Tur med polisen,

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
Hej, tog en tur me hojen igår, och på strandvägen svänger jag in på Shell för att köpa lite svindyr soppa... och helt plötsligt så kommer en polishoj o parkerar brevid mig. Jag tänker: nej! nu blir det böter, ja har ju miniskylt o inflyttede blinkers! polisen öppnar hjälmen o säger: hur va d här da, jag: bara bra, själv?(jag e nervös :rolleyes: ) polisen: ja har fölt efter dig en bit och du korsade en heldragen linje... jag tänker: fan fan fan, polisen: ja ser att du har inflyttade blinkers och miniskylt också, jag: ja, eeh a men det är mest för att det är snyggt hehehe(fult skratt), kan ja få försäkrings paper o körkort?, jag: eeanjeeaa, nää jag har inte plånboken me mig, och ja har inte papprena i hojen... polisen: okej? personnummer tack, jag: babblar nummer o namn mm, han skriver på tanken me en whitebord penna(haha) och han säger efter en stund: okej, vi gör så här, du slipper besiktning om du rullar hem hojen(jag bor bara några 100meter från Shell, och byter tillbaka till orginal skylt, fluttar tilbaka blinkers o bromsljus, ok? just det, sätt tillbaka backspeglarna också, jag blir så glad så att ja nästan pissar på mig :näsblod ! han åker lungt där ifrån å ja rullar hem hojen!

tror att ja e den enda som kommit så lindrit undan på att inte ha kort eller papper på sig, fel regplåt o blinkers å bromsljus och inte ha backspeglar och korsat en heldragen linje!:banana

ps, mycket stavfel, ja vet

//Lukas
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu har du blivit varnad, nästa gång tar han fram järnröret ur packboxen och slår sönder hojen din. :lol
 

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Lucci skrev:
2135230 Hej, tog en tur me hojen igår, och på strandvägen svänger jag in på Shell för att köpa lite svindyr soppa... och helt plötsligt så kommer en polishoj o parkerar brevid mig. Jag tänker: nej! nu blir det böter, ja har ju miniskylt o inflyttede blinkers! polisen öppnar hjälmen o säger: hur va d här da, jag: bara bra, själv?(jag e nervös :rolleyes: ) polisen: ja har fölt efter dig en bit och du korsade en heldragen linje... jag tänker: fan fan fan, polisen: ja ser att du har inflyttade blinkers och miniskylt också, jag: ja, eeh a men det är mest för att det är snyggt hehehe(fult skratt), kan ja få försäkrings paper o körkort?, jag: eeanjeeaa, nää jag har inte plånboken me mig, och ja har inte papprena i hojen... polisen: okej? personnummer tack, jag: babblar nummer o namn mm, han skriver på tanken me en whitebord penna(haha) och han säger efter en stund: okej, vi gör så här, du slipper besiktning om du rullar hem hojen(jag bor bara några 100meter från Shell, och byter tillbaka till orginal skylt, fluttar tilbaka blinkers o bromsljus, ok? just det, sätt tillbaka backspeglarna också, jag blir så glad så att ja nästan pissar på mig :näsblod ! han åker lungt där ifrån å ja rullar hem hojen!

tror att ja e den enda som kommit så lindrit undan på att inte ha kort eller papper på sig, fel regplåt o blinkers å bromsljus och inte ha backspeglar!:banana

//Lukas

vadå backspeglar/sidospeglar!!? det måste man väl ffs inte ha?

tur du hade iaf gött med lite snälla poliser ibland.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Och selvföllglidje har du inte monterat tbax speglar, orginalplåt och orginalblinkers.

Amairight? oramiirght? oramirght? Right? Right.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Demp@ skrev:
2135237 vadå backspeglar/sidospeglar!!? det måste man väl ffs inte ha?

tur du hade iaf gött med lite snälla poliser ibland.
Och försäkringspapper behöver man väl inte heller ha med sig?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hände detta möjligtvis i USA? eller de kanske inte har en Strandvägen med Shell ;)
Är din hoj registrerad som 30-moped? annars är polisens fråga om försäkringspapper mycket underlig :gnissla
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Probotector skrev:
2135589 Hände detta möjligtvis i USA? eller de kanske inte har en Strandvägen med Shell ;)
Är din hoj registrerad som 30-moped? annars är polisens fråga om försäkringspapper mycket underlig :gnissla


Nyfiken på svar från Lucci :hihi...seså, kom igen nu.
 

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Tokholm
Hoj
Såld
japp, jag e ett moppefucko.... och ja det va en derbi senda :rolleyes: och brorsan va ute igår igen..... och blev stoppad av samma polis(hahahaha) och den här gången gick det inte lika bra :huvet men det är mitt fel eftersom jag inte har återställt den till original :död
 

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Umeå
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
Lucci skrev:
2137755 japp, jag e ett moppefucko.... och ja det va en derbi senda :rolleyes: och brorsan va ute igår igen..... och blev stoppad av samma polis(hahahaha) och den här gången gick det inte lika bra :huvet men det är mitt fel eftersom jag inte har återställt den till original :död

grattis! :D
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Lucci skrev:
2137755 japp, jag e ett moppefucko.... och ja det va en derbi senda :rolleyes: och brorsan va ute igår igen..... och blev stoppad av samma polis(hahahaha) och den här gången gick det inte lika bra :huvet men det är mitt fel eftersom jag inte har återställt den till original :död

Så allting löste sig till slut med denna märkliga historia. Vad elakt att låta din brorsa ta smällen :mad: Tycker nog att du borde betala skadestånd till honom :)

Behövs det verkligen försäkringspapper på en Eu-moped? :confused:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top