Banditens CV är väl inte de mest optimala utan de tidiga CV34'orna från gamla GSXR'er, dvs de som har plåtlock över trottlarna och fyra skruvar.
Rent monteringsmässigt ska du täta med epoxy på alla ställen där du har o-ringar, dvs länkarna mellan förgasarna.
CV-setupen har diskuterats flera gånger på turbo-mailinglistan. Om du söker i deras arkiv hittar du förmodligen rätt mycket du funderar över.
Har du lyckats perfekt med din turbo-setup ska din förgasarbestyckning vara exakt densamma som originalet.
Tänk dig in rent tekniskt hur en CV-förgasare funkar in i detalj och du förstår hur du ska sätta upp en blow-through turbo.
Högst tryck ska bränsleregulatorn ha. Näst högst tryck till flottörhuset. Det är (nästan) allt du behöver tänka på.
Dvs sett från turbokompressorn ska du först tappa av till sopparegulatorn, och lite senare (närmare förgasaren) ska du tappa av till flottörhuset. Avtappningarna i tryckröret ska monteras så att de befinner sig mitt i luftströmmen. Avtappningen kan vara en 90-graders vinklat ändrör i rätt grov dimension (mer än 4 mm) eller en 90-graders böj.
Vill du se närbilder kan du få se de MC-Express-prylar jag har hemma. PM'a isf.