Jag är vargvän men inte från Stockholm, jag förstår inte alls hysterin.
Visst kan jag förstå att folk som har boskap blir oroliga, andra förstår jag mig inte på alls, de har sett för många skräckrullar på TV.
Ersätt boskapsägarna och hjälp till att bygga stängsel, en varg är i mina ögon värd väldigt mycket jämfört ett får som man ju kan ställa dit 100 st likadana till om ett blir rivet, vargen som dog är mycket svår att ersätta.
Jag hörde att det fanns omkring 100 vargar kvar i landet och vi är 9 miljoner människor.
Vi breder helt enkelt ut oss hejdlöst mycket och så bor vi i gnällandet, allt är fel.
Det har kommit varg i mina trakter några gånger och var gång har det blivit rent hysteriskt, sk jägare gapar om at den tar deras hundar och måste skjutas osv, frågan är vem som har rätt tat finnas i våra skogar vargen eller den tama hunden?
För övrigt är det inte alls så vanligt att den tar en hund, det händer men räcker inte som skäl att skrika sig hes för utrotning av varg för.
Det finns Lodjur i mina trakter med det har det gjort länge men på senare år har media blivit uppmärksammad på detta och nu låter det exakt likadant om dessa, de är skadedjur och måste skjutas för att de tar jägarnas hundar osv zzzzzzzzz.
Vi ska vara rädda om vår nästan unika natur och våra vilda djur, vill vi verkligen ha det som många länder i Europa där allt är natuligt är skövlat?
Jag tror Sverige kan ha en framtid i att locka hit turrister just för att vi har en natur.
Men troligast kommer skogsbolagen och gaphalsarna förstöra alltihop för snabba pengar och bekvämlighet, sen är det för sent och då ska ni få höra hur det kommer bytas skivor.
Till er som är rent personligt rädda för vargar, väx upp.
När det gäller samer och deras renar så är väl vargar inget som helt plötsligt föll ner från en klar himmel?
De håller som någon sa på med traditioner men nu mera med modern teknik.