Tummen upp för ny mcfirma i stan!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
fazerfun skrev:
nä, är inte så mycket på din sida. Såg den här på Zäta för ett gäng veckor sedan och blev lite sugen (och läxa inte upp mig nu om att man kan ju lägga till 10k och få en myyyyycket modernare hoj bla bla bla jadda jadda :) )

showobjectpage.asp


Mailade först men efter en veckas väntan utan livstecken ringde jag. Lämnade tre meddelanden till säljaren men det var tyst som i graven. Fick till slut tag i tomten och sa att jag var intresserad och var på väg ned till Götet i andra ärenden. Kommer in på Zäta, hojen är ett praktex (och gick kanon) men det är en hel del som man "glömt" att skriva i annonsen, bla att det sitter Dynojet och lite annat krafs på. 4-1 systemet är "nog" Yoshimura (stod så i den ursprungliga annonsen) men efter lite efterforskningar kommer vi på att nä, det är nog "något annat". :rolleyes: Generellt verkar killen ha mkt dålig koll på hojen: ena stunden är den "helservad", andra stunden vet han inte riktigt men "kanske kan få fram papper på det. Vi kollar ju cyklarna innan vi tar dom i inbyte du vet" Nähä???

Detta var i helgen som gick. Har nu mailat och ringt säkert 10 gånger för att få igång en diskussion kring priset som såklart är helt åt :arsele men återigen: inte ett livstecken..... :va :huvet inser att jag inte borde bli förvånad, branschen är ju full av klantarslen. Men jag blir ändå jävlig sne när man blir så kapitalt nonchalant bemött. Hur fan överlever de? Om firman jag jobbar på skulle hantera blivande kunder på det sättet så skulle vi vara borta ur matchen på nolltid.

Men du kan ju få en myc..... NÄ skoja ba, den va fin ju, en sån har jag ägt fast en 750, bra mos i dom hojarna, det blev ingen affär gissar jag.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bodoe skrev:
Jag ringde imorse och frågade. "600 kr, per hjul....om du kommer in med lösa fälgar", så sa han ungefär.

Du byter billigare hos FLR-verkstaden (125 kr hjulet), men själv tänkte jag höra med Svenska Motorcykelaktiebolaget i Bromma eftersom det är mkt närmare (de ska tydligen ta 150 kr per hjul).

Jag medstämmer att 600 spänn per fälg är helt orimligt (samma kostnad om man köper däck hos dom??) förutsatt att de inte gör det på en gång. Men är det drop-in och de omgående slangar om fälgen medan man väntar så kan det helt klart vara värt det om man vill ut o köra!

Whealer Dealer är kungen men det är lite omständligt att behöva åka dit på morgonen o lämna fälgarna, för att sedan behöva återvända igen på kvällen och hämta dom, särskilt för de som inte bor i stan.
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
sgtpepper skrev:
Tacka vet jag Triumph-mecken Freewheel, de har intelligensen att placera sig på precis rätt ställe, gamla hederliga Söööödermalm.

Ja men sen lever dom efter mottot "hellre än bra" också
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
Bikerbitch skrev:
Mcbolaget heter en nystartad firma sen 2 månader tillbaka, har sitt säte i Järfälla. Dom svarar i telefon när man ringer, dom är grymt trevliga och har en service som heter duga. Hoppas det fortsätter så!

www.mcbolaget.se kan ni kika på!

Fan va gott...gillar när folk svarar i telefon och svarar på tilltal när man besöker butiken..
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag var på väg till Gbg förra sommaren och tänkte att jag kan lämna in min gamla TT600 för ommappning - den gick inte riktigt 100%. De ville verkligen inte ta i den (mycket annat att göra?) för han kom på än det ena än det andra för att jag inte skulle komma in. Jag har bara haft positiva erfarenheter av FreeWheel och MC Varuhuset i "storstan" hittils. Klart bättre där kundunderlaget är mindre. Kanske mindre stress och potentiella kunder som är orsaken?

red_ninja skrev:
....har du besökt JOHANS MC nångång?? Oxo denna firma ligger i Götet, där kan man snacka om ointresse för kunderna
 

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Här oss mig
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Trevliga, bra service och intresserade av att hjälpa till! Har bara positivt att säga om dom :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ska in med hojen för nya däck (Bridgestone BT014) + olja/filter + ev. belägg. Olja och belägg fixar man väl själv men jag har ingenstans att göra av med gammeloljan så jag slantar för det istället. Inga problem att få komma in med en 5-6 dagars varsel och de gör det medan jag väntar. Låter schysst! Återkommer rmed rapport. De tar 600 för däckbytet förresten.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top