Hej, tog en tur me hojen igår, och på strandvägen svänger jag in på Shell för att köpa lite svindyr soppa... och helt plötsligt så kommer en polishoj o parkerar brevid mig. Jag tänker: nej! nu blir det böter, ja har ju miniskylt o inflyttede blinkers! polisen öppnar hjälmen o säger: hur va d här da, jag: bara bra, själv?(jag e nervös ) polisen: ja har fölt efter dig en bit och du korsade en heldragen linje... jag tänker: fan fan fan, polisen: ja ser att du har inflyttade blinkers och miniskylt också, jag: ja, eeh a men det är mest för att det är snyggt hehehe(fult skratt), kan ja få försäkrings paper o körkort?, jag: eeanjeeaa, nää jag har inte plånboken me mig, och ja har inte papprena i hojen... polisen: okej? personnummer tack, jag: babblar nummer o namn mm, han skriver på tanken me en whitebord penna(haha) och han säger efter en stund: okej, vi gör så här, du slipper besiktning om du rullar hem hojen(jag bor bara några 100meter från Shell, och byter tillbaka till orginal skylt, fluttar tilbaka blinkers o bromsljus, ok? just det, sätt tillbaka backspeglarna också, jag blir så glad så att ja nästan pissar på mig ! han åker lungt där ifrån å ja rullar hem hojen!
tror att ja e den enda som kommit så lindrit undan på att inte ha kort eller papper på sig, fel regplåt o blinkers å bromsljus och inte ha backspeglar och korsat en heldragen linje!
ps, mycket stavfel, ja vet
//Lukas
tror att ja e den enda som kommit så lindrit undan på att inte ha kort eller papper på sig, fel regplåt o blinkers å bromsljus och inte ha backspeglar och korsat en heldragen linje!
ps, mycket stavfel, ja vet
//Lukas
Last edited: