Tummen upp för ny mcfirma i stan!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mcbolaget heter en nystartad firma sen 2 månader tillbaka, har sitt säte i Järfälla. Dom svarar i telefon när man ringer, dom är grymt trevliga och har en service som heter duga. Hoppas det fortsätter så!

www.mcbolaget.se kan ni kika på!
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
åkte förbi där lite snabbt. det är bara verkstad väl ?
eller har dom butik med ?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Grymt med drop-in däckbyte,annars brukar det ju vara lite meckigt att få det att funka med tider och däck som inte finns hemma osv.

Bra!
 

RRP Playboy

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Stockholm / Kungsholmen
Hoj
GS500f -rip CB -rip Honda CB500S Sport + BMX cykel
va där för ett par dagar sen, lungt att jag kommer att lämna in min hoj där när det behöves.

Kan bara säga :tummenupp för McBolaget
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har inte jämfört med andra större verkstäder men att bara kränga däck för 1200 kr paret låter verkligen i överkant (gäller för lösa fälgar och däck)! Jag vet ställen där man gör det för drygt 200 kr paret!

Vad gör annars verkstaden som man inte själv kan göra? Gör de giltiga servicar på hojar? Står ingeting om sådan på hemsidan. Verkligen mjukstart från deras sida...

Får köpa en kawa och se om de kan ta hem några billiga delar till den :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Ligger nära mig men de är inte auktoriserade på Suzuki... :(
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sandstream skrev:
Ligger nära mig men de är inte auktoriserade på Suzuki... :(

Dom fixade min suzuki, fast den är ju tyysen år äldre än din också och det var bara en felsökning samt lite inställning av förgasare och sådär.
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Håller helt med BB om att killarna på MC-Bolaget är servicemindade.
Fick nedslag på hjullagret på besiktningen förra veckan och de bytte det direkt och någon timme senare var hojen färdigbesiktad utan anmärkning.

Hädanefter kommer de att få serva min Kawa!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Var fick du 1200 från? Ringt och frågat? Var kan jag lägga om *på hojen* billigt (har ingenstans att hålla till när inte hjulen sitter på...)? Känner till Comi och Wheeler Dealer (han tar bara lösa hjul) men de är inte så billiga vad jag vet.

Förresten, är det här avhoppare från MC Varuhuset? Tyckte jag hörde nåt om att en del personal dragit för ett tag sen.

Edit: stavfle

Bodoe skrev:
Har inte jämfört med andra större verkstäder men att bara kränga däck för 1200 kr paret låter verkligen i överkant (gäller för lösa fälgar och däck)! Jag vet ställen där man gör det för drygt 200 kr paret!
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nicke skrev:
Var fick du 1200 från? Ringt och frågat? Var kan jag lägga om *på hojen* billigt (har ingenstans att hålla till när inte hjulen sitter på...)? Känner till Comi och Wheeler Dealer (han tar bara lösa hjul) och.

Förresten, är det här avhoppare från MC Varuhuset? Tyckte jag hörde nåt om att en del personal dragit för ett tag sne.

Ja det är folk ifrån Mcvaruhuset som bestämt sig för att starta eget. Bra val! :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
kan bara hålla med...har haft min hoj på service där precis, Mkt proffsigt och vänligt bemötande. :tummenupp :tummenupp
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Håller de hus i de gamla Suzuki-lokalerna? Kommer inte ihåg vad handlaren hette,
jag brukade köpa 5:halvor och kolvar till min grymma K50 där på 80-talet.

/A
 

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Ort
SoFo
Hoj
ZXR750J
Kul läsning!

Fick faktiskt en tid där idag för min hoj och tiden bokades innan jag såg denna tråd! Ringde runt till lite olika verkstäder men Mcbolaget verkade trevligast! :)

Någon som vet hur de ligger till prismässigt?
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bikerbitch skrev:
Mcbolaget heter en nystartad firma sen 2 månader tillbaka, har sitt säte i Järfälla. Dom svarar i telefon när man ringer, dom är grymt trevliga och har en service som heter duga. Hoppas det fortsätter så!

www.mcbolaget.se kan ni kika på!
Det låter bra, det behövs fler verkstäder med service!

Men fan Järfälla! Det kunde lika gärna ha varit yttre Mongoliet. Kunde dom inte hittat något lite närmre stan eller åtminstone på rätt sida :).
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
sgtpepper skrev:
Det låter bra, det behövs fler verkstäder med service!

Men fan Järfälla! Det kunde lika gärna ha varit yttre Mongoliet. Kunde dom inte hittat något lite närmre stan eller åtminstone på rätt sida :).

WTF Säger du! :mad: Järfälla, det e ju ffs jordens mittpunkt!! :kocko







:hihi :) ;-)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top