Tvättstugeproblem! :mad

jetson

Guest
Nej men jag gick förbi innan för att se om där vart ledigt. Lastade ner allting och när jag öppnade så vart maskinerna igång. Bara att bära upp allt igen. :(

Ditt fel att du inte bokar tid.

Vill man undvika sånt här kan man boka sin tvättid, eller så klagar man hos hyresvärden helt utan grund och så lackar din granne och kletar avföring på dina kläder..

Vet inte vad det är men jag har fördomar mot folk som inte ens kan planera sin tvätt.

Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Ni är alltså TVÅ hushåll som delar på en tvättstuga. :va

Det är väl bara att bestämma att ni får tvätta varannan dag eller nåt...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
...orkar du fan inte ens konfrontera muppen, så borde du flytta till nåt jäkla tält i ett träsk och knyta näven i fickan...skaffa moppe samtidigt...

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
När jag kom till tvättstugan så hade någon avbrutit, tagit ur min tvätt och lagt i sin egen - jag satte mig att vänta tills gärningsmannen kom till brottsplatsen.
Det visade sig vara en granne som tagit fel på vilken dag det var och i tron att det var hennes tid så hade hon langat ur min tvätt och startat sin egen...

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
När jag kom till tvättstugan så hade någon avbrutit, tagit ur min tvätt och lagt i sin egen - jag satte mig att vänta tills gärningsmannen kom till brottsplatsen.
Det visade sig vara en granne som tagit fel på vilken dag det var och i tron att det var hennes tid så hade hon langat ur min tvätt och startat sin egen...

Vad gjorde du av liket?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag vet vem ägaren till kläderna är. Då det bara är dom och vi som använder tvättstugan orkar jag inte dra igång för mycket. Vet att dom har tillgång till tvättstugan när som och jag vill inte råka ut för nån hämnd. :gnissla

Blir att prata med fastighetskillen och be honom byta lås, helt enkelt. Minst dramatiskt och förhoppningsvis ska dom förstå hinten. :)

Det låter som att du inte kan ha många andra bekymmer i ditt liv.

Har VÄLDIGT svårt att tro att hyresvärden byter låset i dörren för att EN person ställer inte smutstvätt när du tvättar.

Fast det är klart, tävlar den här personen i att öppna stora mängder sutströmmingsburkar på tid och sen tvättar sina kläder i din t-stuga kan jag förstå dig. Men det låter inte rimligt, får då hade du nog nämnt det.

Jag tycker du ska ta och acceptera att det bor fler i huset och en korg med smutstvätt borde verkligen inte förstöra din dag.

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
1.stäng av maskinen
2.öppna sköljmedelskoppen och lätt på de tryck du byggt upp via 3 kopparkaffe under dagen (dvs de luktar som toan på rödby-puttgarden färjan).
3.sätt på maskinen på valfritt program som inte rimmar med klädderna i maskinen

klart och betlat!

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Det låter som att du inte kan ha många andra bekymmer i ditt liv.

Har VÄLDIGT svårt att tro att hyresvärden byter låset i dörren för att EN person ställer inte smutstvätt när du tvättar.

Fast det är klart, tävlar den här personen i att öppna stora mängder sutströmmingsburkar på tid och sen tvättar sina kläder i din t-stuga kan jag förstå dig. Men det låter inte rimligt, får då hade du nog nämnt det.

Jag tycker du ska ta och acceptera att det bor fler i huset och en korg med smutstvätt borde verkligen inte förstöra din dag.

Det är inte tvätten som irriterar mig. Det är bristen på respekt och hyffs. Är tvättstugan bokad så går man inte in där. Jag ställer mig dessutom tveksam till att det är okej att ha en egen, personlig, nyckel till tvättstugan. Varför har vi lås om alla kan komma in där när som helst? :rolleyes:
Tvättstugan är en helig plats. :Bugar

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det är inte tvätten som irriterar mig. Det är bristen på respekt och hyffs. Är tvättstugan bokad så går man inte in där. Jag ställer mig dessutom tveksam till att det är okej att ha en egen, personlig, nyckel till tvättstugan. Varför har vi lås om alla kan komma in där när som helst? :rolleyes:
Tvättstugan är en helig plats. :Bugar

Tvättstugen är ju en ett gemensamt utrymme. Hade han gått in i ditt sovrum hade jag kunnat förstå dig.

Funderat på att ha en KONVERSATION med berörd person?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vad gör det om dom ställer ner sin tvätt ? Dom kastar ju inte in det i maskinen du använder precis. Tvättar mamma förhuden på dig också ?

Vi har 6 lägenheter i vårt hus och har aldrig använt oss av något boknings system. Man tvättar när man kan och vill. Är maskinerna upptagna väntar man och kastar in sina när det är ledigt.

Ligger det färdig tvätt i maskinen lyfter man ur det och lägger det i en korg, och kastar in sin egen. Jag har fått min tvätt upphängd och även vikt ibland när man kommit ner :tummenupp
Är det fullt på linorna och det är torrt så lyfter man ner det och läger på ett av borden alt, i en korg.

Jag är inte direkt snabb med att hämta upp min tvätt, ibland har den hängt där nere i en vecka eller två och det har aldrig varit några problem.

Ni är två st som använder tvättstugan, hur jävla svårt kan det vara.

Sug min feta!!! jävla iNteRnEt råtta med dina iNtErNeT muskler!!! ser inte anledningen av ditt dryga inlägg hur många ggr än jag läser det jag skrev och varför du ska behöva flexa med dina häFtIgA inTeRnEt muskler. Sedan har jag ingen förhud då jag vart omskuren som liten :) suga?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bushido har en hund att sälja.
Lås in den i tvättstugan.
Du kan visserligen inte tvätta utan riddarrustning.
Men det kan inte grannen heller.
Oavgjort är också en sorts seger.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad