Nitrous Express
Ingen kommer ihåg en fegis
Hej jag har planer på att turbo mata en R1 01-a och undrar vilken turbo som kan vara lämplig har hört att TD04HL 16T är bra men vilkett turbin hus bör man ha?
Nitrous Express skrev:Hej jag har planer på att turbo mata en R1 01-a och undrar vilken turbo som kan vara lämplig har hört att TD04HL 16T är bra men vilkett turbin hus bör man ha?
Hej hur mycket HK hadde du tänkt dig??? Kravet är att du har 7 an´s avgasdelNitrous Express skrev:Är det en Turbo som du skulle ha monterat eller finns det bättre alternativ?
Ronny Nordgren skrev:Hej hur mycket HK hadde du tänkt dig??? Kravet är att du har 7 an´s avgasdel
sedan om det är en 13 t eller en 16 t är ju beroende på hur mycket hk du tängt dig
//R
HuR tyder man avgashusets storlek (massor med siffror & bokstäver!!) Bra att veta när man är på skroten och letarandersbrink skrev:Volvos T5R är den TD04HL-16T som har 7'ans avgashus, den vanliga 850t har bara 5'ans.
Boost 2 skrev:HuR tyder man avgashusets storlek (massor med siffror & bokstäver!!) Bra att veta när man är på skroten och letar
andersson turbo skrev:HEHEH det står de på det åtminstone på mitsubishi turbosarna
För att tala lite i mot mig själv då ( får man väl lida av senare)
så tycker jag 1000cc klarar sig bra med både 5 ans å 7ans avgashus
Faktum är att min fzr turbo faktiskt va roligast med saabs 15t snurra
(5ans hus) det beror mycke på vilken trimningsgrad man har
1000cc med lågkomp är kanske inte så starka i mellanregistret
samt flödar kanske inte så mycke fullt ut så då kan de va roligare med snurra som kommer tidigare
2 olika skolor svårt att veta var brytgränsen går mellan stora å små aggregat
enklast är att prova sig fram vad man gillar bäst
R1 T skrev:Hur mycket laddade du med 5: ans hus? Jag provade med 5:an på min R1:a med 16T och vid 0.7 Bar så hade jag ca: 1,5 bar i mottryck.
Nu kör jag med 7: ans hus, funkar bättre tycker jag, mer effekt vid samma laddtryck, och så är effekt kurvan lite mjukare i mellan registret, märks speciellt på lägre växlar.
//R 1T
http://www.turbo-bike.com
http://www.turbo-bike.net
Nitrous Express skrev:Har hittat ett KKK-26 tillhörandes Audi S4 är det måhända ett lämpligt aggregat?
Nitrous Express skrev:Har hittat ett KKK-26 tillhörandes Audi S4 är det måhända ett lämpligt aggregat?
Nitrous Express skrev:Jag hade tänkt mig 300hk+ jag har ett NX system att ta till hjälp med om det skulle behövas.
Jas-95 skrev:Shit pomfritt. Du bör nog söka vapenlicens för misilinnehav!!
JB
andersbrink skrev:Volvos T5R är den TD04HL-16T som har 7'ans avgashus, den vanliga 850t har bara 5'ans.
Ronny Nordgren skrev:Vet ej specen på S4 agregatett men mc x 500 är en blandning av k26/27.. //R
törnan skrev:Altså samma som på Audi RS2...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|