Absolut. Regn är inga problem. det går lika bra att köra i regn. =)hur blire om det kommer regn
fortsätter man att köra eller`?
Körningarna börjar 9. Före det ska det bli teorigenomgång om flaggor, omkörningar å sånt. Men visst kan vi försöka ordna nåt även senare. Men det kan jag inte lova... Allt beror på hur många som kommer.Hur ser dagen ut? kan man komma senare än 8:a
Som jag skrivit tidigare i denna tråd så är övningskörning tillåten. Handledaren behöver inte köra men ska ha uppsikt över banan när övningskörning sker och vara med på genomgångarna.Måste handledaren köra med i loppet eller?
Inte nån planerad 125a-dag. Men det blir vanlig körning lite då och då. Den närmaste som jag vet om är den 10 augusti och då är man välkommen även med 125a. Dock osäker på om dom accepterar övningskörning. Men jag ska kolla upp det.Tack för svaret Skall ni ha någon liknande dag i Västerås ( Hälla) i sommar?
Gunde
Som jag skrivit tidigare i denna tråd så är övningskörning tillåten. Handledaren behöver inte köra men ska ha uppsikt över banan när övningskörning sker och vara med på genomgångarna.
Det är formellt så att det är handledaren som är "ansvarig förare" dvs precis som i vanliga trafiken.
Vi som administrerar hojkörningarna på Tuvängens gokartbana är BMWklubbens Stockholmsdistrikt i samarbete med SMC Uppsala och vi har bestämt oss för att vi alltid tillåter övningskörning när vi arrangerar körning på Tuvängen. Evenemanget sköts enligt SMCs riktlinjer och klassas som en SMCkurs varför försäkringarna normalt gäller.Kommer det att vara tillåtet med övningskörning med annat än 125?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|