TV-hjälp!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Min TV gick sönder för 5 minuter sedan. Jag har inga avsikter att köpa något grymt, då jag precis köpt ny bil och växellådan pajjat på hojen... Jag tänker köpa något billigt som funkar. Nu undrar jag; hur är Net on Nets märke "centrum"?
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=53399

Tänkte på den TVn. Hemmabio har jag separat.

Jag tycker förresten att 100hz ger filmer någon slags "dokumentärskänsla"... Otäckt, gillar inte så hög hz, blir så grynigt!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har iof ingen erfarenhet av tv apparaterna men köpte en centrum dvd i våras som spelar upp divx format och den funkar klockrent.

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Rätta
Det sägs att Centrums TV-apparater skall man akta sig för. Har dock aldrig testat en själv.
Däremot har jag hört flera som tyckt deras DivX-dvd är bra.

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Honda VFR800 -01
Kay skrev:
Min TV gick sönder för 5 minuter sedan. Jag har inga avsikter att köpa något grymt, då jag precis köpt ny bil och växellådan pajjat på hojen... Jag tänker köpa något billigt som funkar. Nu undrar jag; hur är Net on Nets märke "centrum"?

Jag tycker förresten att 100hz ger filmer någon slags "dokumentärskänsla"... Otäckt, gillar inte så hög hz, blir så grynigt!

Du har ju 2-års garanti på tv:n. Men kolla hur det funkar med eventuella rep, jobbigt om du måste skicka iväg tv:n, frakten kan ju bli lite halvdyr ...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
LameViffer skrev:
Du har ju 2-års garanti på tv:n. Men kolla hur det funkar med eventuella rep, jobbigt om du måste skicka iväg tv:n, frakten kan ju bli lite halvdyr ...

Har för mig att dom står för frakten vid ev reklamation,man ringer dom så skickar dom "klisterlappar" som man sätter på kartongen..

Kan ha fel men det står väl att läsa på deras hemsida..

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Den enda erfarenhet jag har av centrum, är min kompis tv.
En 32" wide, vet inte vad den heter men bilden lämnar en hel del att önska.
Tycker du inte att begagnat kan vara ett alternativ?
Då borde du kunna få bra mkt mer tv för pengarna iaf.
Jag hamnade på 12 000:- innan jag blev nöjd med bilden på den sony jag köpte ny.
MEN, nu är ju saken som den är.
4000:-, finns det inga alternativ bland mer kända modeller?
Samma kille som har tvn som jag sett, har en DVD från Netonet, kan säga att han är allt annat än nöjd efter tredje reklamationen :(
Fast detta behöver ju klart inte betyda att det är skit, han kan ju haft otur helt enkelt.
Lovar att hojta till om jag ser ngt som verkar prisvärt.
//Tobbe

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Hålller med om 100Hz.

Och liksom...en 32" widescreen för 4000:-, jag tror du hajjar att du får en tv - inget mer.

köp, säger jag.

NetOnNet är en schysst firma att handla av också.

juhap

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
Suzuki gsxr 750
Kay skrev:

Köpte 1st Centrum 32tum widescreen, den pajade efter 2år o 1månad (garanti 2år) :näsblod

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Min TV (Philips 32" 100Hz från 1998) sa upp sig förra veckan, nu väntar jag besked från service-verkstaden vad det kommer att kosta att laga... Jag har ställt in mig på att det inte finns något hopp! Har därför kikat på en del nya apparater. Jag har inte tänkt köpa någon värsting, ej heller någon halvbra! Jag tror att plasma tv:n är det enda som finns om ett år eller två. Därför ska jag bara köpa en tillsvidare tv. Och nu till det ämnet handlar om... vilken tv ska man ha? Jag tänker köpa Philips 6006 på Siba för 4995:- En 32" wide 50Hz... det känns som bästa budgetköp!

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det enda raka är väl att springa och kolla på lite olika apparater.
Finns ju givetvis skillnad i dom prisklasserna med.
Men dom stora kedjorna brukar ha märkesmaskiner som dom tagit in i stora volymer med pressat pris.
Visst man får inte en massa finesser, given skillnad i bild och ljud.
Men å andra sidan kan man få en mkt bra tv för relativt små pengar.
Det enda man kan göra är väl att spana in på nätet vad folk som har maskinen tycker, brukar alltid gå att få en liten bild av hur kvaliten är.
Samtidigt är det väl så att man har en viss rädsla för nya okända märken, visst är det väl större lotteri ju billigare det är.
Men det kan å andra sidan vara hyggliga prylar med schysst pris/prestandavärde.
//Tobbe

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Kopte Centrum-TV runt -99 från Netonnet...

Tyvärr har jag inte haft NÅRA bekymmer hittils så nåt fel måste det antagligen vara med tanke på förståsigpåarna här...

Sen vart jag tom med så dum så jag även köpte hemmabio från Netonnet....dessutom hade den oxå namnet Centrum...

Tyvärr funkar det oxå toppenbra...dessutom med ett suveränt bra ljud....

Så...antagligen har jag alltså gjort nåt fel...Lyssna på förståsigpåarna o köp så dyrt du överhuvudtaget kan....förhoppningsvis kan det bara bli hur dyrt som helst!!

Ha det

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
kawa1300 skrev:
Så...antagligen har jag alltså gjort nåt fel...Lyssna på förståsigpåarna o köp så dyrt du överhuvudtaget kan....förhoppningsvis kan det bara bli hur dyrt som helst!!

Ha det
He he, allt handlar om hur kräsen man är.
Gillar man bra ljud och bild så räcker inte centrum, eltax och andra lågbudgetmärken långt.
Förövrigt så tycker jag att man ska lägga sig i den nivå man själv kan acceptera, inte på den nivå andra säger.
Jag tycker att jag försökt vara objektiv i mina råd.
Centrum är inte varken Philips eller Sony.
Precis som Hoysoung inte är Yamaha eller Honda.
Man får vad man betalar för, men jag tycker gott man kan jämnföra lite olika apparater mot varandra.
Så gör jag vad jag än handlar, MINA erfarenheter säger mig att jag ska undvika lågprismärkena eftersom det oftast inte uppfyller mina krav på prestanda.
Men för den saken skull hånar jag inte ngn som tycker det är ok.
Handla det som känns rätt, att inte lyssna på vad andra har att säga är bara dumt.
Hur man sedan väljer att göra med dom råd och erfarenheter man får höra är ju en annan sak.
//Tobbe

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Köpte mig en begagnad 28" Phille-widescreen för 1200:- med bytt bildrör sedan 2 månader. Funkar kanon ett tag.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Kay skrev:
Jess :)

OT; Heter du Tobias Viking? Det gör "dangerous dave" på forumet me :fakta
Nope jag heter ngt mkt tråkigare i verkliga livet Torbjörn Svensson.
Ja jag fick ett PM från honom med fråga om vi var "namne" :)
//Tobbe

Therudeboy

Guest
UrbanTiger skrev:
Ring Thorn och hör om dom har någon "retur" som du kan få lösa ut.

Funkar det fortfarande? Farsan köpte och sålde massvis med tv och video apparater i slutet av 80-talet av dem.

pho

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
CBR900RR
tobbeviking skrev:
He he, allt handlar om hur kräsen man är.
Gillar man bra ljud och bild så räcker inte centrum, eltax och andra lågbudgetmärken långt.
Förövrigt så tycker jag att man ska lägga sig i den nivå man själv kan acceptera, inte på den nivå andra säger.
Jag tycker att jag försökt vara objektiv i mina råd.
Centrum är inte varken Philips eller Sony.
Precis som Hoysoung inte är Yamaha eller Honda.
Man får vad man betalar för, men jag tycker gott man kan jämnföra lite olika apparater mot varandra.
Så gör jag vad jag än handlar, MINA erfarenheter säger mig att jag ska undvika lågprismärkena eftersom det oftast inte uppfyller mina krav på prestanda.
Men för den saken skull hånar jag inte ngn som tycker det är ok.
Handla det som känns rätt, att inte lyssna på vad andra har att säga är bara dumt.
Hur man sedan väljer att göra med dom råd och erfarenheter man får höra är ju en annan sak.
//Tobbe

Problemet är när den går sönder är det svårt att reservdelar till den :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM