Tufft om R600 platserna på Knutan?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Såg att de bara räknar med max 40 st R600 i Knutstorp. Vad händer om det blir fler som betalat in före sista anmälningsdagen? Det har ju varit 50-60 stycken i varje race hittills iår...... :va
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Det borde nästan planeras för både A- och B-finaler på samtliga rejshelger i R600 så många som vi är i klassen nu. Jag skippar att åka ner till Knutstorp just för att jag inte tror att jag kommer att lyckas kvala in på en bana jag aldrig kört förr om bara 32 pers får komma till start.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ska de inte ha b-final går det ju bort att åka dit. Får bli Åsen och SO final i så fall.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Pelle B skrev:
Såg att de bara räknar med max 40 st R600 i Knutstorp. Vad händer om det blir fler som betalat in före sista anmälningsdagen? Det har ju varit 50-60 stycken i varje race hittills iår...... :va

*harkel* Knudan heter det ju :fatta!
Jag ska på styrelsemöte ikväll, så jag ska kolla med Fru Gödke.

Åsa
HMS Klubbsekreterare
 

Wander

Medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Allt sålt
Har svårt o tro att dom släpper in mer än 40st.
Det är tydligen max antal förare på banan under träning/kval och som det verkar är det bara en R600 kvalgrupp.
Med andra ord om dom inte har två kvalgrupper så SKA inte mer än 40 få anmäla sig.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Är nog så att det blir max 40st till kval och 32 till race! Bara att sluta mesa sig och köra så hårt man kan! :banana
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Absolut! Bara att anmäla er å köra för kung och fosterland...det skall jag iaf! :banana
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Åsa #96 skrev:
*harkel* Knudan heter det ju :fatta!
Jag ska på styrelsemöte ikväll, så jag ska kolla med Fru Gödke.

Åsa
HMS Klubbsekreterare
Nej, Knutan är rätt. Skåningar kan inte stava. Dessutom är de feta och sjunger "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv" hela tiden. :kocko
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
valmers skrev:
Nej, Knutan är rätt. Skåningar kan inte stava. Dessutom är de feta och sjunger "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv" hela tiden. :kocko

Tyst på dig gubbe :fatta!
Är du inte snäll bussar jag No 1 på dig :D :D
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
valmers skrev:
Nej, Knutan är rätt. Skåningar kan inte stava. Dessutom är de feta och sjunger "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv" hela tiden. :kocko
security.gif
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
valmers skrev:
Nej, Knutan är rätt. Skåningar kan inte stava. Dessutom är de feta och sjunger "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv" hela tiden. :kocko

Sist jag var där vet jag att jag såg en skylt där det stod Knutstorp. Var faan kommer D:et ifrån om man nu skall förkorta det? Svälj gröten och erkänn att ni har haft fel hela tiden där nere på fel sida hallandsåsen! :hihi
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Åsa #96 skrev:
*harkel* Knudan heter det ju :fatta!
Jag ska på styrelsemöte ikväll, så jag ska kolla med Fru Gödke.

Åsa
HMS Klubbsekreterare

Låter kanon. Har du kommit hem än? :hoppa
Snääälla berätta vad som blev sagt om A & B finaler!
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
McFille skrev:
Låter kanon. Har du kommit hem än? :hoppa
Snääälla berätta vad som blev sagt om A & B finaler!


Jag tror att det blir 2 kvalgrupper A & B-final och för att hitta tid till det så tar man bort 125 jr det är ju bara en 15- 20 förare där ändå och det där med återväxten bla bla äh överreklamerat :va


Det jag menar är att det är för mycket klasser och för lite bantid man måste alltså prioritera helt klart bättre separera sm och b-race så elitidrottarna får den bantiden de förtjäna och att även rookisarna det
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Penguin skrev:
Det borde nästan planeras för både A- och B-finaler på samtliga rejshelger i R600 så många som vi är i klassen nu. Jag skippar att åka ner till Knutstorp just för att jag inte tror att jag kommer att lyckas kvala in på en bana jag aldrig kört förr om bara 32 pers får komma till start.


Ähh... kom igen nu Pingvin!
Jag åkte ju till KGA, hade aldrig kört där förut men det gick ju rätt bra ändå... :hihi
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
moto-gg skrev:
Jag tror att det blir 2 kvalgrupper A & B-final och för att hitta tid till det så tar man bort 125 jr det är ju bara en 15- 20 förare där ändå och det där med återväxten bla bla äh överreklamerat :va


Det jag menar är att det är för mycket klasser och för lite bantid man måste alltså prioritera helt klart bättre separera sm och b-race så elitidrottarna får den bantiden de förtjäna och att även rookisarna det

Kanske det men som det är nu gnäller ju många redan på att det är dyrt att köra racen (både A & B förare). Skall du använda banan lika mycket till hälften så mycket folk blir ju också anmälningsavgiften avsevärt mycket högre. När sporten klarar sig på sponsorintäkter och publikinkomster är jag benägen att hålla med dig men tills dess blir nog tillväxten störst om vi "knör ihop" oss. Det har väl funkat bra på övriga tävlingar? För övrigt så handlar väl inte en SM-helg (speciellt inte för A-förare) om att få så mycket bantid som möjligt, det får man väl göra på vanliga träningsdagar. Här handlar det väl bara om att ställa in hojen, kvala och köra racet.....
 
Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Pelle B skrev:
Kanske det men som det är nu gnäller ju många redan på att det är dyrt att köra racen (både A & B förare). Skall du använda banan lika mycket till hälften så mycket folk blir ju också anmälningsavgiften avsevärt mycket högre. När sporten klarar sig på sponsorintäkter och publikinkomster är jag benägen att hålla med dig men tills dess blir nog tillväxten störst om vi "knör ihop" oss. Det har väl funkat bra på övriga tävlingar?

Där är dilemmat :huvet

tur att sprten har sånna som Nordgren som kämpar för att sm-helgerna ska bli mer sm-helger :Bugar
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Halloj!

Precis hemkommen från styrelsemötet. Ännu inget beslut taget, då anmälningstiden ännu inte gått ut och Eva Gödke vill hålla det öppet så länge som möjligt.

Sen fick jag inte lov att berätta att det finns en liten möjlighet att det blir mer än ett heat i 600... men det är superduperhemligt *ssssschhh*. Men som sagt, INGET ÄNNU BESTÄMT.

McFille skrev:
Låter kanon. Har du kommit hem än? :hoppa
Snääälla berätta vad som blev sagt om A & B heatinte finaler!
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Nu vet jag inte hur dom har det med tider och sånt som vi får bullra på. Men ett b-race på lördagen och kanske flytta 125JR till söndagen hade vart bra? Brukar det inte vara längre bullertider på söndagen? Kanske skiljer från bana till bana...
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
eus skrev:
Nu vet jag inte hur dom har det med tider och sånt som vi får bullra på. Men ett b-race på lördagen och kanske flytta 125JR till söndagen hade vart bra? Brukar det inte vara längre bullertider på söndagen? Kanske skiljer från bana till bana...

Samma bulletider lördag som söndag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top