Tullar från helvetet

Status
Ej öppen för fler svar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Lidingöborna, de är c:a 60.000pers (Gladh kan dubbelkolla och anmärka) som måste ta sig igenom centrala stockholm för att lämna sin ö, är det rimligt att avgiftsbelägga dem?

Eftersom du ber så snällt :D måste jag ju dubbelkolla.

Det visar sig vid en snabb check i SCB:s befolkningsstatistik att det 2003 bodde 41.211 personer på lidingö, av dem torde enbart 18åringarna och äldre drabbas av detta, vilket innebär 31.447 st. Alltså hälften av din siffra.
Oavsett så kan man tycka att det är lite trist att bli omgärdade av en avgifts/kontrollplats utan möjlighet till andra vägalternativ.

gladh

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
ja tänk hur hårt de jobbar i Stockholm så vi andra kan ha det bra:lol

Vi måste skriva en tacktråd tycker jag.

Man hör hur snacket går helt enkelt, hur det låter på fikarasterna i staden.

"Vi kan driva vattenkraftverken på distans" komik på hög nivå, kärnkraftverk vet de kanske inte ens att de finns.

Gabor

Guest
Borde inte alla städer ha biltullar......??
Då blir det mer plats till hojarna :tummenupp :lol :rofl :Bugar

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Silwer skrev:
"Vi kan driva vattenkraftverken på distans" komik på hög nivå, kärnkraftverk vet de kanske inte ens att de finns.
Det kan man ju, idag har jag arbetat i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och
St. Petersburg utan att lyfta rumpan från min sköna kontorsstol.
Om det blir problem får ni väl bara sms:a över skiten.

/A

Edit: Fetvadd, Finska vinterkriget osv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Rundningsmärke skrev:
Det kan man ju, idag har jag arbetat i Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och
St. Petersburg utan att lyfta rumpan från min sköna kontorsstol.
Om det blir problem får ni väl bara sms:a över skiten.

/A

Edit: Fetvadd, Finska vinterkriget osv.

kan ju bli lite svårt när s-holm är för sig själva och resten av landet för sig, jag tror inte vi vill sälja elen till dem då.

Det räcker ju inte med internet och liknade för att klara allt, det måste finns nåt att ta på med i andra ändan:lol

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:

Kan du inte bättre än så.. tss tss. Fast egentligen kanske jag skulle ta det som ett personangrepp?

Du resonerar på ett sådant sätt att jag misstänkte det.
Som vanligt är du fel ute i dina antaganden med andra ord

Men det är egentligen två olika saker, det ena är sveket vilket faktiskt på riktigt gör ont i min själ (lika ont som varje gång jag ser Gudrun eller Mona på tv) och det andra är trängselskatten.

Halledudane då, jag har ett tips, stäng av TV:n för att göra världsfrånvändheten komplett.

gladh

Logic

The god of hangovers
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
-
Markus skrev:
(mp) har fått igenom att pengarna ska läggas på kollektivtrafik, så de kommer fortare fram själva när de okynnesåker taxi.

Jag är inte förvånad. Egentligen borde vartenda korvöre de får in från avgiften gå till att förbättra vägnätet på något sätt, på så vis påverkar de ju även en del av kollektivtrafiken samtidigt. Antar jag... Är lite för dåligt insatt för att kommentera, du vet nog bättre än mig i den frågan. :tungan

Markus skrev:
Svaret, du visserligen inte vill ha, är: VÄLSTÅND
Om ni inte behöver oss kan ni ge f*n i våra pengar, då lovar jag att fortsätta köpa mina varor producerade av skog även i framtiden från utlandet. Vattenkraften kan vi sköta på distans.

Du har rätt, det är en stor stad naturligtvis drar den in mycket pengar och bidrar till stor del till hela landets välstånd. Jag hasplade ur mig det påståendet eftersom jag tyckte det var trångsynt av dig att såga resten av landet och/eller de som inte bor i stockholm jämns med fotknölarna i var och varannan post. Var man är belägen geografiskt tycker jag inte bör inverka på vad man tycker om, eller hur man behandlar, folk.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag