Så får vi se om det kan bli ett riktigt racing event på ringen.

Har ni bestämt datum för eran TT-festival??
Jag ser fram emot några trevliga dagar på Gotlandring.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
print_screen skrev:

Glöm nu inte att det skall finnas lite utrymme för de stackare som inte har försäkrat för bankörning... Brukar alltid vara en del sådana..

Ett förslag på indelning

*Försäkrad långsam
*Försäkrad snabb
*oförsäkrad långsam
*oförsäkrad snabb inkl licenseförare

Är det få förare i någon grupp så kanske man kan slå ihop eller ändra indelningen. Bara ett förslag.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
....20-21 augusti och på morgonen går starten till Gotland Ring endurance för mc. Tävlingen pågår under fyra timmar och passa på att ta din racinglicens för mc under TT Festivalen........

Och hur mycket ska man få köra om man inte ska vara med i nån tävling?
..å va kostar det?

/N

http://www.gotlandring.com/

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...