andersbrink skrev:
Med den turbon kommer du att få en ketchupeffekt. 2.0 liters motorn maxar vridet redan vid 1800 varv så 600'an kommar att maxa vridet vid ca 6500 varv rätt tvärt och sen kommer det inte att hända så väldigt mycket mer. För att få en sugmotorkaraktäristik måste det till någon form av elektronisk laddtryckstyrning baserat på varvtalet och möjligen en lite större avgasdel som flyttar upp maxvrid och maxeffekt i varvtalsområdet. Ronny på NCRacing fick till sin turbo väldigt snyggt, fast då är den designad för en 1300cc motor. Det är kanske rätt man att fråga om råd.
låter ju häftigt
Men större avgashus än en 2.0 liters motor har? nu är jag inte så het men menar du att man får mer tryck på avgaserna i en 600a än en i låg varvande 2000 kubiks motor?
Stort eller liten plenum spelar det stor roll?
Har funderat lite om man har en stor ic borde väll det öka ketchupeffekten samma som jag tror stort plenum gör?
* Tjockare cyl packning i alu (komp sänkt)
* liten turbo med stort avgashus?
* plenumkammare
* Trycklåst koppling eller vad det heter?
* boost controler
* grenrör
* ic eller e85
* trycksätta förgasarna
Stämmer det? får gärna fylla i, vill gärna veta