Viglo skrev:Finns det någon info om hojen.?? Vad det sitter för typ av stressfläkt, hk, eller likn.??
Ska turbon sitta på original 50cc ?
Finns tex 88cc mm annars.
BBR har ett 125cc kit till CRF´n men kostar 18000kr.
Ska du använda 2 eller 4-ventil toppen ?
Faster skrev:Tanken är 150cc hojen, har fortfarande inte fått dom hojar levererade som komma skall.!!
Troligen blir det en sådan, eller ett helt eget ram bygge med samma dimensioner, så kåpor och liknande passar.!!
Har till och med kollat åt stora motor hållet (Honda CRF 450 och XR 650) för att se om jag kan skräddasy en ram runt en sådan eller liknande kraftkälla.!!
Finns även andra lite mindre modeller (250 4-takts crossar o likn), får se vad jag kan hitta på, brutalt skall det i alla fall bli. (turbo aggregatet jag nämde är om jag bygger på 150cc)
Och, jävligt fort skall det gå
Galet men tufft.
Någon som har haft tankarna på lustgas..?
Faster skrev:Lustgas kan vara roligt om man inte vågar eller vill ha effekt hela tiden eller om man vill motverka turbolag.
Problematiken ligger mest på att du när du tillför lustgas också måste tillföra bränsle. Dvs, tillsätter du 10hk med lustgasen (i gas mängd alltså) så måste du tillsätta bränsle för denna effekt ökning, annars kan du skriva upp att motorn ger upp.!!
Annars är det en jättebra idé och jag hoppas snart någon skriver in här och berättar att dom precis paserat 150km/h ,med gas hjälp.!!
Själv är målet 200km/h men då som sagt med stressfläkt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|