Tvättstugeproblem! :mad

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Våra grannar har blivit bortskämda genom att vara ensamma om tvättstugan innan vi flyttade in i huset. Nu anser dom sig fortfarande ha rätt att ställa in smutstvätt när jag använder maskinerna. Kom ner precis och då står det tre stora korgar med smutstvätt som inte luktar kanel och fjälluft precis. :gnissla

Dom har en egen nyckel till dörren också så även om jag tar båda nycklarna och låser så kommer dom in utan problem.

Vad gör jag? Det är andra gången nu att dom har satt in tvätt. En gång när jag kom ner vart alla maskiner upptagna även om tvättavlan vart tom på brickor. :mad:

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Prata med dom? (Hujedamig så osvenskt!)

Bättrar dom sig inte får du väl kontakta hyresvärden och förklara ditt problem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Prata med dem och tala om att du inte uppskattar att de sätter in tvätten innan din tvättid är klar. Fortsätter problemen bör du kontakta hyresvärden. Då får han skriva ett brev eller på annat sätt varna hyresgästen om att hans beteende inte är acceptabelt.

Kneedrag

Guest
Nej men jag gick förbi innan för att se om där vart ledigt. Lastade ner allting och när jag öppnade så vart maskinerna igång. Bara att bära upp allt igen. :(

Kör de på din tid du bokat? stäng av maskinerna och gå :)
Måttligt roande om det händer ett par gånger,

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Lapp i deras korg " kan ni inte acceptera tvätttider så skaffa en egen maskin" funka när en granne hade tvätt i tvättstugan i tre dygn.
Meddelade även hyresvärden.

Hade jag vetat vems kläderna var hade jag pratat med "ägaren"

ställ ut korgen utanför tvättstugan.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Lapp i deras korg " kan ni inte acceptera tvätttider så skaffa en egen maskin" funka när en granne hade tvätt i tvättstugan i tre dygn.
Meddelade även hyresvärden.

Hade jag vetat vems kläderna var hade jag pratat med "ägaren"

ställ ut korgen utanför tvättstugan.

Jag vet vem ägaren till kläderna är. Då det bara är dom och vi som använder tvättstugan orkar jag inte dra igång för mycket. Vet att dom har tillgång till tvättstugan när som och jag vill inte råka ut för nån hämnd. :gnissla

Blir att prata med fastighetskillen och be honom byta lås, helt enkelt. Minst dramatiskt och förhoppningsvis ska dom förstå hinten. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är ju bra om hyresvärden sätter upp tydliga och klara regler. Det gör det väldigt enkelt att konfrontera en granne som gör fel.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Starta grannfejd. Kontakta tv3, bråka som fan och vägra försonas innan dom "hjälper till" och installerar tvättmaskiner i er lägenhet. :D

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Prata med dem och förklara läget! blir det inte bättre så snacka med hyresvärden. Hur fan skulle ge gilla om du langade in era smutskläder och använde tvättstugan som nån tvättkorg när de ska tvätta?

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Prata med dem och förklara läget! blir det inte bättre så snacka med hyresvärden. Hur fan skulle ge gilla om du langade in era smutskläder och använde tvättstugan som nån tvättkorg när de ska tvätta?

Vad gör det om dom ställer ner sin tvätt ? Dom kastar ju inte in det i maskinen du använder precis. Tvättar mamma förhuden på dig också ?

Vi har 6 lägenheter i vårt hus och har aldrig använt oss av något boknings system. Man tvättar när man kan och vill. Är maskinerna upptagna väntar man och kastar in sina när det är ledigt.

Ligger det färdig tvätt i maskinen lyfter man ur det och lägger det i en korg, och kastar in sin egen. Jag har fått min tvätt upphängd och även vikt ibland när man kommit ner :tummenupp
Är det fullt på linorna och det är torrt så lyfter man ner det och läger på ett av borden alt, i en korg.

Jag är inte direkt snabb med att hämta upp min tvätt, ibland har den hängt där nere i en vecka eller två och det har aldrig varit några problem.

Ni är två st som använder tvättstugan, hur jävla svårt kan det vara.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Skruva dit en bygel och sätt dit ett hänglås.
Problem löst...:tummenupp

//KaliZ

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det var därför man uppfann:
post-it-notes.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2