Yes, jag har sökt! Läst lite av det som jag hittade också, men fick inte riktigt reda på exakt vad jag ville veta.
Exakt vilka problem är det man har med turbo på, låt oss säga en rd125lc ? Först så är det ju hela grejen med att både insug och avgas är öppna samtidigt, hur löser man det? Sen har man ju en expansionskammare på tvåtaktare också... Är det bara sätta turbon efter kammarn så är det löst? Så har vi ju det här med pulser osv, som många med twinnar och encylindriga hojar klagar över... Vad är det om? Smörj för turbon är väl ganska lätt ordnat med en liten pump och ett separat litet kärl. Är det alla problem? Många frågetecken, jo, men det skulle vara kul att veta exakt vilka hinder man måste övervinna(Och hur man övervinner dom) för att få det att fungera!
Exakt vilka problem är det man har med turbo på, låt oss säga en rd125lc ? Först så är det ju hela grejen med att både insug och avgas är öppna samtidigt, hur löser man det? Sen har man ju en expansionskammare på tvåtaktare också... Är det bara sätta turbon efter kammarn så är det löst? Så har vi ju det här med pulser osv, som många med twinnar och encylindriga hojar klagar över... Vad är det om? Smörj för turbon är väl ganska lätt ordnat med en liten pump och ett separat litet kärl. Är det alla problem? Många frågetecken, jo, men det skulle vara kul att veta exakt vilka hinder man måste övervinna(Och hur man övervinner dom) för att få det att fungera!