Tunnelbanan farligare än MC

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
Verkar dö betydligt fler pga av misshandel i tunnelbanan än på stockholms vägar.

Eller ?

/Nicholas

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
SSPC skrev:
Verkar dö betydligt fler pga av misshandel i tunnelbanan än på stockholms vägar.

Eller ?

/Nicholas

Det dör väl över huvud taget fler pga brott (dvs våld i olika former) än mc-olyckor? Jag riskerar mycket hellre livet på två hjul än knallar omkring själv mitt i natten i s-holm, lr där omkring! :brinnerup

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Faktum är att farligaste stället är sängen. Jämför antalet dödsfall på motorcykel och antalet som gör i sin säng.

Sängar borde förbjudas...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Anlita fler övervakande ordningsmän i städerna som tar hand om uppbrusningar som kan gå så fel.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Om alla gick beväpnade så skulle det bli jättesäkert på gatorna precis som i usa! :D Nää men det är ju nästan så man stoppar en pistol o byxlinningen när man går ut, jag sitter hellre på kåken för dråp än blir hjälsparkad på en tunnelbanestation av ett gäng drägg. Det är dags att politikena tar tummen ur röven och gör någon NU!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det kan vara så att det är ganska många fler som åker tunnelbana än som kör hoj i Tokholm.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Hightuned skrev:
Du menar det skulle blir säkrare om dom bytte till spårvagnar istället? :D

Så måste det ju vara... försök trilla på strömskenan till en spårvagn. Fan inte lätt...

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Lime skrev:
Faktum är att farligaste stället är sängen. Jämför antalet dödsfall på motorcykel och antalet som gör i sin säng.

Sängar borde förbjudas...

Hur många blir till i en säng då??? Ditt förslag leder nog tyvärr till avfolkning... :)

sandstream

Guest
Hightuned skrev:
Om alla gick beväpnade så skulle det bli jättesäkert på gatorna precis som i usa! :D Nää men det är ju nästan så man stoppar en pistol o byxlinningen när man går ut, jag sitter hellre på kåken för dråp än blir hjälsparkad på en tunnelbanestation av ett gäng drägg. Det är dags att politikena tar tummen ur röven och gör någon NU!
Vet inte om du tänker på det senaste som hände härom natten.
I det fallet så var det den döde som själv gick ner på spåret för att ta sig över till den andra perrongen.
På vägen upp på andra sidan vart han nerknuffad och landade på strömskenan.
Hade han istället stått kvar på sin perrong hade han nog levt idag.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
sandstream skrev:
Vet inte om du tänker på det senaste som hände härom natten.
I det fallet så var det den döde som själv gick ner på spåret för att ta sig över till den andra perrongen.
På vägen upp på andra sidan vart han nerknuffad och landade på strömskenan.
Hade han istället stått kvar på sin perrong hade han nog levt idag.

Givetvis korkat att gå över spåret, men det är ändå inte hans fel att han blev "nerknuffad" av en fot i skallen...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
CorbenDallas skrev:
Givetvis korkat att gå över spåret, men det är ändå inte hans fel att han blev "nerknuffad" av en fot i skallen...

Känns lite som han bad om det,försvarar inte händelsen men enligt tidningarna var han på väg över för att "läxa upp" dom på andra sidan.

zpiff

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
2017 Vespa GTS 300
Hur mkt skulle det kosta att bygga glasväggar mellan perrong och spår tro? (Med dörrar som öppnar sig framför tågdörrarna endast när ett tåg står på stationen.) Det känns som att det skulle vara värt pengarna!

CarlE

Fil. Kand. i njutning...
Gick med
9 May 2005
I en luftig 9-rumsvilla på Lidingö, Stockholm
Hoj
Suktar efter en KTM 660...
zpiff skrev:
Hur mkt skulle det kosta att bygga glasväggar mellan perrong och spår tro? (Med dörrar som öppnar sig framför tågdörrarna endast när ett tåg står på stationen.) Det känns som att det skulle vara värt pengarna!
Det skulle verkligen vara värt det, ett liv e ovärdeligt, men det skulle ändå vara jäkligt svårt... Det e ju inte kul om några dörrar känner för att strejka i morgonrusningen... I morse var det ju stopp lite överallt i systemet... Det var inte kul att stå på centralen kvart i 9... Det var en lögn att försöka komma på längst fram och längst bak på tåget... Även fast jag gick till mitten så kunde man inte få in ett vikt Aftonbladet... Tokyo stod nästan i lä där ett tag...

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
De vette fan...

Det känns nog i alla fall säkrare att åka tunnelbana mitt i natten, än att åka en viss populär vägsträcka söder om sthlm med mc.
Jag har mött betydligt fler dårfinkar längs den vägen som missat att sverige övergick till högertrafik 1967, än bråkstakar i tunnelbanan...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Öh, jag kanske är naiv men jag har aldrig känt mig otrygg varken på tunnelbanan eller i stan under de två åren jag har bott i Stockholm. (Risken finns att jag får äta upp det här...)

zpiff

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
2017 Vespa GTS 300
Nej visst skulle det vara surt om dörrarna strejkade men det känns faktiskt som ett ganska enkelt problem att lösa. Andra tunnelbanor har ju sådana lösningar - det är väl bara att härma.

Här nämns sådana dörrar i en artikel: http://newyorkmetro.com/nymetro/news/features/11162/

En bild från Tokyo:

Bifogat

• tokyotunnelbanedorr.jpg
    tokyotunnelbanedorr.jpg
    18.6 KB · Visningar: 61
Last edited:
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...