VR-8
Fabrikör Mr.J
Kompressor
Är det lika svårt med kompressor?
J
Är det lika svårt med kompressor?
J
Jajjemänsan. Men din hoj är väl helfordonsgodkänd och då är det näst intill omöjligt att regga den med kompressor. Det får inte ändras ett dugg på den från originalutförande om reglerna ska hårddras, så om snubben på bilprovningen inte tar emot mutor så går det inte. Tyvärr.VR-8 skrev:2090981Är det lika svårt med kompressor?
J
lahi skrev:2091068Jajjemänsan. Men din hoj är väl helfordonsgodkänd och då är det näst intill omöjligt att regga den med kompressor. Det får inte ändras ett dugg på den från originalutförande om reglerna ska hårddras, så om snubben på bilprovningen inte tar emot mutor så går det inte. Tyvärr.
MEkman skrev:2091367Hur är det med papper på ljudnivå, vill dom ha det oxå?
/Micke
Om de tycker att hojen låter mycket så tar de fram sin mätutrustning, så några papper på det behöver man inte ta med sig. Min lät som en symaskin, så det var inte lönt att ta fram mätgrejorna. Jag monterade ett klent 2"-rör hela vägen bak och tryckte på ett Yoshimura slipon. Den bara fes, lät nästan ingentingMEkman skrev:2091367Hur är det med papper på ljudnivå, vill dom ha det oxå?
/Micke
VR-8 skrev:2090981Är det lika svårt med kompressor?
J
lahi skrev:2090897130 hästar och 103 Nm är originaleffekt och -vrid i en GSX-R 1100 -86. Jag fick inte gå över den effekten alls, de där 20 procenten gäller tydligen inte på motorcykel, iallafall inte enligt han som utförde besiktningen på min hoj. Men Brink lyckades ändå De har nog väldigt olika åsikter om det mesta på de olika stationerna.
Det behöver inte bli så dyrt. Bänkning med papper kan inte vara så farligt dyrt. 400:- utan intyg brukar det ju ligga på ungefär för att få kurvorna. Hur mycket intygen kostar på firman där du eventuellt ska bänka vet jag inte, mitt var gratis Sen ska hojen vägas så du får vågsedel, kostade 250:- här. Reg.besiktningen kostade 600:-. Sen var det klart!
Japp, någonstans i de krokarna! Lycka till!Ugglan skrev:2093659Så om man får allt godkänt i första svängen, så hamnar man runt 1250:- ...ev. över!!
Då kanske det inte är kört i alla fall!
hur får jag in bensin i moton om komresson inte snurrar?(förgasare)H4 skrev:2091941Ta av remmen - vips så har du ingen kompressor längre.
Vissa bilar har klarat besiktningen på det sättet, vissa inte. Beror på hur grinig gubbe du får.
kommer du ihåg från vilket år heltypsgodkännande är ??lahi skrev:2094394Japp, någonstans i de krokarna! Lycka till!
Nja, jag tror att det är från och med 1999, men jag är inte helt säker. Plus/minus något år. Ang. försäkringen så vet jag inte hur det fungerar, men min hoj är ju reggad med turbo så det borde inte vara några problem. Det enda de kanske kan hänga upp sig på då är ju effekten, men de kan ju inte bara anta att jag höjt trycket. I papperna har jag mindre effekt är original Det är ju inte mitt fel att det är så lätt att höja effekten Men jag vet inte hur det blir, hoppas att jag slipper ta reda på det också...Gabor skrev:2100660kommer du ihåg från vilket år heltypsgodkännande är ??
Hur fungerar det med försäkringsbiten med turbohoj ?? om det händer något menar jag då ...
lahi skrev:2100709Nja, jag tror att det är från och med 1999, men jag är inte helt säker. Plus/minus något år. Ang. försäkringen så vet jag inte hur det fungerar, men min hoj är ju reggad med turbo så det borde inte vara några problem. Det enda de kanske kan hänga upp sig på då är ju effekten, men de kan ju inte bara anta att jag höjt trycket. I papperna har jag mindre effekt är original Det är ju inte mitt fel att det är så lätt att höja effekten Men jag vet inte hur det blir, hoppas att jag slipper ta reda på det också...
gismo skrev:2100596hur får jag in bensin i moton om komresson inte snurrar?(förgasare)
Ugglan skrev:Hallå!
andersbrink skrev:2103010Hallå? Läs hur Lahi och R1 i Örebro gjorde, gör precis likadant.
Det verkar ju onekligen som om de olika besiktningsgubbarna har helt skilda åsikter om det mesta... Det är ju bedrövligt.. I Ängelholm där jag reggade min så var det inga problem alls med turbogrejorna. Ang. intyg från tillverkarna så stämmer nog det iaf, men jag ringde till KGK Suzuki och kollade om det gick att få hojen godkänd för mer än originaleffekten (med avseende på ram, bromsar mm), men det gick inte. Originaleffekt=godkänd maxeffekt, iaf på 1100R -86.Ugglan skrev:2102970Hallå!
lahi skrev:2100709Nja, jag tror att det är från och med 1999, men jag är inte helt säker. Plus/minus något år...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |