Tumult på Folkkungagatan

Telefonräkning

Olyckligt världsmedveten
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha Fazer 600-02
Lyssnade på polisradion nyss när ett utrop om tumult på Folkkungagatan i Sthlm kom in. Enligt utropet Hade en Renault kört på och över (!?!) en XT600 och sedan smitit från platsen. Föraren på Yamahan hade dock kört ikapp och stoppat Renaulten, och det var där tumultet uppstod...nån som vet mer?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
XT 600 en riktig slitvarg mycket riktigt, speciellt om en Renault kört ÖVER den. Hehe, iskallt och köra ikapp och säga "Ursäkta, du körde just över min mc" :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vilken tur han hade att det inte var jag som körde över honom med min grymma R5:a, då hade det inte blivit mycket kvar av den :)

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
En av mina arbetskamrater (mc-bud) hade tydligen kört förbi där, har försökt få tag i honom för att få veta mer, men han svarar inte. Vet iaf så mycket som att det inte var någon från jobbet som körde hojen... det skulle iofs inte varit oväntat, det verkar vara populärt att köra på mc-bud... :(

Edit: Pratade med killen som chefen påstod hade kört förbi det där... han hade inte sett något. Chefen yrar/blandar ihop sina anställda... Få se om jag vet mer på måndag. Någon annan kanske hört något?

Last edited:

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Dee_cati skrev:
Vilken tur han hade att det inte var jag som körde över honom med min grymma R5:a, då hade det inte blivit mycket kvar av den :)

Killen\tjejen i bilen hade tur att det inte var mig dem kört över för hade jag fått tag i dem så hade jag nog haft mer än ETT ord att säga dem...."teckenspråk"! :mad:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Benny skrev:
Killen\tjejen i bilen hade tur att det inte var mig dem kört över för hade jag fått tag i dem så hade jag nog haft mer än ETT ord att säga dem...."teckenspråk"! :mad:

Samma här.
Jag hade gjort kolfiberavtryck i ansiktet på chaffören i renulten...

Inte nog med att han kör på MC, han smiter oxå från platsen!
Gängstryk är det enda rätta för sådana puckon!!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...