sandstream
Guest
Oki!!!tassen skrev:Ibland vill dom ha in kopia på att det är inhandlat....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oki!!!tassen skrev:Ibland vill dom ha in kopia på att det är inhandlat....
Men nu får det snart vara nog med sånna här inlägg!No1 skrev:En tanke att betänka:
Larmtjänst är inne på detta forum i stort sett VARJE dag och läser trådar likt denna!!!
Och det du gör dig skyldig till i och med dina inlägg i denna tråd är inget annat än FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI vilket gör att det finns en mycket STOR risk att detta kan/kommer att leda till att TRYGGHANSA/LARMTJÄNST kommer att skicka dig ett brev där du uppmanas att redogöra för denna händelse mm...
Finner dom då att detta är ngt fel i från din sida kommer du med all säkerhet att uppmanas att återbetala hela summan och gör du inte detta kommer det enl deras rutiner att leda till en polisanmälan, du/din familj kan även komma att bli uppsagda i från TRYGGHANSA och därefter hamna på försäkrings bolagens sk SVARTA LISTA!!!
Var denna tråd värt allt detta!!!![]()
Tror inte det...
No1...
Goodstuff skrev:Är det vanligt att de betalar ut pengar baserat på vad saken i fråga ( inte just hjälmen i detta fall) kostar i dagsläget och inte baserat på vad man köpt den för eller vad den är värderad till, av försäkringsbolaget, nu?
Jag har aldrig hört om det som beskrivs i tråden så därför funderade jag rent hypotetiskt runt detta.
PerfektKaZ skrev:Kan man beskriva det så? jag provar med det iaf!![]()
sandstream71 skrev:Men nu får det snart vara nog med sånna här inlägg!
Killen har ju inte gjort något fel och råkar ha en bra hemförsäkring, vad är problemet?
No1 skrev:En tanke att betänka:
Larmtjänst är inne på detta forum i stort sett VARJE dag och läser trådar likt denna!!!
Och det du gör dig skyldig till i och med dina inlägg i denna tråd är inget annat än FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI vilket gör att det finns en mycket STOR risk att detta kan/kommer att leda till att TRYGGHANSA/LARMTJÄNST kommer att skicka dig ett brev där du uppmanas att redogöra för denna händelse mm...
Finner dom då att detta är ngt fel i från din sida kommer du med all säkerhet att uppmanas att återbetala hela summan och gör du inte detta kommer det enl deras rutiner att leda till en polisanmälan, du/din familj kan även komma att bli uppsagda i från TRYGGHANSA och därefter hamna på försäkrings bolagens sk SVARTA LISTA!!!
No1...
ZXRMANNEN skrev:Kan man beskriva det så? jag provar med det iaf!![]()
Silwer skrev:nu är det en sån här "jag låtsas inte förstå" tråd igen.
Glöm zxrmannen, vad folk förvånas över är hur det plötsligt går bra tta ringa in så får man stålarna direkt.
Det ville vi diskutera, alltså om det var slappt av bolaget.
Larv som "han lät väl trovärdig" är ju skitprat, ska det gå ut på hur man låter i telefon så blir det ju rena lotteriet, men det är kanske så det är när man tänker på vilka konstiga offerter man kan få ibland.
Jag menar att om de ska klaga över sina förluster så ska de för fan se över sitt system, ingen som har ärliga avsikter har väl nåt emot att visa upp det förstörda eller kvitton för att få ut pengar eller nya grejor?
No1 skrev:Larmtjänst är inne på detta forum i stort sett VARJE dag och läser trådar likt denna!!!
No1 skrev:Och det du gör dig skyldig till i och med dina inlägg i denna tråd är inget annat än FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI...
No1 skrev:...du/din familj kan även komma att bli uppsagda i från TRYGGHANSA och därefter hamna på försäkrings bolagens sk SVARTA LISTA!!!
KaZ skrev:Så, jag tror att dina konspirationsteorier faller...
Men det va ett coolt scenario... nästan så man väntar på del 2, dvs när han åker till USA och fastnar i Tullen och blir skeppad som terorist ner till guantanamobasen, och blir sittandes där i 2 år, lite torterad. För att sen komma ut och bli en av dem som stämmer USA och klämmer dem på en si så där 600 milj. DÅ kan han köpa en nya hjälm... å då kanske han köper en ny till dig med!![]()
tjing
KaZ skrev:Om en sak är mindre än ett år gammal så går det på Nyvärdet. dvs vad produkten säljs för i butik som ny.
--edit---
Kan man beskriva det så? jag provar med det iaf!
PenDragon skrev:Snarare har han gjort mer rätt än vad många här inne skulle ha gjort![]()
KaZ skrev:Kan det verkligen vara så att du och jag är överens??!!??![]()
![]()
Fan, snart går vi säkert ut å tar en bärs oxå! haha![]()
![]()
No1 skrev:En tanke att betänka:
Var denna tråd värt allt detta!!!![]()
Tror inte det...
No1...
Som jag egentligen tänkte då...Silwer skrev:nä, vi är nog inte överens?
Då går du säkert efter ordspråket:Silwer skrev:Jag är absolutist.
Kan du utveckla den lite mer?Silwer skrev:Allvarligt talat zxrmannen har fått sina pengar o ska skaffa en ny hjälm EOD.
Har de som fortfarande hänger upp sig på att han gjort rätt osv inget annat att koma med när det gäller det som diskuteras.
heh... en annan sak jag tänkte på när jag svarade tidigare på om detta var bedrägeri eller inte va just detta! Bedrägerierna kommer starta nu... dvs när alla vet att det går... fast... just det... det va juh inte bedrägeri! hmm ? eller?Silwer skrev:Goodstuff: jo för att det var förvirring för 20 inlägg sen så har du fortfarande helt fel o gör helt fel i det här fallet, dvs det kvittar vad du skriver nu för du har fel.
äsch....................vi glömmer det, jag ringer o fixar en hjälm själv.
Silwer skrev:Goodstuff: jo för att det var förvirring för 20 inlägg sen så har du fortfarande helt fel o gör helt fel i det här fallet, dvs det kvittar vad du skriver nu för du har fel.
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning