TTr 600 -99a Funderingar

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
Jaha Polarn hittade en TTr 600 -99a som han vart sugen på att köpa, ville ha med mig å kolla på den...

Finns det nå spec jag bör kolla på den och hur är dom i övrigt.
Hur är service intervallen på en sån och hur många hästar har dom?
 

MartinMotard

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Sävsjö
Hoj
KTM 525 SMR -06
MecmaN skrev:
2269004 Jaha Polarn hittade en TTr 600 -99a som han vart sugen på att köpa, ville ha med mig å kolla på den...

Finns det nå spec jag bör kolla på den och hur är dom i övrigt.
Hur är service intervallen på en sån och hur många hästar har dom?
Tjena.

Jag hade en sådan en gång för något år sen, bra nybörjarhoj får man nog säga, helt ok men ganska trött tycker jag men de e ju upp till var och en.
Vet inte häsatna, i mitt gamla regbevis här står det 24kw men den var ju mellanreggad så lite mer än så är det väl. Med motarnhjul så e den nog riktigt skojj endå!

MVH Trofast
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Den har runt 45 HK skulle jag tro. Alltså samma som alla stora 600 cc stånkor.

Serviceintervalerna är väll runt 200-300 mil skulle jag tro. Det har jag innga exkata uppgifter på tyvär. Kolla yamahas hemsida :tummenupp
 

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
okay låter som en ganska lagom hoj för honom i häst väg iallfall.
 

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
DR650SE
Är nog snarare ner mot 40 hk i dom. Eller mindre. Gammal, beprövad motor som härstammar från tidigt 80-tal (i stort sett samma som i de flesta XT, TT 600).

Har för mig det var 600 mil serviceíntervall men jag kan minnas galet. Fina fjädringskomponenter (Öhlins bak, paioli fram). Trevlig hoj men betala inga överpriser. Jag sålde min -98 med 2000 mil på mätaren och motardfälgar för 26'.
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
tittade på sån innan... tycker dem ser snygga ut och dem var sköna o köra provkörde en 99a...
Dubbelfugge är det på dem

Serviceintervaller har jag hört att yamha ändrade till 1000mil from 00.. men är samma hoj som 99an så jag vet inte men skulle nog iaf serva som minst var 600mil beroende på körning iufs om du pendlar eller kör enduro är lite skillnad på det antar jag...

Hörde att dem kan få bakslag när man kickar igång och man spräcker motorblocket

Verkar som en bra hoj har för mig att vibrationerna e inte liga mkt som Vibrator KTM heller (Lc4)...

Köp hoj o lev lycklig i alla dina dar :pannkyss
 

Snowman89

Guest
silvr skrev:
2270960 körning iufs om du pendlar eller kör enduro är lite skillnad på det antar jag...

Hörde att dem kan få bakslag när man kickar igång och man spräcker motorblocket
Pappa hade en tidigare och den funkade jättebra kanske lite tung och lite klen.
Det ända jag har hört talas om att man kan spräcka vid bakslag är benet, det gjorde en kille som jobbar på en mcfirma när han försökte starta en ttr när tändningen var felställd
 

dr350

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
umeå
Hoj
Yamaha xtz 750, SUZUKI SV650
Med rätt justerad dekomp & tomgångsskruv är dom mycket lättstartade. Ca:45 hk i knotan, tycker man att den är svag går det ju alltid att dreva ned den om man inte skall köra motorväg. Kalas allround hoj som inte kostar en förmögenhet att äga, skruva i den behöver man inte göra efter varje körning.
En svag punkt kan vara elsystemet med löst sittande kabelskor i kontaktstyckena men det är ju superenkelt att åtgärda med en tång & bara klämma ihop dom en smula. Det där med felställd tändning kan inte stämma då mig veterligen den ej går att justera. //Robban//
 

Snowman89

Guest
dr350 skrev:
2273740 Med rätt justerad dekomp & tomgångsskruv är dom mycket lättstartade. Ca:45 hk i knotan, tycker man att den är svag går det ju alltid att dreva ned den om man inte skall köra motorväg. Kalas allround hoj som inte kostar en förmögenhet att äga, skruva i den behöver man inte göra efter varje körning.
En svag punkt kan vara elsystemet med löst sittande kabelskor i kontaktstyckena men det är ju superenkelt att åtgärda med en tång & bara klämma ihop dom en smula. Det där med felställd tändning kan inte stämma då mig veterligen den ej går att justera. //Robban//
vet inte om den var justerbar, men den cykeln var inlämnad pga att den var konstig och svårstartad och antagligen pga att nånting till tändningen var trasigt.
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
MecmaN skrev:
2269004 Jaha Polarn hittade en TTr 600 -99a som han vart sugen på att köpa..

Det är alltid en polare... ;)

Jag har haft en TTR600 -98 kanon "nybörjarhoj", lättstartad osv.. Köp vid "rätt pris" :) Med enkelfugge å lite trim hakar den på och av mycket i sin klass :yoparty
 

MecmaN

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Kiruna
Hoj
På jakt efter ny leksak...
Jonasson skrev:
2275158 Det är alltid en polare... ;)

Ja denna gång va det till och med en polare :)

Vi for å hämtade bort hojjen i går morse å den verkar ju inte så tokig, för att vara 7år gammal. :tummenupp
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har en -01 sen ett par månader tillbaka. Första hojen för mig och jag är jävligt nöjd! Inget monsterdrag, men den perfekta nybörjarhojen för mig iaf. Ska ha den i ett år eller så för att få rutin och lära mig hantera hoj.

Tycker däremot att den är segstartad för att vara så ny och har nästan spräckt knät när den sparkade tillbaka vid ett kick en gång.

Måste träna bakhjul, nån som har tips hur jag ska få upp den? Är ju för klen att bara gasa upp...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Henkepenk skrev:
2290667 Har en -01 sen ett par månader tillbaka. Första hojen för mig och jag är jävligt nöjd! Inget monsterdrag, men den perfekta nybörjarhojen för mig iaf. Ska ha den i ett år eller så för att få rutin och lära mig hantera hoj.

Tycker däremot att den är segstartad för att vara så ny och har nästan spräckt knät när den sparkade tillbaka vid ett kick en gång.

Måste träna bakhjul, nån som har tips hur jag ska få upp den? Är ju för klen att bara gasa upp...

ryck slit slåss o svär..
jag lyckades faen få upp min gammla skorv på 4an häromdagen..alla medel utom koppling.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top