r-e-m
Ny medlem
Hejsan.
Har kollat lite på att turbomata en Fireblade (-97).....
Har också läst lite ang. etanol konvertering(E85), och tänkte om det är en bra kombination...
Som jag har förstått så kan en etanol motor ha högre kompression än en bensinare.
Så min tanke är om man skulle montera turbo på en standard fireblade motor utan att komp. sänka, och sedan montera turbo och justera in förgasarna för etanolbruk.
Någon som har synpunkter ang. detta, och vad man kan förvänta sig effektmässigt jämfört med om man turbokonverterar en blade motor med komp. sänkning och bensin som bränsle...
Det jag är ute efter i 1:a hand är inte en motor med jätteeffekt utan en "snäll" körbar maskin med bra vrid.....
Har kollat lite på att turbomata en Fireblade (-97).....
Har också läst lite ang. etanol konvertering(E85), och tänkte om det är en bra kombination...
Som jag har förstått så kan en etanol motor ha högre kompression än en bensinare.
Så min tanke är om man skulle montera turbo på en standard fireblade motor utan att komp. sänka, och sedan montera turbo och justera in förgasarna för etanolbruk.
Någon som har synpunkter ang. detta, och vad man kan förvänta sig effektmässigt jämfört med om man turbokonverterar en blade motor med komp. sänkning och bensin som bränsle...
Det jag är ute efter i 1:a hand är inte en motor med jätteeffekt utan en "snäll" körbar maskin med bra vrid.....