Tvärstopp

VTR_Tjejen

Rapido
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Honda VTR
Arrrrrrg!!!!!!!!!!!
Hann ha hojen i 4 dagar innan jag tappa den i gata. :4skrika Som tur blev det inte värre än ett böjt kopplingshandtag. Har ni några tipps om hur man ska komma ihåg att ta bort skivbromslåset? :confused:
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Oh My skrev:
2132983 Arrrrrrg!!!!!!!!!!!
Hann ha hojen i 4 dagar innan jag tappa den i gata. :4skrika Som tur blev det inte värre än ett böjt kopplingshandtag. Har ni några tipps om hur man ska komma ihåg att ta bort skivbromslåset? :confused:

gummisnodd på handtaget? finns faktiskt band som går från låset upp te handtaget just bara för att påminna.

annars kan man ju se till o alltid parka så man måste backa ut, dvs man märker det på ett snällare sätt...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Oh My skrev:
2132983 Arrrrrrg!!!!!!!!!!!
Hann ha hojen i 4 dagar innan jag tappa den i gata. :4skrika Som tur blev det inte värre än ett böjt kopplingshandtag. Har ni några tipps om hur man ska komma ihåg att ta bort skivbromslåset? :confused:

köpa en slang liknade grej som går till gasreglaget eller skivlås med larm (har båda)
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Oh My skrev:
2132983 Arrrrrrg!!!!!!!!!!!
Hann ha hojen i 4 dagar innan jag tappa den i gata. :4skrika Som tur blev det inte värre än ett böjt kopplingshandtag. Har ni några tipps om hur man ska komma ihåg att ta bort skivbromslåset? :confused:

Vet att en del sätter nåt över hålet för tändningsnyckeln(t.ex en liten magnet) när dom lämnar bågen och på så sätt påminns man om skivbromslåset när man ska köra iväg igen.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mitt tips är att alltid sätta skivbromslåset på skivan precis bakom gaffelbenet, samt att alltid köra väldigt sakta bara den första metern eller så. Då borde man inte kunna slå sönder något även om låset skulle vara kvarglömt på skivan.
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Oh My skrev:
2132983 Arrrrrrg!!!!!!!!!!!
Hann ha hojen i 4 dagar innan jag tappa den i gata. :4skrika Som tur blev det inte värre än ett böjt kopplingshandtag. Har ni några tipps om hur man ska komma ihåg att ta bort skivbromslåset? :confused:


Ingen skada på skivan då ?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Oh My skrev:
2133006 Tack, skall nog testa det. En magnet på låset lär man ju tappa.

inte om du tar bort den innan du kör:D

men jag tycker då de är bättre med snodd och larm
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Rasorblade skrev:
2133502 Oftast glömmer man det bara en gång :hihi


Precis, det var vad jag tänkte säga också. Bästa sättet att inte glömma det är att köra iväg med det kvar en gång. Sedan så har man det bättre i minnet. Skulle man sedan börja bli glömsk av sig så får man automatiskt en påminnelse. Repetition är som bekant kunskapens moder. Vissa behöver mer repetition än andra :crash :lol
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag sätter mina pengar på en bit gummislang på nyckeln till skivbromslåset, varje gång man ska låsa i skivan flyttar man slangbiten till tändningsnyckeln.

Har funkat för mig 100 gånger av 100....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top