Badbowtie skrev:Problemet med att turbo konvertera utan att sänka kompet är att få sakerna att hålla, övertrycket som turbon ger ökar ju den aktuella kompressionen.
Om du då inte har sänkt "kompet" så kommer du få en hiskelig påfrestning på motorn, det första som far är väl topplockspackningen men om man har otur så far väl det mesta, kör själv en Cbr 900 turbo, där jag har sänkt kompet ganska mycket, och enligt tillverkarna av packningen så ska man inte ladda mer än 0.7 för att få driftsäkerhet.
Men å andra sidan "gasa tills d rasar" jag har då laddat 1.3 och d höll.
Rolig idé, jag tycker du ska försöka
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |