Tvåtakt rena skiten..men jävligt kul..

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Måste få skriva av mej lite, jag är så satans irriterad... :huvet :huvet

I Tisdags så skulle jag hämta hem hojen dåå..Själv bor jag i mariestad men jag har hojen i tibro..om man ska åka buss så tar det ca 1½ timme..´När jag väl kommer fram till min hoj så ska ja ta fram nyckeln men den hade jag glömt hemma..Så satans surt... :mad: .

.Jahopp vad ska man göra bara å fara hem igen dåå...Onsdagen så ska jag göra samma tripp..denna gången med nyckel..
Men min otur hojen startar inte, men det är lätt fixad med lite startgas..

Tänkte att jag ska köra lungt nu för innan jag ställde in den så hade jag gjort en motorrenovering för 10,000kr hos mc kompaniet..Bytt kolv och cylle..när jag väl har kommit hem så slutar jag ju inte att köra för det är ju underbart..

Men vad händer jag kommer ut på vägen mellan Mc Donalds och fyren i mariestad en mkt bra 70 väg. Vad gör man inga bilister på vägen det är varmt ute..jag gasar på..är uppe i ca 120Km/h och den börjar tappa effekt ner till 7000 varv... Sen så är det bara ett faktum att hojen har skurit.....

Skurit efter 10 mil... :huvet :huvet :huvet Det ska faan inte hända asså...såå jävla lessen och förbannad var det länge sen jag var...

Ursäkta omdet blev en aning långt..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
No_limit skrev:
2109048 Måste få skriva av mej lite, jag är så satans irriterad... :huvet :huvet

I Tisdags så skulle jag hämta hem hojen dåå..Själv bor jag i mariestad men jag har hojen i tibro..om man ska åka buss så tar det ca 1½ timme..´När jag väl kommer fram till min hoj så ska ja ta fram nyckeln men den hade jag glömt hemma..Så satans surt... :mad: .

.Jahopp vad ska man göra bara å fara hem igen dåå...Onsdagen så ska jag göra samma tripp..denna gången med nyckel..
Men min otur hojen startar inte, men det är lätt fixad med lite startgas..

Tänkte att jag ska köra lungt nu för innan jag ställde in den så hade jag gjort en motorrenovering för 10,000kr hos mc kompaniet..Bytt kolv och cylle..när jag väl har kommit hem så slutar jag ju inte att köra för det är ju underbart..

Men vad händer jag kommer ut på vägen mellan Mc Donalds och fyren i mariestad en mkt bra 70 väg. Vad gör man inga bilister på vägen det är varmt ute..jag gasar på..är uppe i ca 120Km/h och den börjar tappa effekt ner till 7000 varv... Sen så är det bara ett faktum att hojen har skurit.....

Skurit efter 10 mil... :huvet :huvet :huvet Det ska faan inte hända asså...såå jävla lessen och förbannad var det länge sen jag var...

Ursäkta omdet blev en aning långt..

Livet är hårt sa bonden.
Grymt sa grisen.

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
lasse kongo skrev:
2109064 fan vad synd för dig.. du skulle nog bestyckat om förgasaren!!!

Men dom har gjort det..MC Kompaniet har renoverat hela motorn för 10K..
och bestyckat den å gjort allt..såå hmm..det finns väll garantier på sån skit eller är jag helt ute och cyklar?? :3freak

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
ja, Så kan det gå.. Om man har jävligt otur.. :pannkyss

men är den så helat tiden.. den funkar men tappar effekt så är det kolvringarna som är kassa..

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
tycker det borde finnas garanti på motorenovering. kan du inte snacka med dom som renoverade motorn och säja att den har skurit så fixar dom det med lite tur

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Bara att bita i det sura äpplet.
Och jag tycker du ska åka till mc-kompaniet och snacka lite allvar med dom...så här ska det fan inte se ut efter en motorrenovering!!!

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Migael skrev:
2109868 Bara att bita i det sura äpplet.
Och jag tycker du ska åka till mc-kompaniet och snacka lite allvar med dom...så här ska det fan inte se ut efter en motorrenovering!!!

Joo jag har snackat med dom och dom ska titta på det sa dom..Så man får väll se vad som händer.. :gnissla Man får väll hoppas på en riktigt stor portion tur då..

Jonny_Keihin

Live It Loud
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
gasgas 125 ec 02,a
den hadde skärt då så den inte nypt bara det kan dom nämligen göra om man varva ur dom när dem är nya
eller skärde hela motorn lager och hela skiten
undrar bare

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Har dom gjort en motorrenovering dvs bytt kolv och cylidner och ev lager i motorn ska du ju för fan inte varva skiten ur den det första du gör hajar du väl. Jag gjorde iofs det, men då snackar vi en gammal RD125, inte så känsliga maskiner. Rs är en känslig skapelse, eller kanske bara crap, men det känns som om du borde kört in den i lite låga farter först.
Har du kollat så att du har all olja som ska finnas, och kylvatten m.m? Man vet aldrig.
Tråkigt att höra iaf, hoppas det löser sig. :pannkyss

Edit: Låter förresten konstigt att den var så svårstartad och bara startade på startgas.. För snålt bestyckad? Har du tittat på stiftet? Bara lite funderingar.

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Trashcan skrev:
2111038 Har dom gjort en motorrenovering dvs bytt kolv och cylidner och ev lager i motorn ska du ju för fan inte varva skiten ur den det första du gör hajar du väl. Jag gjorde iofs det, men då snackar vi en gammal RD125, inte så känsliga maskiner. Rs är en känslig skapelse, eller kanske bara crap, men det känns som om du borde kört in den i lite låga farter först.
Har du kollat så att du har all olja som ska finnas, och kylvatten m.m? Man vet aldrig.
Tråkigt att höra iaf, hoppas det löser sig. :pannkyss

Edit: Låter förresten konstigt att den var så svårstartad och bara startade på startgas.. För snålt bestyckad? Har du tittat på stiftet? Bara lite funderingar.

Hmm..120 på sexan kan väll inte va mer än 8-9000 varv??om ens det..jag hade kollat precis allt..Jag snackade med starol och dom sa att en motor reparation för 10K inte ska skära eller nypa efter 10 mil..men men..får se vad som händer.. :död

Jonny_Keihin

Live It Loud
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
gasgas 125 ec 02,a
No_limit skrev:
2111073 Hmm..120 på sexan kan väll inte va mer än 8-9000 varv??om ens det..jag hade kollat precis allt..Jag snackade med starol och dom sa att en motor reparation för 10K inte ska skära eller nypa efter 10 mil..men men..får se vad som händer.. :död
jag kan bare säga lycka till

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Rg 125 skrev:
2109476 tycker det borde finnas garanti på motorenovering. kan du inte snacka med dom som renoverade motorn och säja att den har skurit så fixar dom det med lite tur
mmjo om jag kommer ihåg rätt så skall alla riktiga verkstäder ha ett halvt år minst tror jag:va på utfört arbete så hör med dom som har gjort det...

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Mr.PB skrev:
2114245 mmjo om jag kommer ihåg rätt så skall alla riktiga verkstäder ha ett halvt år minst tror jag:va på utfört arbete så hör med dom som har gjort det...

Jag ska komma ihåg det..blev genast mycket lungnare..tackar.. :Bugar

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Mr.PB skrev:
2114460 såå lite så, vilka var det som hade gjort jobbet då?

Mc-Kompaniet..dom ska vara duktiga enligt starol..Men alla kan väll ha en dålig dag..Det är bara så jävla surt att inte ha nått å köra på :huvet :huvet
Man får väll ta en :fyllisar för å glömma alla problem..

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
De flesta brukar lämna garanti på helrenoveringar, om det nu var en sådan. MC-Kompaniet är dessutom väldigt bra att ha att göra med så det ska nog lösa sig. Så här i efterhand kan vi väl kanske konstatera att det inte är så bra att dra upp en 125cc med hög trimningsgrad i 120 km/h under inkörning?

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
No_limit skrev:
2114502 Mc-Kompaniet..dom ska vara duktiga enligt starol..Men alla kan väll ha en dålig dag..Det är bara så jävla surt att inte ha nått å köra på :huvet :huvet
Man får väll ta en :fyllisar för å glömma alla problem..
Jo förstår att det känns jätte surt, lider med dej:(
Men hoppas att det löser sej :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Körskolans kdx125 skar lektionen innan min så just nu e tvi takt skit.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha