Tuvängen Knix-Kurs på Lördag 12/6

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Nu är det dags för lördagskurs på Tuvängens gokartbana igen!
2010-06-12 körs en Knix-kurs som vanligt

Det är "dropin" till inskrivningen som öppnar ca kl. 08:00 och det kan vara bra att vara på plats i god tid innan om man säkert vill få plats i en speciell tempogrupp eller om man skall gå introduktionen för Knixkurser som är obligatoriskt minst en gång per år.

Vi kör på banan mellan 09.00 och 13.00.

Deltagaravgiften på Tuvängen, Rörken och Järfälla är i år:

· 200 kr för medlem i SMC
· 300 kr för övriga

I år är det ingen föranmälan.

Glöm ej att ta med medlemskort och körkort!
(vi får inte släppa in förare på banan utan fysiskt körkort)

Mer information om Tuvängen finns här http://tuvangen.smcstockholm.se/

Vägbeskrivning till Tuvängen finns under länken ovan. Vill man titta på en karta är Glasbergakrog ett bra ställe att sikta på, se karta: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=Glasbergakrog
(välje flygfoto och zooma in = se gokartbanan)

Skyltningen är lite osäker i nuläget, men från asfalten/Bergaholmsvägen tar man av österut på en grusväg som går genom ett par "viltstängelsgrindar" för att komma till banan.

Efter grindarna tar man första vägensnutten till höger upp till en parkering, där parkerar man tills man blivit inskriven och fått motorcykeln besiktigad.

Vid frågor kan man e-posta till tuvisgruppen@smcstockholm.se

Välkomna!
/
Tuvisgruppen

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vafan.. Tuvängen när jag var på gåsen för 2 veckor sen, och nu på Lördag samma sak igen.. snacka om att ha hamnat i ofas... :huvet

Men men, får väl bränna mina 10 mil upp till Rörken på måndag istället.. E4:an är så sjukt rolig!!!! :brinnerup

UllisS

Överlycklig :)
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Visst är det så att man får övningsköra där va?
Jag vill ju så sjukt gärna köra där, men måste vänta så länge på min uppkörning, så jag får försöka köra med handledare så mycket det bara går nu istället :)

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Visst är det så att man får övningsköra där va?
Jag vill ju så sjukt gärna köra där, men måste vänta så länge på min uppkörning, så jag får försöka köra med handledare så mycket det bara går nu istället :)

Har för mig att det går bra sålänge din handledare är med på plats.
Gräv lite bland länkarna ovan så har jag för mig svart på vitt vad som gäller för övningskörning.

EDIT. oj vad snäll jag var nu

"Vi tillåter övningskörning på Tuvängen under följande förutsättningar:
Om du vill övningsköra ska din handledare vara närvarande hela tiden och ha uppsikt över körningen, samt deltaga i teoriavsnitten för att sedan kunna förmedla dessa till den som övningskör.
Det är alltid handledaren som ansvarar för övningskörningen.

Detta avtal (klicka här) vill vi att du skriver ut i förväg och har med till inskrivningen så att vi kan anteckna det."

UllisS

Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Har för mig att det går bra sålänge din handledare är med på plats.
Gräv lite bland länkarna ovan så har jag för mig svart på vitt vad som gäller för övningskörning.

EDIT. oj vad snäll jag var nu

Haha... helt sjukt snäll :D tack!!

Ville bara vara helt hundra, känns lite tidigt att stå där en lördag morgon om det skulle visa sig att man inte får köra sen....
Men nu får jag väl helt enkelt ha en lugn fredag kväll och sen gå upp i ottan... men vad gör man inte.. :tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Haha... helt sjukt snäll :D tack!!

Ville bara vara helt hundra, känns lite tidigt att stå där en lördag morgon om det skulle visa sig att man inte får köra sen....
Men nu får jag väl helt enkelt ha en lugn fredag kväll och sen gå upp i ottan... men vad gör man inte.. :tummenupp

Se till att pallra dig dit!

För det första är det grymt kul, och för det andra ger en körning på gokartbana mer än typ 20 lektioner på körskolan... :tummenupp

anvi

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA
Funderar på att dyka upp men jag är väldigt kluven om jag hittar.

Någon fler från Sthlm som ska dit? Samåkning?

anvi

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Hehe grejen är att jag flyttat hit vid nyår och har inte kört allt för mkt i stan :) därav hittar jag dåligt. Van vid norrland, en skylt, ett trafikljus, en bil och en väg :) Man har blivit bekväm av sig.

Jag funderar på att åka, och det från Solna. Finns det ngt ställe i Solna som du hittar till, t ex Bilia vid Haga Norra?

UllisS

Gick med
5 Apr 2010
Hoj
Kawasaki zx9r -00
Kul att det är så många från Solna :) Jag kommer åka från Väsby eftersom jag har min hoj och handledare där. Men så fort jag tar kortet är det ju kanon att veta att det finns så många hoj-åkare i Solna. Hoppas vi ses på lördag, jag kommer vara där oavsett väder ;)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag kommer! Nu är det fasen en månad, drygt, sen sist.
Nyservad, nytankat, nytvättad och startklar.:banana

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
125:eek:r dyker upp på kurserna titt som tätt och det tycker iaf jag är kanonkul :)

Övningskörning: Skriv ut blanketten och ta med dig handledaren och saken är biff ;-)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0