Nu är det ju inte helt utan problem att montera en kompressor heller. Det är så att kompressorn och motorn har fått för sig att vilja snurra åt olika håll. Inget som är några större problem iofs. Vi får se vad det blir, men jag har en lämplig kompressor liggandes ut i fall att det skulle bli den vägen.....Då skulle jag å det bestämdaste råda dig att montera kompressor från Autorotor istället.
Jag handlade grejjor till en Sportster av en herre som byggt en Turbo Harley.
PMar dig hans mailadress så kan du säkert fråga honom om lite av varje.
Hojen var visst med i ett reportage i Mc nytt.
Att köpa en kåpa över utgåede drevet tog en timme i telefon och då fick jag vet allt om hans turbohoj utan att fråga.
Så han assisterar säkerligen!
Angående att bygga turbo på en HD...
BTW,tänkte du trycka genom förgasare eller smälla dit ett EFI-system?Bygger du för strip eller gata?Borde gå att räkna ut hur mycket luft din motor pumpar o sen be nån av turbogurusarna räkna fram en graf för specen på vad du behöver för aggregat.
Klart du ska ha turbo, hur svårt kan det va? Vissa påstår att jag letar efter en Sportster att turboladda bara för att "alla" säjer det inte blir bra (skulle inte gå nått vidare på en Bonneville iheller, sa vissa en gång i tiden), vi får väl se... men dom elaka rykten att jag överger Triumph för HD är inte sanna, grisar kan inte flyga ännu
... kan inte flyga ännu
Nizze menar du ???
Skickade ett mail till McXpress för en tid sedan, och de rekommenderar också TD04-16T till stora twinnar..3118471På min 1120cc Bonnie så funkar en TD04-16T utmärkt. Det du ska tänka på är att inte ha för litet avgashus/turbin och inte för stor kompressor. En turbo som räcker till 200hk på en 4 cyl är för liten på avgassidan för en 2 cyl, en som räcker till 400hk har lite för stor kompressor.. så nåt som ligger där i mellan blir förmodligen rätt lagom
Kan detta vara nå't? http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~495689__hl~turbo_td04-16tPå min 1120cc Bonnie så funkar en TD04-16T utmärkt. Det du ska tänka på är att inte ha för litet avgashus/turbin och inte för stor kompressor. En turbo som räcker till 200hk på en 4 cyl är för liten på avgassidan för en 2 cyl, en som räcker till 400hk har lite för stor kompressor.. så nåt som ligger där i mellan blir förmodligen rätt lagom
Nä, han flyger ju ifrån mej..
Eller jo, det kan va Nizze jag menar
Så stor luftballonger finns inte.
Tänk så snabb den hojen blir med cilla på.
Ähum...alternativ placering
Ähum...alternativ placering ...Bild...
Jag såg bilder på din hoj från Malmö Jojje! Vad kör du med för grejor på HD:n?Klart du ska ha turbo, hur svårt kan det va? Vissa påstår att jag letar efter en Sportster att turboladda bara för att "alla" säjer det inte blir bra (skulle inte gå nått vidare på en Bonneville iheller, sa vissa en gång i tiden), vi får väl se... men dom elaka rykten att jag överger Triumph för HD är inte sanna, grisar kan inte flyga ännu
Byggtid för själva turbostuket runt 2 1/2 vecka eller så?Det är en 1600cc motor med en T04E (vet ej trim men det är en av dom mindre). Vid 1.3bar får jag ut 203hk på E85 (Megasquirt). Den är som en sugmotor så ska man ha tryck så får man varva rätt bra, men den blir ju snäll att köra eftersom där inte är nån turbokick alls, det bara ökar på.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |