TT TisdagsTur™ 20/7

M@rtini

Stamkund hos Lillemans MC Lund.
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
HONDA VFR 1200 FDA -12
Då var i alla fall jag hemkommen. Fast å andra sidan hängde jag inte med hela vägen till Hbg den här gången. Inget större fel på rundan, fast det blev ju lite oplanerad gruskörning. Och så märks det att hösten närmar sig, blir mörkt lite tidigart nu. Hoppas alla kommer hem väl och att vi ses snart igen. :tummenupp

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
vad har du nu sniffat för lim ?
förra året sa jag att jag inte ville vara den som drog i allt, men stå i bakgrunden & följa med på TT e ok.

o nä, jag kommer inte att vara en frekvent TT besökare under detta året, då organiserar jag hellre en egen tur.

alla andra kanon TT ? du har ju suttit på bänken mer än mig..
sen har jag hört en jävla massa klagomål detta året. att det inte alls är lika roligt, roliga vägar, samma gemenskap mm..

så undrar vem som ska knipa igen

Kniper igen. men ogillar folk som gnäller från åskådarplats.

M@rtini

Gick med
23 Jan 2010
Hoj
HONDA VFR 1200 FDA -12
Fast de e fan va mörkt de blev på slutet:cool:[/QUOTE]

Nästan en månad efter midsommar, hösten närmar sig med stormsteg.:huvet

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja de blev för långt för att vara tt de är nog alla eniga om.
Men men ja tyckte det var trevligt ändå :)
Jag är hemma nu 01.00 men de är bara för att vi käka på stattena sen övade bus på landskrona vägen :D

Men ja kan hålla med om att det inte är roligt att köra i mörker med mörkt visir och sen vägarna var inte speciellt bra dit men sånt är det ibland.
Men de är nog bra som ww säger att man berättar för folket vart man ska så folk kan avgöra om dem vill med eller inte innan avfärd.

Men nu vet vi detta till nästa gång :) Nu ska vi vara glada och snälla mot varandra :krama

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jag sätter 100:- på att det var BeBe:s idé :D

Bingo! Undrar vem som blir dig skyldig :rolleyes:

Glassen i Åhus var helt okej :)

Att variera sin körning ser jag som en del i nöjet. Att ligga o köra på samma vägar vecka efter vecka "bara för att", tycker inte jag medför något nöje. Omväxling förnöjer däremot.

Att köra kors över Skåne tar 1,5 timme. Men skall man göra 20-minutersstopp här o där kommer man aldrig fram. Det var flera som frågade vart vi skulle och jag svarade alla som frågade.
Mörkret om kvällen är klart ett problem, men ser man i backspegeln så kunde vi varit hemma 22.30. Mot 23 då jag var hemma. Vi körde därför även stora "raka" vägen hem.

Jag tror o hoppas att majoriteten var glada o nöjda med att få en tur till Åhus även om hela kvällen gick åt. Nästa tur går nån annan stan.

Så länge fåtalet kommer med intressanta resmål på en TT eller vill guida, så ställer jag upp. Sedan är det upp till var o en o haka på.

Jag hade trevligt o tackar för sällskapet även om det blev sent.

Kniper igen. men ogillar folk som gnäller från åskådarplats.

Hur är det m ryggen kompis?

Last edited:

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
Tyckte det va lite långt för min del, iaf för att vara en TT. Kör jättegärna till åhus och helst på helgen då när man har lite mer tid på sig och kan ta de kurviga vägarna dit. Igår blev det nästan raka vägen pga tidsbristen och va inte riktigt lika kul.

Va tvungen att sticka direkt när vi kommit till åhus ju, eftersom jag skulle upp halv fem och kände att det blev för sent för mig annars. Så efter knappt en timme va jag hemma igen :yoparty OCH FYFAN VA 21:AN ÄR TRÅÅÅÅÅÅÅÅKIG :huvet....framförallt om man kör ensam...

Träffade på en galopperande grävling på vägen hem dessutom:) Jag tror han siktade på mitt bakhjul :näsblod(lovar han var 1mm för o kuta in i mig). Men jag hann kolla tillräckligt noga på honom för att se att han va hiiiimla sööööt :) Så va nog tur att han missade mig. Hade bölat satan annars om han fallit offer för en mc..:gråta

Sprawler

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Yamaha
De där djuren är fan inte små. Den kunde säkert ställt till med mycket om du kört på den. Tur att du missade!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tyckte det va lite långt för min del... Igår blev det nästan raka vägen pga tidsbristen och va inte riktigt lika kul.

Ja, det blir en del transportsträckor om man skall ta sig till "nya vägar". Sedan är det en del tid att tjäna på att komma iväg i vettig tid o kortare pauser.

...FYFAN VA 21:AN ÄR TRÅÅÅÅÅÅÅÅKIG :huvet
...tur att han missade mig. Hade bölat satan annars om han fallit offer för en mc..:gråta
Japp... håller med du. Men snabbaste o säkraste vägen hem. Tror jag :rolleyes:
Tur att du missade honom. Grävlingar e som en mindre betongklump :död Kör runt om dessa är du snäll! :D

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
Men snabbaste o säkraste vägen hem. Tror jag :rolleyes:
Tur att du missade honom. Grävlingar e som en mindre betongklump :död Kör runt om dessa är du snäll! :D

Jaa snabb va den iaf!!!!!...gick nog inte under 200 en enda gång:tungan, förutom när det kom feta lastbilar iväg (jag haaaaaatar lastbilar:huvet)

ja angående grävlingen så tar jag nog med den hem nästa gång..puttenutt :krama Verkligen skitsöt..där kom jag körandes och han verkade inte bry sig ett skit, kollade inte ens på mig :(

M@rtini

Gick med
23 Jan 2010
Hoj
HONDA VFR 1200 FDA -12
Hej på er alla! Hade ju inte så långt hem så jag han med att ta småvägarna hem innan det blev riktigt mörkt. Samma väg tillbaka till Degeberga, därifrån förbi Forsakar och Rebbetuaröd. Sen blev det stora vägen genom Önneköp ut till Korsholm, och sen samma väg mot Löberöd via Västerstad. Totalt nästan 36 mil blev det igår.

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Det var väl någon som körde ducati som hade iphone hållare?

ja det e det

Vem vare som körde CBR och hade en hållare till sin iphone? Got to get one! :)

om det e han med ducati du menar så har han bara tagit en vanlig hållare typ till bilen sen har han strippat " hur fan man nu stavar det" fast den i sin styrdämpare

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...