Tullar från helvetet

Status
Ej öppen för fler svar.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Intressant att man får betala för att åka in OCH att åka ut..

Åker man in kan man väll betala.. Men UT skall man ju fan ha ett stort tack!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
billström.... Det får bli en SuperTeneré av tidig 90-tals modell med crossdäck och öppet system! Jag ska fan inte pröjsa!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
I MALMÖ finns inga tullar hahaha............... :lol :lol :lol

Fyll på...

Bullsnah

Böjar vanligtvis säsongerna med ras:)
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Da rolf skrev:
I GÖTELABÖRG finns inga tullar hahaha............... :lol :lol :lol

Inte i resten av landet heller. Ni har faktiskt alternativ till att slöåka bil till jobbet, flytta, åk kollektivt eller betala och se glad ut.

Fast visst skulle jag också tycka det var drygt att hålla på att tjafsa med avgifter och skit.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Intressant att stockholmare har en sån otrolig vilja at slåss för sin rätt att sitta fast i bilköer varenda dag.

Se till att få bevakade pendelparkeringar istället så är problemet löst. De flesta gynnas faktiskt av det här när man väl kommer över den barnsliga motviljan mot kollektiv trafik.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chrille skrev:
Intressant att stockholmare har en sån otrolig vilja at slåss för sin rätt att sitta fast i bilköer varenda dag.

Se till att få bevakade pendelparkeringar istället så är problemet löst. De flesta gynnas faktiskt av det här när man väl kommer över den barnsliga motviljan mot kollektiv trafik.

Detta är skit! Uddevalla here I come!

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki SV650S -03
Men om jag inte har missförstått något så kommer väl detta ej att gälla för MC? Var ett tag sen jag läste det men jag hoppas att det stämmer...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det som är RIKTIGT roligt är tjommarna i den här tråden som säger" I göteborg/malmö" har vi inga vägtullar....

OM försöket funkar och OM det klubbas som permanent lösning .... VAR tror ni att det kommer tullar då?

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
Chrille skrev:
I LINKÖPING finns inga tullar hahaha................

Nu gick ni över gränsen...... när ni strör salt i såren på det här sättet känner jag mig tvingad att pungsparka tillbaka... alltså:

Jävla bonnläppar, om ni kunde slita er från älgjakten/fårsodomin/kusinpåsättandet ett par sekunder och försöka få in i era inavlade, självgoda landsbyggds-intellekt att Stockholm är och förblir den ekonomiska motorn i Sverige. Om det inte vore för oss Stockholmare hade Sverige haft en lägre BNP per kapita än Slovakien och Polen...
:fatta! :FU

Nu vill jag att samtliga som angripit Sthlm i denna tråd går ut med en offentlig dementi, skriver en kortare hyllning till rikets huvudstad (inte kortare än 100 ord) och dessutom lovar att från och med nu betala en frivillig Stockholms-skatt som uppmuntran till de "unsung Heroes" som håller landet under armarna genom sitt dagliga slitande i den internationella kulturmetropolen STOCKHOLM!

Last edited:

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
GibsonSG skrev:
Nu gick ni över gränsen...... när ni strör salt i såren på det här sättet känner jag mig tvingad att pungsparka tillbaka... alltså:

Jävla bonnläppar, om ni kunde slita er från älgjakten/fårsodomin/kusinpåsättandet ett par sekunder och försöka få in i era inavlade, självgoda landsbyggds-intellekt att Stockholm är och förblir den ekonomiska motorn i Sverige. Om det inte vore för oss Stockholmare hade Sverige haft en lägre BNP per kapita än Slovakien och Polen... :fatta! :FU

Nu vill jag att samtliga som angripit Sthlm i denna tråd går ut med en offentlig dementi, skriver en kortare hyllning till rikets huvudstad (inte kortare än 100 ord) och dessutom lovar att från och med nu betala en frivillig Stockholms-skatt som uppmuntran till de "unsung Heroes" som håller landet under armarna genom sitt dagliga slitande i den internationella kulturmetropolen STOCKHOLM!

:yoparty :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...