Mjölnaren75
Gudomlig sporthojare
Jag gjorde dekaler för att slippa tvätta, viss åtgång bland bekanta på ett rejsigt forum med fyra hjul...
View attachment 456309
Brilijant

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde dekaler för att slippa tvätta, viss åtgång bland bekanta på ett rejsigt forum med fyra hjul...
View attachment 456309
Bara spruta ner bilen med vatten är inga problem, däremot att nyttja bilschampo m.m.
"Det är inte olagligt att tvätta bilen på gatan hemma, men enligt miljöbalken är det olagligt att uppsåtligen förorena mark, vatten och luft, och allt fler kommuner inför därför förbud."
"Jönköping är den kommun som agerat hårdast mot biltvätt på gatan eller på tomten. Här kan böter på 10 000 kronor dömas ut."![]()
Jag skulle vilja hävda att detta inte är korrekt.
Miljöbalken förbjuder att uppsåtligen förorena mark eller vatten men enligt naturvårdsverket så förorenar en enskild biltvätt inte tillräckligt för att ge kommunen rätt att ingripa.
View attachment 456309
..och så durå med något korsodukuord mitt upp i alltihop. Aldrig sett något liknande förut,
Don't drink and drive, bad förbjudet, vatten saknas, Greta, fyrvägskorsning med högerregeln och vattenhinder, varning för korsande fyllon, luffarschack, riddarspelbaren, 1/4, 4x4, offroad, ytspänning, rynkborttagare...?
Finns det mer att läsa om detta? Något som förtydligar att så är fallet?
Hoj som går på torra sommarvägar kommer man ganska långt med en fuktad wettex egentligen.
Varför göra det så svårt för?
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning