PD skrev:$3495 x 7,50kr = 26,212kr + 25%moms = 32,765kr + frakt och tull
+ intercooler och slangar = ca5000kr + lämna in för att sänka komp och ställa in kamaxlar 3-4000kr mm....
Du är snart uppe i ett färdigt utprovat kitt
Rekomendation!!!Yngve skrev:Jeg har et komplett turbokit til GSXR-1000 01-02 til salu. Det passer helt sikkert på 03.
Dette er fra Mc-Xpress og gav som best 250 bakhjulshestar med 0,7 kg trykk ( men det var en GOD dag for banking ).
Eneste modifikasjon som er gjort siden det ble levert fra Mc-xpress er at jeg har kortet ned damperen.
30000 svenske bør jeg ha ( inkl frakt ).
morathomas skrev:Som alltid när man börjar något så är man optimistisk. Trodde jag skulle klara mig på 20 000:- Ser tyvärr lite mörkt ut. Nu köper jag bara nya delar och tillverkar grenrör och flänsar i rf. Pratade med Marklund under veckan. Även fast vi mappar ett eget sprut så rekomenderas en PC3 för att ställa om tändningen ca 5 grader. Var inget jag räknade med i början. Har läst alla trådar om turbo här på sporthoj och börjar nu tveka på att stoppa i aggregatet jag har (TD04HL-13T), skulle varit ett 16T. 13T skall lämna ca250hk och ett 16T ca300hk. Enligt marklund skall jag kunna ladda ca0,75 bar om jag ska få grejerna att hålla under längre tid. Tror att jag hamnar på en totalkostnad på ca 25-30 000:-
Nu bygger jag inte allt själv, får massa hjälp av kompisar som har betydligt större hjärna än jag.
Någon som vill byta turbo?????
Thomas
PD skrev:25-30t låter riktigt mycket men det är väl elektroniken som kostar, leta efter en PC3 på tex Ebay! jag tror ja la ner ca7000kr på mitt turbobygge och då var det ändå bara nya grejer, ibland är det bra med förgasare
morathomas skrev:Här är en till som börjat vinterbygget.
Inköpt under veckan en gixxer-03 Uttagen 0505 (närmaste bes 2009)
Kåporna blev avmonterade under gårdagen.
Sålde min -02 gixxer till förmån för detta bygge!
Grejerna har redan börjat anlända.
Turbo: TD04 Kommit redan
Ic: på ingående
Tillläggs sprut: på ingående
Plenium: på ingående
Packning till toppen kommer beställas via marklund samt rf böjar till grenrör.
Närmast:Grenrörs bygge
Thomas
Om jag inte missminner mig har du en PC, och ett nytt bakdäck. Är precis det jag saknar. Din hoj kommer gå mycket värre om du skickar den lilla lådan som blinkar i cutsen till migNicks skrev:Jag tror din cykel kommer bli grym
Elgasen skrev:Istället för att köpa ett turbokit för 60kkr kanske en turbomotor för 55kkr är ett bättre köp? vet ej hur bra den är dock.
morathomas skrev:Kan vara en ide....såg den för någon dag sedan. Tycker det verkar vara mycket pengar för en motor utan papper.
Thomas
2fast4hjo skrev:operation övertalning köp har påbörjats här hemma
http://www.blocket.se/view/6542841.htm?caller=sml_s&l=0&c=1&city=0
"Arbetstid på polering ca: 200 - 230 timmar.
Total byggkostnad på ca: 110 - 120 tusen."
andersson turbo skrev:HMM hur kan ni få detta till en motor bara
Annonsen avser väl en hel hoj vad jag kan se
rejshojar byggs offtast på en skrotad ram och saknar därför papper
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |