Två Guld efter varandra.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Va ganska kul att se damernas staffett i fikarummet här i Oslo, Norge va ju med ett tag men snubbarna på jobbet fick sänka sina mungipor =)

Tyvärr missa jag herrarnas, trodde inte på dom så ja gick o jobba ist :gnissla

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Apropos OS; varför måste alla, inklusive Wikegård som definitivt vet sanningen, låtsas att damishockey är bra? Det blir skrattretande krystat när alla i studion skall låtsas vara politiskt korrekta och undvika jämställdhetskritik. Ett bra svenskt P14-lag skulle vinna OS-guld i damishockey, med lätthet.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
Apropos OS; varför måste alla, inklusive Wikegård som definitivt vet sanningen, låtsas att damishockey är bra? Det blir skrattretande krystat när alla i studion skall låtsas vara politiskt korrekta och undvika jämlikhetskritik. Ett bra svenskt P14-lag skulle vinna OS-guld i damishockey, med lätthet.
Ha, sanning. Det är väl så. (S)(V)T - Fri television ska ju tilltala "ALLA".

Förresten, http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45591&a=539130&lid=senasteNytt_535847&lpos=rubrik_539130 Han är förjävla skön den däringa Miller.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Precis som citatet säger, så är det: "sport luktar avgaser och bensin, idrott luktar svett". Inte ens hockey är en ren sport, det är en idrott. Det enda som man kan kolla på i OS-tv för tillfället, förutom repriserna ifall någon skulle skjuta en medtävlare i skidskyttet.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
valmers skrev:
Apropos OS; varför måste alla, inklusive Wikegård som definitivt vet sanningen, låtsas att damishockey är bra? Det blir skrattretande krystat när alla i studion skall låtsas vara politiskt korrekta och undvika jämställdhetskritik. Ett bra svenskt P14-lag skulle vinna OS-guld i damishockey, med lätthet.

Haha... Man hör verkligen att Wikegård inte menar ett ord av det han säger... "Otroooligt snyggt anfall av Sverige och VÄLDIGT nära ett reduceringsmål! Underbart spel från Sveriges sida!"

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
valmers skrev:

tveksamt om ett svenska p14-lag spöar exempelvis Canadas damer, de tränar ju med och spelar en hel del mot matcher Canadas bästa juniorer..och har nog därför ett högre tempo i kroppen jämfört med ett p14-lag.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
SirDave skrev:
tveksamt om ett svenska p14-lag spöar exempelvis Canadas damer, de tränar ju med och spelar en hel del mot matcher Canadas bästa juniorer..och har nog därför ett högre tempo i kroppen jämfört med ett p14-lag.

Det kanske krävs ett TV-puck lag för att vinna damhockeyn

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
SirDave skrev:
Okej, när det gäller Kanadas damlag kanske det krävs ett P16-lag.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Halogen skrev:
2-2 mot Kanada nu, oliiiidligt spännande! :banana

Jag är hemma med förkylning, vad är din ursäkt? :hihi
Jag är student och studerar os allt vad jag kan. Tänkte skriva en c-uppsats om hur mycket tid som läggs framför dumburken under dessa veckor. Jag antecknar varje minut jag sitter o det har blivit några. Är det några andra som vill så kan de även få lägga in hur många minuter det har blivit så jag kan få lite bredare syn på svenska folkets vanor. :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Okej, när det gäller Kanadas damlag kanske det krävs ett P16-lag.

Det gäller ju iofs alla andra sporter också.

Kolla tex friidrott eller simning där tjejerna är "lika duktiga" som herrarna. Där spöar en riktigt duktig 15-16 åring damvärldsrekorden.

Men visst Kanada lirar i en egen division vad gäller hockeyn, konkurrensen behöver hårdna för att man ska ta det på större allvar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Någon som vet hur det gick för Anja nyss?
:rofl
Fan vad hon är dålig, tandställning har hon inte ens sparat ihop till heller. :tummenner

/Text-TV Expert

EDIT:
"Jag vet inte vad som hände"

Kan ingen vänlig själ tala om det? Hon kom på en rutten placering, det är vad som hände. Skam för nationen, usch. :mad:

Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Markus skrev:
Någon som vet hur det gick för Anja nyss?
:rofl
Fan vad hon är dålig, tandställning har hon inte ens sparat ihop till heller. :tummenner

/Text-TV Expert

EDIT:
"Jag vet inte vad som hände"

Kan ingen vänlig själ tala om det? Hon kom på en rutten placering, det är vad som hände. Skam för nationen, usch. :mad:
Åk själv gubbjävel :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dee_cati skrev:
Precis som citatet säger, så är det: "sport luktar avgaser och bensin, idrott luktar svett".

Motorsport :yoparty allt annat är pingpong, ni vet, sånt som man lekte på gympan i skolan...
En annan grej jag inte fattar, när fan blev innebandy en idrott????
Man fick ju välja mellan det och "redskapsgymnastik" när gympamajjen/fröken var sjukskriven och någon annan stackars lärare fick hålla i lektionen.

Snart kommer väl någon att påstå att brännboll är en sport också, bränboll är sysselsättning för fulla studenter och ingenting annat...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...