Två typer av registreringsskyltar på bil

Hur är det med klisterdekal registreringsskyltarna som man ser vissa Porsche och Ferrari kör runt med framtill. Är det någon form av specialskylt vägverket tagit fram eller är det eget påhitt från ägarna?

Vägverket har en egen klisterskylt, men den är hårt hållen enbart till snöskotrar och i vissa fall fyrhjulingar, så jag har svårt att tro att det är den officiella VV skylten. (rallyåkare har i åratals försökt få dispens för den)

ÅAS så har ju var och varannan sporthoj egna påhitt från ägarna, sportbilsägarna kanske handlar på samma affär?

Vägverket har en egen klisterskylt, men den är hårt hållen enbart till snöskotrar och i vissa fall fyrhjulingar, så jag har svårt att tro att det är den officiella VV skylten. (rallyåkare har i åratals försökt få dispens för den)

ÅAS så har ju var och varannan sporthoj egna påhitt från ägarna, sportbilsägarna kanske handlar på samma affär?
På enduroregade hojar som används till just enduro är det "godkänt" att köra med mini skylt i laminerat papper då plåtskylten bara är ivägen och lossnar, enligt poliser jag pratat med.

Är väll samma med sportbilar att iom att det inte finns någon plan yta är det förståligt om ingen vill skruva upp en skylthållare på en kofångare för xx tusen kronor.

På enduroregade hojar som används till just enduro är det "godkänt" att köra med mini skylt i laminerat papper då plåtskylten bara är ivägen och lossnar, enligt poliser jag pratat med.

Är väll samma med sportbilar att iom att det inte finns någon plan yta är det förståligt om ingen vill skruva upp en skylthållare på en kofångare för xx tusen kronor.

Så vitt jag vet så är inga bilar undantagna oavsett prislapp.

En bekant har standardskylt på sin Ferarri bak, men har fått den mindre enkelradiga fram då den andra inte ryms på spoilern under grillen.

Stämmer det att de med s-märke är bredare än de utan?

Japp, det stämmer.

Varför?

Mvh,
/Nyfiken I. Enstrut ;)

Nyfiken på vad?
Skyltarna eller bilarna?

Tycker att ett par nya skyltar är ett mkt billigt sätt att "snygga" upp bilen.

Ang bilantalet jag har haft, så är det mest för att jag tröttnade fort på dom. När det var som värst så kunde jag byta bil efter någon vecka bara:D. Kul att prova på lite bilmärken.

vart lite förvånad sist jag beställde till min vw buggy. bakskylten är som en miniskylt.. ska nog beställa en till bak o sätta fram.
till gammla bilar får man numera en liten bak tydligen.

vart lite förvånad sist jag beställde till min vw buggy. bakskylten är som en miniskylt.. ska nog beställa en till bak o sätta fram.
till gammla bilar får man numera en liten bak tydligen.

Den är registrerad som WV Bubbla, dom har i alla tider haft den fyrkantiga bakskylten.

Den är registrerad som WV Bubbla, dom har i alla tider haft den fyrkantiga bakskylten.

japp.. jag fråga om den jag beställde va fyrkantig o stor. tänkte jag
kunde beställa en framskylt istället då den passar bättre på buggyn.
då sa dom att den är liten och avlång nu, fanns inga stora fyrkantiga.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick