Tuffingar på Film!!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
"Beck - Vilhelm" heter tydligen en ny film med ytterligare en Skarsgård i en huvudroll, något han troligtvis genomför alldeles utmärkt. På affischen ser man tre mc-förare som (troligen) ska verka tuffa och farliga. Men... ska inte tuffa och farliga MC-gangsters köra lite farligare och tuffare hojar än vad som ser ut som en Yamaha DT 125 samt två A2-hojar? Och, det har ljuset tänt! Är det gangster?

Bifogat

• IMG_8110.jpeg
    IMG_8110.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 69
  • IMG_8111.PNG
    IMG_8111.PNG
    3.1 MB · Visningar: 73

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Filmsverige har aldrig lyckats få mc att se coolt eller farligt ut. Fel folk på scriptan eller vilka som det är som scoutar accessoarer

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Svarta visir på natten.
Det blir inte mer dålig stjärt än så.

Dessutom har samtliga LED-konverterat och kör utan den nödvändiga ryggsäcken med dokumentation. Outlaw!

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Jag har sett den trailern också, och tänkt att nu ska det bli ”pajigt” med motorcyklar på film.
Jag lovar att den som fått ansvaret för hojarna inte vet ett skit om det, eller personen som skrivit manuset!

Jag har jobbat med film i Sverige i 20 år, och jag kan bara räkna saker på en hand som jag är ”stolt” över.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tacka vet jag lille Tompa på sin röda GPZ900R...utan hjälm.

1733732274781.png

Man ser tydligt att han drar jämnt med jetfightern i bakgrunden.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Varför har ingen tagit upp mc-gänget i tre kronor än, är det bara jag som minns det och insåg redan då att det här är inte riktigt rimligt.

F.ö. är det där med växling för motorfordon ungefär som vapenhantering. Hur jävla många mekanismrörelser har det gjorts i onödan på film?

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
De fixar det i post production med att lägga HD-ljud över dem, så att ingen skall tveka...

För övrigt trodde jag att gangsters numer mest grindade varandras skrev ömt, tätt tillsammans, på stulen sparkcykel.

David G

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2024
Hoj
Triumph Thruxton 900 -09
Nu minns jag inte motorcykelscenerna och hur dom gjort med ljud osv. men jag läste den här intressanta tråden om Lisbeth Salanders hoj och där har dom lagt ner lite jobb på bygget iallafall.

Ang. Beck-filmen är han som kör 125:an lillebror så kanske därför valet av en enklare hoj.

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Min pet peeve är den inledande scenen till Sons of Anarchy. Röka medans man kör hoj - jo tjena.

Gober

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2016
Hoj
Ducati, Husqvarna
Har sett Beck-filmen, de farliga hojarna är Aprilia 125-or vad det ser ut som. Låter lite mulligare dock. :)

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kanske har vi oss själva att skylla? Vill minnas att det ibland (ofta typ i mitten av november) har kommit upp frågor om diverse filminspelningar och liknande i forumet, men sen är väl de enda som orkar dyka upp någon GS-gubbe med reflexväst och packväskor tillsammans med en kille med nytaget MC-kort som fortfarande är berusad av den inledande MC-entusiasmen. 😅

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
De goda åker däremot Honda 350.
En tråd om Lisbeth Salanders tre 350-hojar.

Ni har väl inte glömt Emma Åklagare?

Här har hon just hämtat ut sin CB 350.

IMG_1146.jpeg

Bettans hoj.
IMG_1147.jpeg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...