Länken funkar ju inte!MadMange skrev:2568805Jag slängde ihop ett litet klipp på när Knotan var ute och testkörde för ett pat veckor sedan (OBS dålig kvalite, filmat med mobilkamera)
http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=440"[/I]
Hehe, det var ju precis vad folket i turboforumet sa. Synd att det inte höll.knotan skrev:2585347om nån har en avgasventil till en sån här topp ligger så köper jag direkt, dem verkar inte tåla att grillas med LAUNCHCONTROL
JockeH skrev:2592505får du inte ett jädra undertryck i kompressorn när du släpper gasen?. brukar sno in olja också om man inte använder carbon tätad turbo när det blir undertryck. eller har du åtgärdat det på något sätt?.. min teori skulle vara att sätta en spjäll förgasare och ha förgasaren på samma ställe som den är nu men flytta spjället efter kompressordelen för å slippa undertrycket. gillar själv sugversionen då man slipper diverse bestycknings problem. annars en förbannat cool fiddy, börjar klia i fingrarna när man ser den keep up the good work !!
Menar du scooter eller skoter?JockeH skrev:2594397ungefär så tänkte jag. Jösse skrev: ''Nackdelen med att suga genom förgasaren har väll alltid varit bestyckningen.'' Är det inte det som har är fördelen med sugturbo?.
Jag håller på å kläcker ihop ett turbo kit som ska sitta på en tvåtakts skoter, där jag ska testa min idé. så jag återkommer väl när detta är beprövat.
skulle inte sitta fel med fiddy
Bearing skrev:2594776Menar du scooter eller skoter?
Min ide' är att bygga in hela förgasaren i plenumet. Det kräves iofs soppapump och någon lufttät konstruktion för att överföra gashandtagsrörelsen, men annars tror jag den kan funka bra. Då slipper man problemen med undertryck i turbon.
JockeH skrev:2594917en snösläde . har hört det där om att bygga in förgasaren i plenumet tidigare, kanske var du som skrivit det i någon annan tråd. Är nog säkert ingen dum idé heller. Men förstår inte riktigt hur detta skulle kunna bidra till att förhindra undertrycket i turbon? det borde ju fungera som en tryckversion. eller ? jag är inte så haj på det här med turbo
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |