Tvångsmata en Gixxer 1000k5

Nicotin

Guest
Tja alla..

Jag har hittat ett färdigt kit till en R-1000 och undrar.
Med tanke på hur lätt gixxer är fram, blir den körbar ??
Jag är duktig sugen på att tvångsmata hojen.

// Tobbe

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Tja alla..

Jag har hittat ett färdigt kit till en R-1000 och undrar.
Med tanke på hur lätt gixxer är fram, blir den körbar ??
Jag är duktig sugen på att tvångsmata hojen.

// Tobbe

En R1 är rätt lätt fram oxå...och ja den blir körbar...och grymt jävla rolig...så det är en självklarhet att du ska överladda!:tummenupp

Nicotin

Guest
En R1 är rätt lätt fram oxå...och ja den blir körbar...och grymt jävla rolig...så det är en självklarhet att du ska överladda!:tummenupp

Jag tvekade ett tag men ska snacka lite mer med honom som har kitet nu och se vad han tycker det funkat..

Får kanske bli ett projekt i vinter..

Vill inte hålla på med den under högsäsong

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Men om det är ett färdigt kit så tar det ju inte så långt tid att skruva på och ladda..du missar inte mång dar av säsongen iaf.

Nicotin

Guest
Men om det är ett färdigt kit så tar det ju inte så långt tid att skruva på och ladda..du missar inte mång dar av säsongen iaf.

Sant fast hans kit innehåller bland annat större cylinderbultar och det innebär att blocket behöver lyftas ur..
Och gänga om blocket...

Om det nu behövs..
Jag är ingen turboexpert så den frågan får ngn annan svara på om bultarna behövs..

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
D har du så rätt i. Är nog lika bra att göra det riktigt från början med andra bultar och sänk komp..blir så mkt roligare när man kan ladda på lite!

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Sant fast hans kit innehåller bland annat större cylinderbultar och det innebär att blocket behöver lyftas ur..
Och gänga om blocket...

Om det nu behövs..
Jag är ingen turboexpert så den frågan får ngn annan svara på om bultarna behövs..

Har för mig att du inte behöver byta bultarna...

I min K3 är bara kompen sänkt samt på med stress agg och nog fasiken vart det bra drag i spisen... Jag laddar nu 0.6 och har 257Hk på slangen är så jävla körbar ska du veta.... Men om dom nu bytit bultar på K5 till klenare så skulle jag rekommendera dig kontakta Andersson turbo eller Marklund och fråga om detta......

PS: Stress fläkt är vanebildande du kommer aldrig vilja köra en hoj utan *LOVAR*

sandstream

Guest
Kolla med Fürsten, han har ju kört en turbomatad K5:a lite här och där.

Nicotin

Guest
Kolla med Fürsten, han har ju kört en turbomatad K5:a lite här och där.

Jag har försökt få ur den människan info men han e ju gammal och har svårt att svara på mail och telefon..:arsele :pannkyss

Men men hörru Patrik, vad säger du om att tvångsmata en K5 ??

Sen kanske du kan finna tid att ringa om det andra också ??:va (kollar om poletten ramlar ner )

Tack för all info..
Ska kolla på kitet nästa vecka...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Med modernare typer av aggregat blir hojen som att köra en väldigt stor och trimmad sugmoter med vassa kammar. Väldigt dåligt bottenvrid men effekten kommer sen linjärt med varvtal och gaspådrag. Jag kör min Bandit 1370 med ett K24 med ca 1.2 Bar (borda maxa ut runt 330-350 hästar) och ingen laddtrycksstyrning annat än högerhanden. När den lättar i fram är det bara att växla och växla... och växla igen. Fast iofs, en gixxer-1000 håller inte för så där värst många kusar som gamla tanks som gsx och olje-gsxr gör.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy