Jockwell skrev:Är jävligt nöjd med min! En Shoei V-moto...
Riktigt skön hjälm samt säker... Synd när jag köpte min vita fanns ej svart
Jockwell skrev:Är jävligt nöjd med min! En Shoei V-moto...
RandomHero skrev:ä nöjd med min!!!!!!!!!!!
Beställde min från USA. Där finns fler färgalternativ. Vit är också snygg, tänkte först köpa en sådan men ändrade mig...Mr R skrev:Riktigt skön hjälm samt säker... Synd när jag köpte min vita fanns ej svart
Det tog inte så många dagar. Inklusive frakt och tull/moms kostade den precis över 3000:-. Det gäller att hitta de billigaste ställena annars blir det nästan samma priser som i Sverige.Hittman skrev:Tack tack, var det lång leveranstid o dyr frakt från staterna?
Fan vad jobbigt!!! Det hade jag tänkt och nu blev det onödigt dyrt i så fall.RookieSM skrev:Att tänka på om du har tänkt att tävla är väl att amerikanska hjälmar inte är godkända i Sverige, de har någon annan sorts märkning.
RandomHero skrev:ä nöjd med min!!!!!!!!!!!
apbot skrev:gaddddam vad snygg.
kolifiber plast ?
vart köpte du den och vad kostade den ?
DOT och Snell är USA, här är det nån annan märkning, E5 kanske? Jag har inte stenkoll och inte hjälmen bredvid mig heller så det vore bra om nån som kan det här tar över.Jockwell skrev:Vad ska det vara för annan märkning än "DOT" som står på min? Det gäller väl i Sverige?! Sedan står det under det "snell approved" och något om godkänd för standard certifiering. Vet du vad det är det för skillnad mellan en "svensk" och "amerikansk" Shoei-hjälm, antar att de inte gör samma modell olika...? Detta måste luskas i djupare...
RandomHero skrev:Ja den är riktigt snygg tycker ja, den är i kolfiber..
köpte den i sala hos karlströms motor tror den kostade 3100 men ja fick den för 3000..här är nån till bild på den..
apbot skrev:du har ingen modellbeteckning på den eller liknande så man kan googla upp den på affärer ?
prulle skrev:Suomy hjälmarna på Lelles är riktigt sköna, snygga och prisvärda.
Här är min 1½ år gammla skam filade hjälm, kosta typ 3200 våren 2004.
Suomy hjälmarna på Lelles är riktigt sköna, snygga och prisvärda.
Här är min 1½ år gammla skamfilade hjälm, kosta typ 3200 våren 2004.
Hulkster skrev:Säljs på www.nissesmc-butik.se för 1995:-
Modellen kallas Force, färgschemat är Black/Red Rubatone.apbot skrev:du har ingen modellbeteckning på den eller liknande så man kan googla upp den på affärer ?
apbot skrev:du har ingen modellbeteckning på den eller liknande så man kan googla upp den på affärer ?
kanske http://www.btosports.com/p/hjchelmet/HJCACX3CFarmer skrev:
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |