Tufft om R600 platserna på Knutan?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
moto-gg skrev:
Jag tror att det blir 2 kvalgrupper A & B-final och för att hitta tid till det så tar man bort 125 jr det är ju bara en 15- 20 förare där ändå och det där med återväxten bla bla äh överreklamerat :va


Det jag menar är att det är för mycket klasser och för lite bantid man måste alltså prioritera helt klart bättre separera sm och b-race så elitidrottarna får den bantiden de förtjäna och att även rookisarna det

Det finns en annan klass där det är extremt få anmälda...
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
flykay76 skrev:
Ähh... kom igen nu Pingvin!
Jag åkte ju till KGA, hade aldrig kört där förut men det gick ju rätt bra ändå... :hihi


Lätt för dig som är duktig att säga ja! :7peta

Känns inte värt det att ta ledigt i två dagar, lägga 1200:- i soppa för resor plus träningsavgift och startavgift för att få köra antagligen bara 4 pass och sedan finna sig utkvalad av en massa lokala talanger där nere i skåneland.
:död
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Penguin skrev:
Lätt för dig som är duktig att säga ja! :7peta

Känns inte värt det att ta ledigt i två dagar, lägga 1200:- i soppa för resor plus träningsavgift och startavgift för att få köra antagligen bara 4 pass och sedan finna sig utkvalad av en massa lokala talanger där nere i skåneland.
:död

Det är ju just det som hela grejen handlar om! Det är en tävling där man kan bli utkvalad och det hör fanimej till sporten! Om du bara vill ha bantid så kan du ju åka på vanliga bandagar. Vill du känna adrenalinet och nervositeten när det tex närmar sig kval så är det tävling som gäller! Sluta mesa er nu och ge järnet i stället!!!
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
oscar skrev:
Det är ju just det som hela grejen handlar om! Det är en tävling där man kan bli utkvalad och det hör fanimej till sporten! Om du bara vill ha bantid så kan du ju åka på vanliga bandagar. Vill du känna adrenalinet och nervositeten när det tex närmar sig kval så är det tävling som gäller! Sluta mesa er nu och ge järnet i stället!!!


Det är inte bantiden det är frågan om. Det är en avvägning från min sida, då jag helt enkelt inte tycker att det är värt pengarna när risken att bli utkvalad är överhängande eftersom jag aldrig satt mina hjul på Knutstorp förut. Ärligt, hur stor chans har en medelmåtta som jag att kvala in då? Och när man tvingas vända på slantarna för att ö h t kunna köra så är det väl inte mitt resonemang särskilt konstigt?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Penguin skrev:
Det är inte bantiden det är frågan om. Det är en avvägning från min sida, då jag helt enkelt inte tycker att det är värt pengarna när risken att bli utkvalad är överhängande eftersom jag aldrig satt mina hjul på Knutstorp förut. Ärligt, hur stor chans har en medelmåtta som jag att kvala in då? Och när man tvingas vända på slantarna för att ö h t kunna köra så är det väl inte mitt resonemang särskilt konstigt?

Om man inte har råd så fattar jag ju att man inte vill köra, men då ska ju inte valet bero på om man kvalar in eller inte! Tycker jag...
Vad är det du vill att pengarna ska gå till? Vad är det du känner att det är du betalar för? Är det enbart racet? Så låter det iaf!

...och dessutom har du chans att kvala in!
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Penguin skrev:
Lätt för dig som är duktig att säga ja! :7peta

Du... om jag inte har fel för mig så hade du lika bra eller kanske bättre kvaltid än mig :7peta (kan inte kolla nu, för rr.se ligger nere (?) )
Så kom igen nu! :tummenupp Inga surminer mera :)
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
oscar skrev:
Vad är det du vill att pengarna ska gå till? Vad är det du känner att det är du betalar för? Är det enbart racet? Så låter det iaf!


Naturligtvis vill man ju ha så mkt valuta för pengarna som möjligt, och till det räknar jag ju rejsstarten såklart. Fast det som faktiskt får mig att tveka mest är att jag skulle bli så grymt besviken om jag inte kvalar in.


flykay76 skrev:
Så kom igen nu! Inga surminer mera


Inga sura miner här inte, jag är bara lite skeptisk. Och sluta tjata nu, annars kommer jag ju att bli sugen på att åka ner. :hihi
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Penguin skrev:
Fast det som faktiskt får mig att tveka mest är att jag skulle bli så grymt besviken om jag inte kvalar in.


Jamen då kvittar det ju om du är Bill Gates eller inte...!

Besvikelser hör också till... Trust me on that one! :D
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
oscar skrev:
Det är ju just det som hela grejen handlar om! Det är en tävling där man kan bli utkvalad och det hör fanimej till sporten! Om du bara vill ha bantid så kan du ju åka på vanliga bandagar. Vill du känna adrenalinet och nervositeten när det tex närmar sig kval så är det tävling som gäller! Sluta mesa er nu och ge järnet i stället!!!

Exakt så! Mycket bra skrivet. :tummenupp


Nedan är lite :felämne , ber om ursäkt i förväg

moto-gg skrev:
Det jag menar är att det är för mycket klasser och för lite bantid man måste alltså prioritera helt klart bättre separera sm och b-race så elitidrottarna får den bantiden de förtjäna och att även rookisarna det

:hihi :hihi Kan inte någon starta en tråd det vi tar upp detta, själv vågar jag inte...

moto-gg skrev:
Där är dilemmat :huvet

tur att sprten har sånna som Nordgren som kämpar för att sm-helgerna ska bli mer sm-helger :Bugar

Nordgren gör mycket gott men på just den punkten tror jag han har fel
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Åsa #96 skrev:
Det finns en annan klass där det är extremt få anmälda...
Inga antydningar. Antingen så säger man som det är eller så säger man ingenting. :fakta
Dessutom har ju anmälningstiden inte gått ut...
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Goodstuff skrev:
Inga antydningar. Antingen så säger man som det är eller så säger man ingenting. :fakta
Dessutom har ju anmälningstiden inte gått ut...

OK. Ignorera mitt tidigare inlägg. När/om jag får reda på fakta återkommer jag.
Eva gillar ju att hålla alla på sträckbänken...tyvärr.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är lugnt - man blir ju bara så nyfiken när folk slänger ur sig oavslutade meningar...

Penguin - klart du ska köra! Det är en skitrolig bana och du är snab nog för att kvala in. :fakta
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hmmmm.... Inte fler som blir utkvalade i R600 än i R1000... :7peta

Det är bara ni R600 förare som är bortskämda med A- och B-Finaler annars.. :hihi

Själv åker jag ner och gör ett försök... :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Macke skrev:
Hmmmm.... Inte fler som blir utkvalade i R600 än i R1000... :7peta

Det är bara ni R600 förare som är bortskämda med A- och B-Finaler annars.. :hihi

Själv åker jag ner och gör ett försök... :tummenupp
Det är betydligt fler som kör R-600 jämfört med R-1000 och ännu värre lär det bli i framtiden.
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Strandelin skrev:
Exakt så! Mycket bra skrivet. :tummenupp


Nedan är lite :felämne , ber om ursäkt i förväg



:hihi :hihi Kan inte någon starta en tråd det vi tar upp detta, själv vågar jag inte...



Nordgren gör mycket gott men på just den punkten tror jag han har fel

Utveckla gärna vad du menar och varför.
Inte meningen att ta denna tråden så blir det något långt startar vi en egen.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Åsa #96 skrev:
Halloj!


Sen fick jag inte lov att berätta att det finns en liten möjlighet att det blir mer än ett heat i 600... men det är superduperhemligt *ssssschhh*. Men som sagt, INGET ÄNNU BESTÄMT.

Tror inte det är många som har lyckats läsa denna texten...
Så jag ändrade färg på den....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top