Tur man inte blir gammal i Norrköping

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Finner det märkligt att de inte kan agera pga dessa individers avsaknad av formell kompetens! Normalt sett, ffa högre upp i hierarkin, brukar ju yrkesrollen innebära ett skydd mot adekvat åtgärd. Att man sas kan gömma sig bakom sin titel och kompetens.

Under vilka omständigheter kan man då nånsin agera mot slikt?

Kommer att tänka på ett exempel, en man som jobbat helt exemplariskt i 19 år på samma ställe, en låst instutition, en riktig klippa. En dag när han tog i dörren kände han för första gången att den dagen kunde han inte lita på att han skulle kunna utföra jobbet på ett sådant sätt som behövs och man kan förvänta. Han vände på stället och återgick sen aldrig till den tjänsten.

Vad jag inte förstår är hur man kan med att klamra sig fast vid en tjänst man har missbrukat å det grövsta? Inte ens säkert att dessa människor är onda, människan är full av besynnerliga och inte alltid ädla mekanismer. Att det är psykiskt påfrestande är en förklaring men inget försvar för att behandla människor på det sättet, hur förvirrade och jobbiga de än är. och ja, jag har provat att sommarjobba så i min ungdom...och fått gå undan för att man håller på att brista och förlora koncepten.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska