seveneleven
Ny medlem
Var och provkörde en RD500 idag.. gubben som äger den har precis renoverat maskin med borrning, wiseco kolvar en massa lager osv osv.
Har haft en RGV250 som inte var särskilt driftsäker så jag är lite nojig när det gäller tvåtaktare.. nu har skoter funkat perfekt hela vintern så lite förtroende är återställt
Till affären nudå, han har som sagt renoverat motorn enligt konstens alla regler. Lackat hela motorn snyggt och prydligt. Dessutom lackerade han ramen snyggt i alu liknande färg. Kåpor däremot har han inte gjort något åt och dom är det nån som "garagelackat" röda så dom ser lite halvtaskiga ut. En sån där magisk "box" ska enligt utsago var sönder då avgasspjället inte fungerar (servot rör sig när man slår på tändning men sen är det bara fullt öppet.) och tack vare den boxen så fungerar inte varvräknaren.
Han begär 20000kr för bägge. (125´an är den vattenkylda rd125´an)
Är det värt pengarna och mekandet för att få åka lite raritetstvåtakt?
Bägge är besiktade. Och en rd125 besiktad och schysst måste väl ändå vara värd 4-5000? Eller ska man leta rätt på en rd350 och ha en komplett samling?
så vad säger ni är det bara att slå till?
nån som har nån aning om hur dyr en rd500 är att försäkra?
(tvåtaktshatare göre sig icke besvär )
Har haft en RGV250 som inte var särskilt driftsäker så jag är lite nojig när det gäller tvåtaktare.. nu har skoter funkat perfekt hela vintern så lite förtroende är återställt
Till affären nudå, han har som sagt renoverat motorn enligt konstens alla regler. Lackat hela motorn snyggt och prydligt. Dessutom lackerade han ramen snyggt i alu liknande färg. Kåpor däremot har han inte gjort något åt och dom är det nån som "garagelackat" röda så dom ser lite halvtaskiga ut. En sån där magisk "box" ska enligt utsago var sönder då avgasspjället inte fungerar (servot rör sig när man slår på tändning men sen är det bara fullt öppet.) och tack vare den boxen så fungerar inte varvräknaren.
Han begär 20000kr för bägge. (125´an är den vattenkylda rd125´an)
Är det värt pengarna och mekandet för att få åka lite raritetstvåtakt?
Bägge är besiktade. Och en rd125 besiktad och schysst måste väl ändå vara värd 4-5000? Eller ska man leta rätt på en rd350 och ha en komplett samling?
så vad säger ni är det bara att slå till?
nån som har nån aning om hur dyr en rd500 är att försäkra?
(tvåtaktshatare göre sig icke besvär )